φενεος

Ιησούς Σινά

Εγώ πατήρ, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος, παν όπερ αν θέλεις εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστείς. Εγώ δουλεύσω.

Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ.

Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σέ και αλήτης δια σέ, επι σταυρού δια σέ, άνω υπέρ σου εντυγχάνω τω Πατρί κάτω υπέρ σου πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός.

Πάντα μοι σύ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος.

Τι πλέον θέλεις;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Ψηγματα all

Πέμπτη 14 Ιουλίου 2011

Ο Χριστός είναι νέα ζωή. Πως το λέω; Ο Χριστός είναι το παν.

porphy_flowers_bl.jpg
Ο Χριστός είναι νέα ζωή. Πως το λέω; Ο Χριστός είναι το παν. Είναι η χαρά, είναι η ζωή, είναι το φως, το φως το αληθινόν, που κάνει τον άνθρωπο να χαίρεται, να πετάει, να βλέπει όλα, να βλέπει όλους, να πονάει για όλους, να θέλει όλους μαζί του, όλους κοντά στο Χριστό.
Όταν εμείς βρίσκουμε κάποιονε θησαυρό ή ό, τι άλλο, δεν θέλομε να το λέμε πουθενά. Ο Χριστιανός όμως, όταν βρει το Χριστό, όταν γνωρίσει το Χριστό, όταν ο Χριστός εγκύψει μέσα στην ψυχούλα του και τον αισθανθεί, θέλει να φωνάζει και να το λέει παντού, θέλει να λέει για το Χριστό, τι είναι ο Χριστός.
Αγαπήσατε τον Χριστόν και μηδέν προτιμήστε της αγάπης Αυτού. Ο Χριστός είναι το παν, είναι η πηγή της ζωής, είναι το άκρον των εφετών, είναι το παν. Όλα στο Χριστό υπάρχουν τα ωραία.
Και μακράν του Χριστού η θλίψις, η μελαγχολία, τα νεύρα, η στενοχώρια, οι αναμνήσεις των τραυμάτων της ζωής, των πιέσεων, των αγωνιωδών, έτσι, ωρών. Όλα, ζούμε εκείνα εκεί της ζωής μας. Και πάμε εδώ και πάμε εκεί, και τίποτα, και πουθενά δεν στεκόμαστε. Όπου βρούμε το Χριστό, ας είναι μια σπηλιά, καθόμαστε εκεί και φοβούμαστε να φύγουμε, να μη χάσουμε το Χριστό. Διαβάστε να ιδήτε.
Ασκηταί, που εγνώρισαν το Χριστό, δεν ήθελαν να φύγουν από τη σπηλιά, ούτε έβγαιναν έξω να κάνουνε πιο πέρα θέλαν να είναι εκεί που αισθανόντουσαν το Χριστό μαζί τους. Ο Χριστός είναι το παν!

Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης

Η υπερηφάνεια γελοιοποιεί τον άνθρωπο

 nikoss_myconsnew1a.jpg

-Γέροντα, τί είναι αυτό που μας κάνει να θέλουμε να γίνη γνωστό στους άλλους ό,τι καλό κάνουμε, ενώ έχει τόση γλυκύτητα, τόση απαλάδα, το να ζη και να εργάζεται κανείς στην αφάνεια;

-Το πιο σπουδαίο είναι ότι, όταν ο άνθρωπος έχη εσωτερικότητα και προσπαθή να μη γίνεται γνωστό το καλό που κάνει, είναι αισθητό στους άλλους όλοι τον ευλαβούνται και τον αγαπούν, χωρίς ο ίδιος να το καταλαβαίνη.

Πόσο συμπαθής είναι ο ταπεινός άνθρωπος και πόσο αποκρουστικός ο υπερήφανος! Τον υπερήφανο κανείς δεν τον αγαπάει, ακόμη και ο Θεός τον αποστρέφεται. Βλέπεις, και τα μικρά παιδιά, αν δουν κανένα παιδί λίγο υπερήφανο, το κοροϊδεύουν , ενώ ένα παιδί σιωπηλό , συνετό, πόσο το εκτιμούν! Ή, αν δουν κανέναν να περπατάη καμαρωτός-καμαρωτός, τον παίρνουν μυρωδιά και τον κοροϊδεύουν . Θυμάμαι κάποιον στην Κόνιτσα που, ενώ πέθαινε από την πείνα, φορούσε κάθε μέρα κοστούμι, γραβάτα και ρεπούμπλικο και έβγαινε στην πλατεία καμαρωτός. Τα παιδάκια, μόλις τον έβλεπαν, πήγαιναν από πίσω του και παρίσταναν πώς περπατούσε. Μικρούτσικα παιδάκια τώρα! Πόσο μάλλον οι μεγάλοι καταλαβαίνουν τον υπερήφανο άνθρωπο! Μη βλέπης που δεν μιλούν, για να μην τον εκθέσουν από μέσα τους όμως αηδιάζουν.

Όποιος θέλει να προβάλλη τον εαυτό του, τελικά γελοιοποιείται. Θυμάμαι, όταν ήμουν στο Σινά, είχε έρθει ένας παπάς που τον έλεγαν Σάββα. Ήταν λίγο κενόδοξος, είχε και μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του. Μια μέρα οι Βεδουίνοι ανέβαζαν στο μοναστήρι ένα βαρύ πράγμα με το βίντσι και, καθώς το σήκωναν, φώναζαν, για να συγχρονισθούν, «σάουα-σάουα», δηλαδή «όλοι μαζί». Τους άκουσε ο παπα-Σάββας κι έτρεξε αμέσως έξω. «Βρε, ακόμη δεν ήρθα, λέει, και "Σάββα" φωνάζουν! Και εδώ όλοι με έμαθαν!». Νόμιζε ότι οι Βεδουίνοι φώναζαν «Σάββα, Σάββα»! Μόλις το άκουσα ,με έπιασαν τα γέλια! Είναι να μη γελάσης; Όπως δουλεύει το μυαλό του ανθρώπου, έτσι τα ερμηνεύει όλα ...; Άμα ο άνθρωπος είναι λίγο φαντασμένος, όλα φαντασμένα τα ερμηνεύει.

-Γέροντα, από υπερηφάνεια το κάνει;

-Είναι αιχμάλωτος στην κενοδοξία ,τον κλέβει και η φαντασία και φθάνει μετά ...; Μου έλεγε ένας μοναχός πως, όταν ήταν λαϊκός, είχε δώσει σε κάποιον ένα επίσημο επανωφόρι. Μια μέρα που βρέθηκαν μαζί σε μια συντροφιά, εκείνος το φορούσε, οπότε κάποια στιγμή λέει: «Αυτό το παλτό ξέρετε από πού το έχω; Από το Παρίσι! Αν ξέρατε και πόσο το αγόρασα!». Και να είναι εκεί μπροστά και ο άλλος που του έδωσε το επανωφόρι ευλογία!

-Καλά, Γέροντα, ανόητος ήταν;

-Μα πιο ανόητος από τον υπερήφανο υπάρχει; Τελικά η υπερηφάνεια γελοιοποιεί τον άνθρωπο.

Από το βιβλίο: «ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΑΡΕΤΕΣ» ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Ε΄

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Κονίτσης Ανδρέας "Στείλτε την «τρόϊκα» στον αγύριστο"

«Από την εφημερίδα «ΤΟ  ΒΗΜΑ» (Κυριακή, 22.5.2011), αλλά και από άλλη ιδιαίτερα αξιόπιστη πηγή, πληροφορήθηκα με οδύνη και αγανάκτηση, ότι η Κυβέρνηση στα νέα, σκληρά μέτρα λιτότητος, που θα λάβη κατ' αυτάς, περιλαμβάνει «κούρεμα» των μισθών των κληρικών, τους οποίους θα αναλάβη να καλύψη με δικούς της πόρους η Εκκλησία.
Η είδηση είναι εξοργιστική. Γιατί όχι μόνο έχει προσφέρει στο Κράτος  ασύλληπτα ποσά η Εκκλησία σε χρήμα και σε ακίνητη περιουσία από τον προπερασμένο αιώνα, αλλά και μέχρι σήμερα συνεχίζει να προσφέρη.
Η προσφορά της στους γέροντες, στους άστεγους, στους ασθενείς, στους κατακοίτους, στα νειάτα, ανέρχονται σε 100.000.000 ΕΥΡΩ  τον χρόνο, κατά τους πιο μέτριους υπολογισμούς.
Έπειτα οι εφημέριοι - ιδίως της υπαίθρου - πως κινούνται για να πάνε να εξυπηρετήσουν και τα πιο μακρυνά χωριά, φέρνοντας την παρηγοριά του Θεού στους λιγοστούς κατοίκους;
Δεν χρησιμοποιούν νερό στα αυτοκίνητα, αλλά βενζίνη, η οποία είναι δαπανηρή, και τα έξοδα τα βάζουν από την τσέπη τους.
Έπειτα, αρκετοί από τους Ιερείς, που έχουν συνάψει δάνεια, για διαφόρους λόγους, πως θα τα αποπληρώσουν; Και, γενικά, πως θα τα βγάζουν πέρα, αν, μάλιστα, σημειωθή ότι, κατά κανόνα, είναι πολύτεκνοι;
Σας ερωτώ, κύριοι του οικονομικού κυβερνητικού Επιτελείου:
Τα έχετε παραδώσει όλα στους ξένους καλοθελητές μας; Έχετε γίνει αχάριστοι και αγνώμονες προς την Εκκλησία, την τροφό και φρουρό του Έθνους; Τα ζυγίζετε όλα με το χρήμα; Με την φορομπηχτική σας μανία έχετε φέρει σε απόγνωση τον λαό μας.
Σας προειδοποιώ :
Σταματήστε αυτή την τακτική και στείλτε την περιβόητη «τρόϊκα» στον αγύριστο, προτού - αργά η γρήγορα - πάρετε και σεις τον ίδιο δρόμο.
Διαμαρτύρομαι εντόνως. Και στέλνω θερμά μηνύματα προσευχής προς τον Άγιο Θεό να λυπηθή την προσφιλή μας Πατρίδα.
Ξαναλέω:
Σταματήστε προτού να είναι πολύ αργά ».

πηγή
ΡΟΜΦΑΙΑ

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Αγανακτισμένοι, Στεφάν Εσέλ, παγκοσμιοποίηση...ΜΗΠΩΣ συνδέονται;

Eisriesenwelt-Ice-Caves-1.jpg


Σελίδες; 32. Τιμή; 3 ευρώ. Μέσος χρόνος ανάγνωσης;Ενα τέταρτο της ώρας.Λογοτεχνικές προθέσεις; Καμία.Πρωτότυπο μήνυμα;Ουδέν.Συγγραφέας;Ενας σχεδόν άγνωστος συνταξιούχος διπλωμάτης,πρώην αντιστασιακός, ετών 93. Εκδοτική καταστροφή; Το ακριβώς αντίθετο. Το «Ιndignez-vous!» («Αγανακτήστε!») του Στεφάν Εσέλ είναι αυτή τη στιγμή πρώτο,
και μάλιστα με απόσταση,στη λίστα των μπεστ σέλερ στη Γαλλία, σπάζοντας όλα τα ρεκόρ πωλήσεων μέσα στις γιορτές. Το βιβλιαράκι ζητεί από τους Γάλλους, και απ΄ όλους τους άλλους, να εξεγερθούν και να υπερασπιστούν δυναμικά τις «κοινωνικές αξίες της σύγχρονης δημοκρατίας». Να απορρίψουν την «εγωιστική» δύναμη του χρήματος.Να πουν «όχι» στην παντοδυναμία των αγορών.Να αγανακτήσουν,για να αλλάξει επιτέλους η κοινωνία.
«Κάνω αυτή τη δουλειά 40 χρόνια και δεν έχω ξαναδεί τέτοιο πράγμα. Είναι τρελό. Στις 24 Δεκεμβρίουκάποιοι πελάτες αγόραζαν δέκα-δέκα τα βιβλία για να τα κάνουν δώρο. Πίστευα ότι μετά τα Χριστούγεννα τα πράγματα θα ηρεμούσαν, αλλά όχι, πουλάμε ακόμη 400 βιβλία την ημέρα!» λέει ο Ζαν-Μαρί Σεβέστρ, ιδιοκτήτης του «Sauramps», του μεγαλύτερου βιβλιοπωλείου στο Μονπελιέ, στη Νότια Γαλλία.

Στο Παρίσι, το «Ιndignez-vous!» πούλησε 80.000 αντίτυπα μόνο τον Δεκέμβριο. Σε όλη τη Γαλλία το έχουν αγοράσει 600.000 αναγνώστες από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν κυκλοφόρησε από έναν μικρό, αριστερό εκδοτικό οίκο, τον Ιndigene, με γραφεία σε μια σοφίτα στο Μονπελιέ. Και όμως, το προσκλητήριο του Στεφάν Εσέλ για την «ειρηνική εξέγερση» της κοινωνίας σκαρφάλωσε στην κορυφή των μπεστ σέλερ, πουλώντας οκτώ φορές περισσότερο από το δεύτερο βιβλίο στη λίστα, το τελευταίο μυθιστόρημα του «πολύ» Μισέλ Ουελμπέκ, που τιμήθηκε με το βραβείο Γκονκούρ.

Εξοργιστείτε! Εξεγερθείτε! Αγανακτήστε! Με αυτή την πολιτική πρόσκληση στα όπλα, ο Εσέλ έγινε από τη μία ημέρα στην άλλη προφήτης για τη γαλλική Αριστερά. «Στο Σοσιαλιστικό Κόμμα τον λατρεύουν. Πιστεύουν ότι καλώντας τον κόσμο να υψώσει φωνή και ανάστημα κατακεραυνώνει τις κοινωνικές ανισότητες της εποχής του Νικολά Σαρκοζί » λέει στο «Βήμα» ο Αντουάν ντε Μπιέβρ, πολιτικός συντάκτης στην «Journal du Dimanche».

Ο Στεφάν Εσέλ γράφει όντως ότι οραματίζεται «μια κοινωνία για την οποία θα είμαστε και πάλι υπερήφανοι, όπου δεν θα θίγονται οι συντάξεις, οι κατακτήσεις της κοινωνικής ασφάλισης, και όπου τα ΜΜΕ θα είναι στην υπηρεσία των αδυνάτων». Οπως αντιστάθηκε ο ίδιος στον ναζισμό τη δεκαετία του 1940, έτσι και η νεολαία σήμερα «θα πρέπει να εξεγερθεί κατά της συνενοχής ανάμεσα στους πολιτικούς και στις οικονομικές δυνάμεις και να υπερασπιστεί τα δημοκρατικά δικαιώματα που κατακτήσαμε με τόσο σκληρούς αγώνες επί δύο αιώνες» λέει.

Και καταλήγει ρίχνοντας στο πυρ το εξώτερον τη διαπλοκή: «Εχουν το θράσος να ισχυρίζονται ότι το κράτος δεν έχει πλέον χρήματα για να στηρίζει τους πολίτες του. Αλλά πώς γίνεται να μην έχουμε χρήματα... όταν η παραγωγή του πλούτου έχει αυξηθεί τερατωδώς μετά την απελευθέρωση (σ.σ. της Γαλλίας), σε μια εποχή που ολόκληρη η Ευρώπη είχε καταστραφεί από τον πόλεμο; Η μόνη εξήγηση είναι ότι η δύναμη του χρήματος... δεν ήταν ποτέ τόσο μεγάλη ή τόσο αυθάδης ή τόσο εγωιστική και ότι οι υπηρέτες του βρίσκονται στα πιο υψηλά κλιμάκια της πολιτικής εξουσίας».

πηγή
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=376896

Πολιτικοί, οικονομικοί ηγέτες και διαχειριστές, πειθαρχήστε! Εγκαταλείψτε τα εθνικά σύνορα και δρομολογήστε μια παγκόσμια στρατηγική, για παράδειγμα στο πλαίσιο ενός συμβουλίου των ΗΕ για την οικονομική και κοινωνική ασφάλεια", γράφει ο Εσέλ τονίζοντας ότι αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει ως προπομπός μιας παγκόσμιας κυβέρνησης.

Σχολή Αγιογραφίας Λυκόβρυσης - Πεύκης 2011




Άλλη μια  χρονιά  Αγιογραφίας βαδίζει στο τέλος της για φέτος. Προσπάθειες ετών κάτω από την ακαμάτη καθοδήγηση της δασκάλας κας  Ειρήνης Εγγλέζου  κλείνει  για  άλλο  ένα χρόνο. Η ομάδα αυτή με αρχάριους, με ανερχόμενους, αλλά και με έμπειρους  αγιογράφους  κάπου σε μια γειτονιά  του Δήμου Λυκόβρυσης κάθε βδομάδα με πινέλα και μπογιές αγιογραφούσε...Αγίους.
Υπομονετικά περίμεναν να αγιογραφηθούν οι Άγιοι,τα ρούχα, το πρόσωπο, το φωτοστέφανο, πάνω στο μουσαμά, στο ξύλο!
Και να τώρα στο Δημαρχείο της Πεύκης, μια και ο Δήμος άλλαξε  όνομα και έγινε ένας Δήμος, Δήμος Λυκόβρυσης - Πεύκης λέγεται  και στην αίθουσα του Δημαρχείου "Μανόλης Αναγνωστάκης", σας περιμένουν η δασκάλα και οι μαθητές ν' ακούσουν τις γνώμες σας, τις παρατηρήσεις σας, τις ιδέες σας...
Μα δεν θα είναι μόνοι τους, θα είναι εκεί και όλοι οι Άγιοι που ολόκληρο τον χρόνο με κόπους και θυσίες αποτυπωθήκαν στο ξύλο, στον μουσαμά, να δείξουν ότι η τέχνη της Αγιογραφίας, η τέχνη της Εκκλησιάς μας ακόμη  και τώρα  στους δύσκολους καιρούς παραμένει η ίδια και απαράλλαχτη, σαν στήριγμα στον κόσμο χαρίζοντας ελπίδα και ευλογία.
Σας περιμένουμε!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ελάτη



Ιερά Μονή Δοχειαρίου


Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου



Ιερά Μονή Οσίου Δαβίδ



Καρούλια. Αγιο Ορος



Προυσιώτισσα

Αγιο Ορος Ι.Μ Διονυσίου

Ψήγματα Ορθοδοξίας