φενεος

Ιησούς Σινά

Εγώ πατήρ, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος, παν όπερ αν θέλεις εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστείς. Εγώ δουλεύσω.
Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ.
Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σέ και αλήτης δια σέ, επι σταυρού δια σέ, άνω υπέρ σου εντυγχάνω τω Πατρί κάτω υπέρ σου πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός.
Πάντα μοι σύ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος.

Τι πλέον θέλεις;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2016

Η κάρτα βλάπτει σοβαρά τη ζωή





Η αλυσίδα υγιεινών τροφών Τossed άνοιξε στη Βρετανία το πρώτο κατάστημα χωρίς μετρητά. Ένα ακόμα βήμα προς το θάνατο των μετρητών.

Ζούμε την εποχή του πλαστικού χρήματος, η ηλεκτρονική πληρωμή αντικαθιστά σιγά σιγά τις ουρές στα ταμεία, όλα γίνονται πιο βολικά. Και στην αγορά συνήθως θριαμβεύει η πρακτικότητα.

Αυτό είναι κατανοητό και απόλυτα αποδεκτό, εφόσον οι πολίτες έχουν το ελεύθερο δικαίωμα επιλογής. Το ανησυχητικό είναι ότι μαίνεται ένας ανεπίσημος «πόλεμος» κατά των μετρητών και οδηγούμαστε σε θέσπιση ποινών αν κάποιοι συνεχίσουν να χρησιμοποιούν μεγάλα ποσά σε μετρητά. Η κατάργηση του χαρτονομίσματος των 500 ευρώ με την πρόφαση της καταπολέμησης του ξεπλύματος δείχνει μια επιφανειακή θεώρηση των συνεπειών αυτής της πράξης.

Ζούμε σε έναν κόσμο που η συνεισφορά της ελίτ τάξης σε σχέση με τι λαμβάνει είναι εντελώς άνιση. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο ανισότητας και η κοινωνία «πλαστικού» χρήματος πιθανόν θα χειροτερέψει την κατάσταση.

Θα προσδώσει ακόμα μεγαλύτερη δύναμη στους τραπεζίτες και στις οικονομο-τεχνικές εταιρείες να ελέγχουν όλες τις συναλλαγές. Η παγκόσμια κρίση του 2008 έδειξε πως το τραπεζικό σύστημα εξαιρείται από τη χρεοκοπία, ενώ όλοι εμείς τη βιώνουμε. Είναι δυνατόν ο παράγοντας αυτός να παραμένει στο απυρόβλητο και να γιγαντώνεται η επιρροή τους;


Σε έναν τέτοιο κόσμο κάθε πληρωμή θα είναι ανιχνεύσιμη. Θέλουμε το «μάτι» των κυβερνήσεων και των πιστωτικών ιδρυμάτων σε κάθε κίνηση;
Από την άλλη πλευρά, το να έχεις στα χέρια σου χρήματα, δίνει δύναμη, επιτρέπει να αποταμιεύουμε τον πλούτο χωρίς την εξάρτηση από κανένα οικονομικό σύστημα.


Όταν απειλούνται οι κόποι μιας ζωής να «κουρευτούν», όπως συνέβη με την κρίση το 2008, πρέπει να έχεις το δικαίωμα να τα αποσύρεις από την τράπεζα. Άλλωστε είναι δικά μας και όχι των τραπεζών. Ο Μέρβιν Κινγκ, πρώην επικεφαλής της Τράπεζας της Αγγλίας, θεωρεί πως το θέμα «τράπεζες» δεν έχει τελειώσει και ο οικονομικός πανικός παραμονεύει.


Η παροχή τηλεφώνου αποτελεί το πιο τρανταχτό παράδειγμα. Σήμερα πάνω από 6 δισ. άνθρωποι έχουν κινητό τηλέφωνο, περισσότεροι από αυτούς που έχουν πρόσβαση σε τουαλέτα με βάση τα Ηνωμένα Έθνη. Οι επίγειες τηλεφωνικές γραμμές το 2008 ήταν 1,3 δισ. σε παγκόσμιο πληθυσμό 7 δισ. ατόμων.
Η υπεροχή του κινητού τηλεφώνου οφείλεται στην αγορά του με μετρητά, σε αντίθεση με τη σταθερή τηλεφωνία που απαιτείται τραπεζικός λογαριασμός.


Ο μισός πληθυσμός του πλανήτη είναι «εκτός τραπεζών», ζει με τα μετρητά. Αγοράζουν μια σοκολάτα, μια εφημερίδα, ένα μπουκάλι γάλα, ο φτωχός κόσμος που αισθάνεται «πλούσιος» όταν έχει γεμάτη την τσέπη του. Εκεί το χαρτονόμισμα ή το κέρμα αποτελεί το πιο γρήγορο και άμεσο μέσο πληρωμής.


Δίνει χαρά σε όλους το φιλοδώρημα στο σερβιτόρο και όχι να το «κλέβει» η κάρτα. Να μπορώ να αγοράσω από το μικρό παραγωγό τα προϊόντα του χωρίς την προμήθεια των μεσαζόντων. Οι μικρές επιχειρήσεις χρειάζονται το πραγματικό χρήμα για να ξεκινήσουν.


Σίγουρα υπάρχουν εγκληματίες που χρησιμοποιούν μαύρο χρήμα, αλλά οι φτωχοί θα γίνουν έρμαια των πλουσίων αν εφαρμοστεί σε ευρεία κλίμακα ο θάνατος των μετρητών. Είναι ένας σύγχρονος πόλεμος, μια ταχύτατη και αναίμακτη υποδούλωση λαών. Οι παλιοί έλεγαν πως για να είσαι ασφαλής πρέπει να έχεις φίλο ένα καλό γιατρό, ένα σπουδαίο δικηγόρο. Τώρα όλοι προσκυνούν το νέο θεό της κοινωνίας μας, τον τραπεζίτη.


 πηγή


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ελάτη



Ιερά Μονή Δοχειαρίου


Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου



Ιερά Μονή Οσίου Δαβίδ