φενεος

Ιησούς Σινά

Εγώ πατήρ, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος, παν όπερ αν θέλεις εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστείς. Εγώ δουλεύσω.

Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ.

Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σέ και αλήτης δια σέ, επι σταυρού δια σέ, άνω υπέρ σου εντυγχάνω τω Πατρί κάτω υπέρ σου πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός.

Πάντα μοι σύ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος.

Τι πλέον θέλεις;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Ψηγματα all

Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011

Αργολίδος Ιάκωβος για τον γ. Εφραίμ:Δικαιολογημένα αντιδρά η Ιερά Κοινότητα, αρκετοί αρχιερείς, έγκριτοι νομικοί, πλήθος προσωπικοτήτων και πιστών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Αργολίδος: "Λυπάμαι πολύ τους επηρμένους αδικούντες"

Συντάχθηκε απο τον/την Romfea.gr -16.04argolidos
Ο Σεβασμιώτατος μητροπολίτης Αργολίδος κ. Ιάκωβος έκανε την εξής δήλωση σχετικά με την υπόθεση προφυλάκισης του Καθηγουμένου Εφραίμ:
"Κατ αρχήν θα ήθελα να εκφράσω τον σεβασμό μου στην Ελληνική Δικαιοσύνη. Δεν μπορώ να κρίνω τη δικαστική απόφαση προφυλάκισης του Ηγουμένου της Μονής Βατοπεδίου κ. Εφραίμ.
Επιθυμώ όμως να εκφράσω τη συμπαράστασή μου στον Γέροντα. Πράγματι είναι άπορίας άξιον πως μια τέτοια απόφαση βγήκε παραμονές Χριστουγέννων, προκαλώντας τεράστιες αντιδράσεις  ανά  τον κόσμο.
Ασφαλώς και ο Γέροντας δεν είναι ο πιο επικίνδυνος άνθρωπος στην Ελλάδα. Σε παρόμοιες περιπτώσεις άνθρωποι που έχουν βεβαρυμένο ποινικά παρελθόν, έχουν αφεθεί ελεύθεροι.
Πως είναι δυνατόν να εξαντλείται όλη η αυστηρότητα στο πρόσωπο του Γέροντα Εφραίμ;
Με εντυπωσίασαν οι σκέψεις του Αγιορείτου Μοναχού π. Μωϋσή που ανέγνωσα σήμερα από το διαδίκτυο, απόσπασμα της οποίας παραθέτω:
«Δικαιολογημένα αντιδρά η Ιερά Κοινότητα, αρκετοί αρχιερείς, έγκριτοι νομικοί, πλήθος προσωπικοτήτων και πιστών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Είναι γεγονός πως όσοι ανέμεναν ότι θα ανεβάσουν τα ποσοστά τους έτσι μάλλον τα μείωσαν ικανά.
Ακόμη και άνθρωποι που αμφέβαλλαν για την υπόθεση αυτή και είχαν επηρεαστεί από ορισμένα Μέσα Ενημέρωσης σήμερα αντιλαμβάνονται το ανόσιο παιχνίδι που παίχθηκε απέναντι του ηγουμένου, ο οποίος θα κερδίσει τον μισθό των καμάτων του.
Οι απέναντί του κρίνονται αυστηρά, ζυγίζονται προσμετρούνται και προσπερνώνται. Ο Ηρώδης της Βηθλεέμ επιτέλεσε το έργο του και αιματοκύλισε την Ιουδαία.
Η Ηρωδιάδα χόρεψε καταπληκτικά και κέρδισε την κεφαλή του Ιωάννη.
Φάνηκε πως νίκησαν, μα τελικά έχασαν.
Μερικές φορές οι νικημένοι είναι οι πραγματικοί νικητές, όπως ο Χριστός στον Σταυρό, μετά τον οποίο έπεται η αντίσταση.
Πνευματικά νικηφόρα θα καταλήξει και αυτή η υπόθεση.
Μόνο λυπάμαι πολύ τους επηρμένους αδικούντες".


"Πρόκληση θρησκευτική και πολιτική η προφυλάκιση του ηγουμένου Εφραιμ" Αννα Παναγιωταρέα

"Πρόκληση θρησκευτική και πολιτική η προφυλάκιση του ηγουμένου"

Εχω συναντήσει τον ηγούμενο της Μονής Βατοπαιδίου κ. Εφραίμ δυο φορές, στο αεροπλάνο, επιστρέφοντας από τη Θεσσαλονίκη. Δυο κουβέντες ανταλλάξαμε και ήμουν μάλλον δυσάρεστη, αν όχι και αγενής.Το σημειώνω για να μην κάνει κανείς τη λαθεμένη σκέψη ότι έχω κάποιον ιδιαίτερο λόγο υπεράσπισης του κ. Εφραίμ.
Ωστόσο, ο πολίτης που παρακολουθεί τα της Δικαιοσύνης θα ένιωσε αγανάκτηση για το σκηνικό που στήθηκε παραμονές Χριστουγέννων, απέναντι σε έναν άνθρωπο που, ακόμη κι αν κατηγορείται για κακουργηματικές πράξεις, είναι βέβαιο ότι δεν θα ήθελε να καταντήσει φυγόδικος.
Πως είναι δυνατόν να αφήνεται ελεύθερος, με περιοριστικούς όρους, ο κ. Ψωμιάδης με τις συνεχείς δοσοληψίες με τη Δικαιοσύνη και να οδηγείται σε προφυλάκιση ένας ιερομόναχος και μάλιστα ηγούμενος Μονής, κόσμημα της Αθωνικής Πολιτείας;
Θέλω η Δικαιοσύνη να είναι τυφλή και να ακολουθεί την ισονομία αλλά όχι και να μη βλέπει την... τύφλα της. Πού θα πήγαινε να κρυφτεί ένας ηγούμενος, που τον γνωρίζει όλος ο κόσμος και που μόλις πριν από δεκαπέντε μέρες ήταν ομοτράπεζος του Ρώσου προέδρου στη Μόσχα με εκατομμύρια Μοσχοβίτες να του φιλούν το χέρι;
Πώς θα φυγοδικούσε ένας πνευματικός πατέρας, που δέχεται στο Μοναστήρι του και φιλοξενεί κάθε χρόνο 50.000 ανθρώπους από όλον τον κόσμο, ανάμεσά τους διαδόχους και βασιλιάδες;
Το τι καταμαρτυρούν στο Γέροντα Εφραίμ, δικαίως ή αδίκως, δεν είναι ζήτημα που με αφορά, γι' αυτό υπάρχουν οι δικαστές. Η απονομή της Δικαιοσύνης είναι το δικό τους έργο και ο καθένας δικαιούται να κρίνει το αποτέλεσμα. Θα μπορούσα και να παραβλέψω ότι βρίσκονται έξω από τη φυλακή εγκληματίες, απατεώνες, κλέφτες, περιμένοντας να δικαστούν, με όποιο τυπικό παράθυρο των νόμων.
Αλλά μου είναι αδιανόητο να μην μπορούν οι εκπρόσωποι της Δικαιοσύνης να επιδείξουν την ελάχιστη ευαισθησία που απαιτούν όχι μόνον οι άγιες μέρες των Χριστουγέννων αλλά και οι χριστιανοί αντικρίζοντας έναν εκπρόσωπο της Εκκλησίας, με το σχήμα του μοναχού, να αντιμετωπίζεται ως κοινός εγκληματίας. Είναι πρόκληση θρησκευτική και πολιτική.
Και μόνον η εικόνα που έρχεται από το ρεπορτάζ της ημέρας ότι ο ηγούμενος είναι στο κελί του άρρωστος και απέξω είναι αστυφύλακας να τον φυλάει είναι ανατριχιαστική. Έλεος!
Είμαι απολύτως βέβαιη ότι οι δικαστές που αποφάσισαν να μην επιβάλουν περιοριστικούς όρους αλλά να οδηγήσουν τον κ. Εφραίμ στη φυλακή δεν γνωρίζουν την ιστορία της Μονής Βατοπαιδίου. Δεν συγκινούνται από το γεγονός ότι το Μοναστήρι ήταν ερείπια και ο Εφραίμ με την πολυπληθή αδελφότητα των μοναχών που τον ακολουθεί το αναστήλωσε και του ξανάδωσε το πρότερο μεγαλείο.
Δεν είδαν ποτέ τους θησαυρούς της Μονής στις εκθέσεις της Δόξας του Βυζαντίου ή και δεν άκουσαν για τις διπλωματικές επαφές του με την απανταχού Ορθοδοξία. Δεν είναι αμάρτημα. Αμάρτημα είναι ότι αποφάσισαν να συντρίψουν έναν εκπρόσωπο του Θεού, με αυτόν τον επαίσχυντο τρόπο, προκαλώντας όλους τους χριστιανούς.
Λοιπόν, τους λέω: Φοβερόν το εμπεσείν εις χείρας Θεού ζώντος... Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίστηκε ο μοναχός Εφραίμ είναι απαράδεκτος.

Νικημένος νικητής ο Βατοπεδινός Ηγούμενος Εφραίμ

gerontas-efraim
Για τη Romfea.gr, Μοναχός Μωϋσής Αγιορείτης  01.54
Ο Ηγούμενος της Μονής Βατοπαιδίου Αρχιμ. Εφραίμ εκρίθη ύποπτος φυγής στο εξωτερικό ή συνεχιστής άλλων «εγκλημάτων» και γι' αυτό αποφασίστηκε η προφυλάκισή του.
Το πλήθος του κόσμου θεωρεί άδικη αυτή την απόφαση, πολιτικό παιχνίδι, στάχτη στα μάτια, μετατόπιση της προσοχής, δήθεν εξυγίανση, κάθαρση και άξια τιμωρία.
Έμπειροι δικαστικοί κύκλοι κρίνουν την απόφαση ανίσχυρη, ατεκμηρίωτη, πραξικοπηματική, επιβεβλημένη άνωθεν.
Η αδικία δεν στρέφεται μόνο κατά του ηγουμένου, αλλά κατά της Εκκλησίας και του τίμιου ράσου. Θεωρείται αρχή διωγμών και ωδινών.
Πάντοτε κρίνονται και οι κρίνοντες. Δεν πρόκειται για ωμή παρέμβαση στη δικαιοσύνη.
Το ίδιο έντιμο δικαστικό σώμα θα πρέπει να διαφυλάξει άμεσα για περιορισμένης ανεξαρτησίας δύναμη της ελληνικής δικαιοσύνης.
Εγχώριοι και ξένοι ειδήμονες κρίνουν ότι στην παρούσα περίπτωση επηρεάστηκε η δικαιοσύνη κατόπιν πιέσεων.
Είναι απορίας άξιο ότι η απόφαση αυτή πάρθηκε παραμονή Χριστουγέννων και χρήζει ιδιαίτερης προσοχής κι ερμηνείας.
Είναι σαν να λέει «Εσείς οι χριστιανοί, τι θέλετε να πάτε αύριο στην εκκλησία; Δεν βλέπετε τα χάλια των εκπροσώπων της και μάλιστα ενός Αγιορείτη ηγουμένου; Μην έχετε καμία σχέση με κανένα απ' αυτούς. Πρόκειται για την συμφορά του έθνους».
Εκτεθειμένοι δημοσιογράφοι ζητωκραυγάζουν για την επιτυχία τους, παρότι κατηγορήθηκαν και τιμωρήθηκαν για την κατάθεση ψευδών στοιχείων.
Δυστυχώς όμως, την κρίσιμη αυτή ώρα βρέθηκαν και ρασοφόροι που χάρηκαν γι' αυτή την απόφαση κατά του ηγουμένου. Συνήργησαν κάποιοι κάποτε μάλιστα σε αυτή.
Πώς να δικαιολογήσει κανείς την εμπαθή χαρά τους; Ίσως μόνο ψυχολογικά.
Δεν θα θελήσω να εκθειάσω, να κολακεύσω και να παρηγορήσω τον ηγούμενο.
Όμως αδυνατώ να μην του συμπαρασταθώ, ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι σε κάτι φταίει.
Η φιλόθεη αδελφότητα των 120 μελών χρειάζεται οπωσδήποτε στήριξη.
Παρά τις τόσες κατηγορίες που εκτοξεύθηκαν κατά του προσώπου του Γέροντός της παραμένει ομόψυχη, εδραία και στερεά ενωμένη.
Μπορούν, υποτίθεται πνευματικοί άνθρωποι, που σε αυτή την τραγική κατάσταση, να μένουν ασυγκίνητοι και αδιάφοροι;
Όπως έχω ξαναγράψει με προβληματίζει θετικά ο τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματός του, μ' εμπιστοσύνη κι ελπίδα στον Θεό και στη Θεοτόκο, με ανυπόκριτη πραότητα και ειλικρινή συγχωρητικότητα.
Ένας ηγούμενος αγιορείτης είχε σχεδιαστεί να συλληφθεί με χειροπέδες, με κάλυψη από πολλές κάμερες, να οδηγηθεί στο τμήμα μεταγωγών ώστε να γελοιοποιηθεί, να εξευτελισθεί ως ληστής, εγκληματίας και απατεώνας και μάλιστα παραμονή Χριστουγέννων.
Οι ειδήσεις αναφέρουν ότι το Άγιον Όρος φυλάγεται από αέρος, θαλάσσης και ξηράς, για να μην εξαφανιστεί ο ηγούμενος Εφραίμ.
Είναι σοβαρά όλα αυτά; Πού να διαμαρτυρηθούμε; Ποιος ακούει; Η κύρια κατηγορία συμπυκνώνεται ότι ο ηγούμενος αγωνίσθηκε για την διασφάλιση της περιουσίας της Μονής που παρέλαβε!
Αν δεν το έκανε θα ήταν υπόλογος. Φοβούμεθα ότι με την πράξη αυτή οι κατήγοροι της Μονής και του ηγουμένου της θέλουν να πλήξουν την εκκλησία, να μην την έχουν συνεχώς μπροστά στα πόδια τους.
Να την αποδυναμώσουν και να την περιορίσουν στο καθαρά φιλανθρωπικό της έργο. Το έργο αυτό από ετών πραγματοποιεί ο και ο ηγούμενος Εφραίμ φιλότιμα, φιλόστοργα και αδιαφήμιστα.
Πιστεύω να κοιμούνται με ήσυχη συνείδηση οι συνεργοί αυτής της απόφασης. Ο ιερός Χρυσόστομος λέει πως ο πιο γλυκός ύπνος είναι με ήσυχη συνείδηση. Εύχομαι οι κρίνοντες να ησυχάζουν και οι αντίθετοι να αισθάνονται αναπαυμένοι.
Η ησυχία και η ανάπαυση όμως δεν επικρατούν δίχως γνησιότητα, ειλικρίνεια και ανυποκρισία.
Ο Θεός υπάρχει, συνεχίζει να παρατηρεί τα βάθη των καρδιών και θα ανταποδώσει την κατάλληλη ημέρα τ' άξια και δίκαια.
Το Άγιον όρος δεν είναι λέσχη, καταγώγιο, χθεσινό κατασκεύασμα και σύγχρονη στοά. Έχει ιστορία, προσφορά, παράδοση και παραγωγή αγίων και στελέχωση εναρέτων.
Είναι άξιο σεβασμού και προσοχής. «Ένας εισαγγελέας, τηρητής του νόμου, δεν μπορεί να μην αναγνωρίζει τα θέσμια του ιερού τόπο μας. Να μην παρουσιάζεται στην Ιερά Επιστασία, να μην συνοδεύεται στην Μονή Βατοπαιδίου από επιστάτη, να μην αναγνωρίζει την αρχή του Αγίου Όρους. Να μεταβαίνει στην Μονή ως δήμιος, συνοδευόμενος από δεκάδες οπλοφορούντων αστυνομικών.
Ποιος πηγαίνει να συλλάβει αρχιλήσταρχο, αρχιμαφιόζο, τρομοκράτη, σωματέμπορο, έμπορο ναρκωτικών ή εγκληματία πολέμου; Μήπως επιστρέφουμε σε Μεσαίωνα; Μήπως η όλη αυτή σκηνοθεσία αποσκοπούσε στην καταρράκωση θεσμών ιερών;
Δικαιολογημένα αντιδρά η Ιερά Κοινότητα, αρκετοί αρχιερείς, έγκριτοι νομικοί, πλήθος προσωπικοτήτων και πιστών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Είναι γεγονός πως όσοι ανέμεναν ότι θα ανεβάσουν τα ποσοστά τους έτσι μάλλον τα μείωσαν ικανά.
Ακόμη και άνθρωποι που αμφέβαλλαν για την υπόθεση αυτή και είχαν επηρεαστεί από ορισμένα Μέσα Ενημέρωσης σήμερα αντιλαμβάνονται το ανόσιο παιχνίδι που παίχθηκε απέναντι του ηγουμένου, ο οποίος θα κερδίσει τον μισθό των καμάτων του.
Οι απέναντί του κρίνονται αυστηρά, ζυγίζονται προσμετρούνται και προσπερνώνται . Ο Ηρώδης της Βηθλεέμ επιτέλεσε το έργο του και αιματοκύλισε την Ιουδαία.
Η Ηρωδιάδα χόρεψε καταπληκτικά και κέρδισε την κεφαλή του Ιωάννη.
Φάνηκε πως νίκησαν, μα τελικά έχασαν.
Μερικές φορές οι νικημένοι είναι οι πραγματικοί νικητές, όπως ο Χριστός στον Σταυρό, μετά τον οποίο έπεται η αντίσταση.
Πνευματικά νικηφόρα θα καταλήξει και αυτή η υπόθεση.
Μόνο λυπάμαι πολύ τους επηρμένους αδικούντες.

Ἳδρυση τῆς νεοσύστατης μή κερδοσκοπικῆς ἑταιρείας «Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν»

 Στὶς 15 Ἰουνίου 2011, ὁ π. Σαράντης Σαράντος, ἀνήγγειλε τὴν ἵδρυση  τῆς νεοσύστατης μή κερδοσκοπικῆς ἑταιρείας «Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν» στὴν αἴθουσα ἐκδηλώσεων τοῦ Δημαρχείου Ἁμαρουσίου.
Ἡ ἐκδήλωση «ἄνοιξε» μέ τή χορωδία τοῦ «Σχολείου Ψαλτικῆς» ποὺ ἔψαλε ἐπίκαιρους κατανυκτικοὺς Βυζαντινοὺς ὕμνους μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ Δοξαστικὸ ἀπὸ τὴν ἀκολουθία τοῦ ἑσπερινοῦ του Ἁγίου Ἰσαὰκ τοῦ Σύρου [πατῆστε ἐδῶ γιὰ νὰ τοὺς ἀκούσετε].
Στή συνέχεια ἀκολούθησε χαιρετισμὸς τοῦ Πανοσιολογιωτάτου Ἀρχιμανδρίτου Δωρόθεου Κιούση,Γραμματέως τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κηφισίας Ἀμαρουσίου καὶ Ὠρωποῦ, ὁ ὁποῖος μετέφερε τὶς πατρικὲς εὐλογίες τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. κ. Κυρίλλου γιὰ τὴν παροῦσα ἐκδήλωση, ἀλλὰ καὶ τὴν «καλὴ εὐόδωση τῶν σκοπῶν» τῆς νεοσύστατης Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν. Μεταξὺ ἄλλων ἀναφέρθηκε σὲ σκέψεις καὶ προβληματισμοὺς τοῦ Σεβασμιωτάτου σὲ μία ἐποχὴ ραγδαίων ἐξελίξεων, ὅπου ἡ πολύμορφος κρίσι «εἶναι κυρίως πνευματική», τόνισε ὅτι χρειάζεται «συστράτευση ὅλων τῶν ἀγωνιζομένων Χριστιανῶν», καθὼς καὶ ἀνάγκη νὰ «ἀρθρωθεῖ ὀρθόδοξος θεολογικὸς λόγος, παραδοσιακός, οὔτε ὀπισθοδρομικὸς ἀλλὰ οὔτε καὶ ἄπλετα νεωτεριστικός, ὄχι προϊὸν ἀκαδημαϊκοῦ σπουδαστηρίου ἀλλὰ ἀποτέλεσμα ἀσκητικῶν ἀγώνων, ἐνσυνείδητης πνευματικῆς καὶ λειτουργικῆς ζωῆς, ἐκ τῆς ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας προερχόμενος καὶ ὄχι ὡς προσπάθεια νὰ ἐπιβληθεῖ ἔξωθεν καὶ ἄνωθεν στὴν ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας». Στὴν συνέχεια, ὁ κος Χρῆστος Παπασωτηρίου, Δικηγόρος παρ’ Ἀρείῳ Πάγῳ καὶ ἱδρυτικὸ μέλος τῆς Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν, μετέφερε χαιρετισμὸ τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν κ. Ἱερωνύμου, ὅπως διατυπώθηκε προφορικὰ μέσω τῆς Πρωτοσυγκελλίας. Ἀκόμα, ὁ κος Παπασωτηρίου ἀπηύθυνε θερμές εὐχὲς ἐκ μέρους τῆς Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν του γιὰ τὴν (σημερινή) ὀνομαστικὴ ἑορτὴ τοῦ Μακαριωτάτου.
π. Σαράντης Σαράντος στὴν εἰσαγωγικὴ ὁμιλία του ἀναφέρθηκε στοὺς λόγους, οἱ ὁποῖοι ὁδήγησαν τοὺς ἐμπνευστὲς καὶ ἱδρυτὲς τῆς Ἑστίας νὰ προβοῦν σὲ μία τέτοια ἐνέργεια, ἡ ὁποία «προέκυψε ἀπό τήν ἀγάπη μας στούς Ἁγίους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας καί τό θαυμασμό μας στήν ἀριστουργηματική Ἑλληνική γλῶσσα μας σ’ ὅλη της τή διαχρονία», καθὼς καὶ στοὺς σκοπούς της, «ὅπως ἀκριβῶς ἀναγράφονται στό δεύτερο ἄρθρο τοῦ Καταστατικοῦ γιά νά γίνει ἀντιληπτό καί κατανοητό τό ἔργο της». Ἡ ἵδρυση λοιπὸν τῆς «Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν» ἐν μέσῳ μίας ἐποχῆς «πνευματικῆς καί ἠθικῆς κατάπτωσης», ἰδιαιτέρως μάλιστα χαρακτηριζομένης ἀπὸ τίς ἐνέργειες «τῆς πανθρησκείας καί τῆς ἀθεϊστικῆς παγκοσμιοποιήσεως τῆς Νέας Ἐποχῆς», ὅπου «ὁμάδες ἀσυμβίβαστες μέ τήν ὀρθόδοξη Πίστη μπερδεύουν καί παραπλανοῦν ἐπικίνδυνα … ».
Στο δεύτερο μέρος τῆς παρουσιάσεως τῆς «Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν», ὁ Π. Σαράντης ἀναφέρθηκε στὴν ἔκδοση τοῦ βιβλίου «Ἀββᾶς Ἰσαάκ ὁ Σῦρος ὁ ἀδικημένος Ἅγιος» (πρωτοπρεσβύτερου Ἰωάννη Φωτοπούλου, ἐκδόσεις «ΤΗΝΟΣ»), ὡς «πρῶτο καρπό τῶν ἐργασιῶν τῆς Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν». Πλειάδα Ἁγίων Πατέρων ἀναφέρονται στὴν «ἁγιότητα τοῦ Ἁββᾶ Ἰσαάκ τοῦ Σύρου καί τό σπάνιο θεανθρώπινο ἔργο του», καθὼς καὶ σύγχρονοι Γέροντες τῆς ἐποχῆς μας ὅπως ὁ Ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς, ὁ Γέρων Πορφύριος, ὁ Γέρων Παΐσιος, καὶ ὁ Γέρων Σωφρόνιος (Ζαχάρωφ).
Στὴν συνέχεια ὁ κ. Φώτης Σχοινᾶς, διδάκτωρ Φιλοσοφίας καὶ Σύμβουλος φιλολόγων, ἀναφέρθηκε στὴν σημασία τῶν ἀδιαμφισβήτητων ἀποδείξεων γιὰ τὴν ὀρθοδοξότητα τοῦ Ἁγίου Ἰσαάκ, ποὺ παρουσιάζονται στὸ ἐν λόγῳ πόνημα μὲ ἀκρίβεια, καὶ ἐπικεντρώθηκε στοὺς δυὸ βασικοὺς λόγους γιὰ τοὺς ὁποίους ἔπρεπε νὰ «ἀποκατασταθεῖ» ἡ ἀδικία πού γίνεται στὸ πρόσωπο τοῦ Ἁγίου καὶ νά δοθεῖ ἀπάντηση σὲ νεωτεριστὲς θεολόγους «πανθρησκειακοῦ» φρονήματος: α) στὸ ὅτι ὁ Ἅγιος Ἰσαὰκ κατηγορεῖται ὅτι ὑπῆρξε (δῆθεν) Νεστοριανὸς καὶ β) στὸ ὅτι κατηγορεῖται ὅτι πρέσβευε τὴν κακοδοξία περὶ τῆς «ἀποκαταστάσεως τῶν πάντων». Ἀξιοσημείωτη ὑπῆρξε ἡ πληθώρα ἀναφορῶν τοῦ κου Σχοινᾶ στοὺς Ἁγίους πατέρες ποὺ ὁμόφωνα ἀπορρίπτουν τὴν ὁποιαδήποτε πιθανότητα νὰ συσχετίζεται ἕνας ὀρθοδοξότατος (ἐν προκειμένῳ Ἅγιος) μὲ τέτοιες δοξασίες, οἱ ὁποῖες εἶναι τελείως ξένες πρὸς τὴν ὀρθόδοξη παράδοση καὶ διδασκαλία.
Στὴν συνέχεια, ὁ αἰδεσιμολογιώτατος πρωτοπρεσβύτερος π. Ἀθανάσιος Λαγουρός, Νομικός – Θεολόγος, ἐκδότης τῶν ἐκδόσεων «ΤΗΝΟΣ», σὲ σύντομο σχόλιό του, ἀνέφερε ὅτι δὲν πρέπει νὰ ὑπάρχει μονόλογος οὔτε πρέπει νὰ μονοπωλεῖται ἡ θεολογία καὶ ἡ πίστη τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ ὁρισμένες προβεβλημένες κεφαλὲς εἰδικότερα μάλιστα γιὰ λόγους οἱ ὁποῖοι δὲν εἶναι προφανεῖς.
Ἀναφέρθηκε στὶς δυσκολίες, οἱ ὁποῖες παρουσιάστηκαν κατὰ τὴν διάρκεια συγγραφῆς τοῦ βιβλίου, μία ἐκ τῶν ὁποίων ὑπῆρξε τὸ νὰ κατηγοριοποιηθεῖ καὶ νὰ ταξινομηθεῖ τὸ πλούσιο καὶ πολύπλοκο ὑλικὸ ποὺ ὑπῆρξε διαθέσιμο, ἔτσι ὥστε νὰ  μπορεῖ νὰ «γίνει βιβλίο», ἀλλὰ καὶ νὰ εἶναι εὔκολα προσβάσιμο ἀπὸ τὸν ἀναγνώστη. Ἀκόμα, κατέθεσε τὴν δική του μαρτυρία ὑπογραμμίζοντας ὅτι τὸ βιβλίο αὐτὸ «δὲν ἀποτελεῖ ἕνα στεγνὰ ἐπιστημονικὸ ἀκαδημαϊκὸ βιβλίο» ἀλλὰ εἶναι «ἕνα προϊὸν ποιμαντικῆς εὐαισθησίας». Ἕνα «φωτογραφικό» βιβλίο, ποὺ ἀποτελεῖ «δεῖγμα τοῦ πολέμου καὶ τῶν μεθοδεύσεων τοῦ Οἰκουμενισμοῦ», ποὺ προσπαθεῖ σὲ «κάτι τέτοιες περιπτώσεις ποὺ ὑπάρχουν κενὰ, νὰ εἰσβάλει ὡς διάβολος γιὰ νὰ δημιουργήσει πρόβλημα καὶ χάσμα στὴν αὐτοσυνειδησία τῶν ὀρθοδόξων». Δὲν μπορεῖ ἡ «ἐπιστήμη ἢ καμία διοικητικὴ ἐκκλησιαστικὴ θέση νὰ εἶναι πάνω ἀπὸ τὴν ἴδια τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν πίστη της» … «Ὅσο καὶ ἂν προβαλλόμενα πρόσωπα ποὺ γυρίζουν ὄλον τὸν κόσμο καὶ προβάλλονται, διεκδικοῦν κάποια προτεραιότητα πίστεως - ἡ Ἐκκλησία εἶναι πάνω ἀπὸ αὐτὰ τὰ πρόσωπα».
Στὴν συνέχεια, ὁ π. Ἰωάννης Φωτόπουλος εὐχαρίστησε ὅλους ὅσους συνέβαλαν στὴν ἔκδοση τοῦ βιβλίου αὐτοῦ, ἔμπνευση τῆς συγγραφῆς τοῦ ὁποίου ἀποτέλεσε ἡ μεγάλη ἀδικία στὸ πρόσωπο ἑνὸς τόσου μεγάλου Ἁγίου ποὺ κατατάσσεται στοὺς μεγάλους διδασκάλους τῆς ἐρήμου καὶ τῆς ἡσυχαστικῆς μας παράδοσης ( ἐξ οὗ καὶ ἡ προσωνυμία «ὁ ἀδικημένος Ἅγιος»). Δανειζόμαστε μικρὸ ἀπόσπασμα ἀπὸ τὰ λεχθέντα: «ὑπερασπιζόμενοι τὸν Ἅγιο Ἰσαάκ, α) ὑπερασπιζόμαστε τὴν τιμὴ τῶν Ἁγίων μας, β) ὑπερασπιζόμαστε τὴν ἀλήθεια τῆς ἐκκλησίας διότι ἡ ἐκκλησία κατέχει ὅλη τὴν ἀλήθεια, ὅσον ἀφορᾶ τὴν διδασκαλία ἀλλὰ καὶ τὴν ἐμπειρία τῆς πνευματικῆς ζωῆς καὶ γ) ἂς μὴν ξεχνᾶμε ὅτι αὐτὴ ἡ ἀλήθεια διακατέχεται ἀπὸ ὅλους τους ἁγίους … μόνο ʺσὺν πᾶσι τοὶς Ἁγίοιςʺ μποροῦμε νὰ κατανοήσουμε τὴν Ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ».
Ἀκόμα, ἀναφέρθηκε στὴν ἐπικαιρότητα τῆς διδασκαλίας τοῦ Ἁγίου Ἰσαὰκ καὶ κατ’ ἐξοχὴν σὲ αὐτὴ περὶ τῆς ἀμέριστης ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Βασικὴ ἔκφραση τῆς ἀγάπης αὐτῆς  ἀποτελεῖ ἡ ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου, ποὺ ὁ ἴδιος ὁ Θεὸς ὄχι μόνο χάρισε στὸν ἄνθρωπο καὶ ἰδιαιτέρως ἐξέφρασε διὰ τῆς ἑκούσιας σταυρώσεως τοῦ μονογενοῦς του Υἱοῦ – δὲν ἔσωσε τὸν ἄνθρωπο «ἐπιβάλλοντας» κάτι σὲ αὐτὸν καὶ ἑπομένως σεβάστηκε τὴν ἀπόλυτη ἐλευθερία του ἀκόμα καὶ στὸν τρόπο τῆς σωτηρίας του!-ἀλλὰ καὶ τὴν σεβάστηκε ἀπὸ καταβολῆς κόσμου ἀνὰ τοὺς αἰῶνες. Αὐτήν τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ ὡς ἐλευθερία ἀντιπαρέβαλε ὁ π. Ἰωάννης στὴν - ἀντίθετη κατὰ Θεὸν - ἀπόλυτη «στέρηση τῆς ἐλευθερίας» ποὺ θέλει «νὰ ἐπιβάλει ἡ ἠλεκτρονικὴ διακυβέρνηση» στὸν ἄνθρωπο.
Στὴν συνέχεια ὁ π. Βασίλειος Κοκολάκης ἀναφέρθηκε συνοπτικὰ στὶς μέχρι τώρα δραστηριότητες τῆς ΕΠΜ :
  1. Ή ΕΠΜ ἦταν διοργανώτρια μαζὶ μὲ τὸν Ναό τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ στὸ Μαρούσι, τῆς Ἡμερίδας «Ἰσχύουν οἱ ἱεροὶ Κανόνες σήμερα;» (1/11/2009).
  2. Κείμενα πρὸς τὸν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο καὶ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο περὶ «Κάρτας τοῦ πολίτη» (καὶ πιὸ πρὶν περὶ ΑΜΚΑ).
  3. Συλλογὴ ὑπογραφῶν κατὰ τῆς «κάρτας τοῦ πολίτη» μαζὶ μὲ τήν Πρωτοβουλία Ἀντιρρησιῶν Ὀρθόδοξης Συνείδησης (ΠΡ.Α.Ο.Σ).
  4. Διοργάνωση συγκεντρώσεως  στὶς 6/2/2011 στὸ Σύνταγμα γιὰ τὴν «Κάρτα τοῦ πολίτη».
  5. Ἡμερίδα στὴν Φιλοσοφικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν μὲ θέμα «Ἠλεκτρονικὴ Διακυβέρνηση καὶ Ἀνθρώπινα Δικαιώματα» (31/03/2011).
  6. Ἐπανειλημμένα ἐκπομπὲς στὴν TV μὲ τὸν π. Σαράντη καὶ τὸν Στάθη Ἀδαμόπουλο γιὰ τὴν «Κάρτα τοῦ πολίτη».
  7. Αἴτηση παρεμβάσεως τῆς Ἑστίας στὸ Εὐρωπαϊκὸ Δικαστήριο Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων(ΕΔΑΔ) πρὸς ἀντιμετώπιση καὶ καταπολέμηση τοῦ γάμου τῶν ὁμοφυλοφίλων (25/02/2011).
  8. Ἀναφορὰ - αἴτηση πρὸς τὸ πρόεδρο Βουλῆς τῶν Ἑλλήνων (καὶ ἐνημέρωση πρὸς Ὑπουργεῖο Ἐργασίας) γιὰ τὴν «κάρτα τοῦ πολίτη» (03/03/2011).
  9. Αἴτηση πρὸς τὸν πρόεδρο τῆς Βουλῆς καταργήσεως τοῦ ἄρθρου 153 τοῦ νόμου 3655/2008 περὶ ΑΜΚΑ ὡς ἀντισυνταγματικοῦ (καὶ ἐνημέρωση πρὸς Ὑπουργεῖο Ἐργασίας)- (30/05/2011).
  10. Συνάντηση τοῦ Δικηγόρου τῆς ΕΠΜ κοῦ Χρήστου Παπασωτηρίου μὲ τὴν κα Νταλάρα Ὑφυπουργὸ Ἐργασίας γιὰ τὴν «Κάρτα τοῦ πολίτη».
  11. Ἐπαφὴ μὲ τοὺς Δικαστὲς κὸ Βλάχο καὶ κὸ Μαρίνο (τῆς ἐπιτροπῆς ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων) πρὸς ἐνημέρωσή τους γιὰ τὴν «κάρτα τοῦ πολίτη».
  12. Αἴτηση ἀκυρώσεως στὸ Συμβούλιο Ἐπικρατείας περὶ ἐξαιρέσεως ἀπὸ τὸ ΑΜΚΑ.
  13. Αἴτηση χορηγήσεως ἔγγραφου Ὑλικοῦ γιὰ τὴν κάρτα τοῦ πολίτη πρὸς τὴν ἐπιτροπὴ Ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων τῆς Ἱερᾶς Συνόδου.
Ἀκόμα, ὁ π.Βασίλειος ἀναφέρθηκε στὸ γεγονὸς ὅτι, ἐν κατακλεῖδι, ὅλη αὐτὴ ἡ προσπάθεια τῆς ΕΠΜ (ἀλλὰ καὶ ἄλλων) «δὲν πάει στὸν ἀέρα» καθότι «στὶς 10 Ἰουνίου τοῦ 2011, δεκαέξι βουλευτὲς ὑπέβαλαν ἐπερώτηση στὴν Βουλὴ τῶν Ἑλλήνων περὶ τῆς κάρτας τοῦ πολίτη». Ἀξιοσημείωτο εἶναι, ὅπως ἀνέφερε ὁ π. Βασίλειος, ὅτι, σύμφωνα μὲ τὰ λεγόμενα τῆς κας Θεοδώρας Τζάκρη, Ὑφυπουργοῦ Ἐσωτερικῶν, ἡ λήψη τῆς κάρτας τοῦ πολίτη θὰ εἶναι ὑποχρεωτική, γεγονὸς τὸ ὁποῖο μας παρακινεῖ νὰ « … συνεχίσουμε τὶς ἐπαφές μας πρὸς ὅλους τους Μητροπολίτες ἀλλὰ καὶ πρὸς τὴν Ἱερὰ Σύνοδο … ».
Τέλος κάνοντας τρόπον τινά ἐπίλογο τῆς ἐκδήλωσης, ὁ Δήμαρχος Ἁμαρουσίου κος Γεώργιος Πατούλης μίλησε μὲ ἐνθουσιασμὸ γιὰ τὶς πολυπληθεῖς δραστηριότητες τῆς Ἑστίας μέσα στὸ μικρὸ χρόνο ὕπαρξής της. Μέσα σὲ ἄλλα, χαιρέτησε τὴν ἵδρυση τῆς Ἑστίας «διότι προωθεῖ τούς σκοποὺς τῆς ὀρθοδόξου ἐκκλησιαστικῆς παράδοσης ἀλλὰ καὶ ἀναλαμβάνει καὶ τὸ ρόλο τοῦ πνευματοφύλακα τῆς ὀρθόδοξης πατερικῆς καὶ ἐκκλησιαστικῆς γραμματείας». Ἀκόμα εἶπε ὅτι«στὴν Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν ἀνήκει τὸ πεδίο τῆς διαλεκτικῆς ἀντιπαράθεσης ἀλλὰ καὶ προωθεῖται ἡ σπουδὴ καὶ ἡ διδασκαλία τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας, διότι λαὸς χωρὶς γλῶσσα δὲν ἔχει μέλλον».
Πατὴρ Σαράντης Σαράντος εὐχαρίστησε ὅλους ὅσους συνέβαλαν στὴν σημερινὴ ἐκδήλωση καὶ ἰδιαιτέρως τὸν Δήμαρχο Ἁμαρουσίου. Ἡ ἐκδήλωση ἔκλεισε μὲ τὸν Ἐθνικό μας Ὕμνο.

Αιτωλίας Κοσμάς - Αρκετά χρησιμοποίησαν το «τέχνασμα» Βατοπαιδίου για να κτυπήσουν την Εκκλησία"

Αιτωλίας: "Αρκετά χρησιμοποίησαν το «τέχνασμα» Βατοπαιδίου για να κτυπήσουν την Εκκλησία"

Δηλώσεις έκανε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, με αφορμή την απόφαση για την προφυλάκιση του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου. Ο κ. Κοσμάς χαρακτήρισε "απίστευτη και ανέλπιστη την απόφαση να προφυλακισθεί ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου και μάλιστα μέσα στις άγιες ημέρες των Χριστουγέννων".
Αναλυτικά ο κ. Κοσμάς τόνισε:
"Η απόφαση αυτή, η οποία κατελύπησε όλο τον ορθόδοξο κόσμο, είναι μια ακόμη απόδειξη του μένους και της πολεμικής κάποιων αξιωματούχων εναντίον της μητρός Ορθοδόξου Εκκλησίας και μάλιστα του ορθοδόξου μοναχισμού.
Διερωτάται όμως κανείς. Δεν βλέπουν! Τόσο σκοτισμένοι είναι; Τόσο εθελοτυφλούν όλοι αυτοί που πολεμούν την Εκκλησία του Χριστού μας;
Δεν βλέπουν που οδηγείται η Χώρα μας χωρίς Χριστό, τον οποίον αγωνίζονται να ξεριζώσουν από τις καρδιές των Ελλήνων;
Δεν βλέπουν πόσο καταρρέει η Ελλάδα, χωρίς ζωντανή σχέση με την Εκκλησία;
Ελευθέρωσαν την Πατρίδα μας όλοι αυτοί οι πολέμιοι από τόσους κακοποιούς, από τόσους επιζήμιους και επικίνδυνους, οι οποίοι κυκλοφορούν ανενόχλητοι και λυμαίνονται τον τόπο μας και έμεινε μόνο ο π. Εφραίμ ως επικίνδυνος για τη χώρα μας.
Ο Ηγούμενος π. Εφραίμ είναι η απειλή της τάξεως και της ασφάλειας; Αρκετά πλέον. Ας σταματήσουν να κτυπούν την μητέρα Εκκλησία.
Ας σοβαρευθούν κάποτε. Δεν φταίει η Εκκλησία για την κακοδαιμονία τους. Φταίει ο ναρκισσισμός τους και η απουσία του Χριστού από τη ζωή τους.
Τα μοναστήρια μας μόνο βοήθησαν και έσωσαν. Μόνο βοηθούν, ωφελούν και σώζουν την πατρίδα.
Από άλλους, των οποίων την υποτέλεια, την κακοδοξία και την διαστροφή χειροκροτούμε, κινδύνευσε και κινδυνεύει η χώρα μας και ο λαός μας.
Λυπούμαστε και αποδοκιμάζουμε την απόφαση αυτή και παρακαλούμε τους πολλούς συνειδητούς και πιστούς δικαστές μας να υψώσουν αγωνιστική φωνή για να ανακληθεί η συγκεκριμένη απόφαση, κατά του π. Εφραίμ. Η Ελληνική Δικαιοσύνη δεν πρέπει να ανεχθεί άλλο τον πόλεμο κατά της αμωμήτου πίστεώς μας.
Αρκετά χρησιμοποίησαν το «τέχνασμα» Βατοπαιδίου για να κτυπήσουν την Εκκλησία του Χριστού.
Δεν τους πιστεύουμε πλέον. Η Εκκλησία δεν φοβείται τους διωγμούς και τα μαρτύρια. Η κεφαλή της, ο Χριστός «εξήλθε νικών» και θα νικήσει".
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ελάτη



Ιερά Μονή Δοχειαρίου


Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου



Ιερά Μονή Οσίου Δαβίδ



Καρούλια. Αγιο Ορος



Προυσιώτισσα

Αγιο Ορος Ι.Μ Διονυσίου

Ψήγματα Ορθοδοξίας