Ιησούς Σινά

Τι πλέον θέλεις;

Εγώ πατήρ, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος, παν όπερ αν θέλεις εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστείς. Εγώ δουλεύσω.

Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ.

Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σέ και αλήτης δια σέ, επι σταυρού δια σέ, άνω υπέρ σου εντυγχάνω τω Πατρί κάτω υπέρ σου πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός.

Πάντα μοι σύ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος.

Τι πλέον θέλεις;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016

Υπάρχει μεγάλη διαφορά, όταν βρίζει κανείς η όταν ελέγχει κάποιον.


plastira2.JPG
Πρέπει να ελέγχουμε ο ένας τον άλλον, όταν βλέπουμε κάποια σφάλματα; Υπάρχει διαφορά, όταν βρίζει κανείς η όταν ελέγχει κάποιον;Ίσως μερικοί από σας, που διαβάζουν την Αγία Γραφή, προβληματίζονται, ότανβλέπουν πως ο Κύριος ενώ μας απαγορεύει να λέμε τον πλησίον μας "ανόητε" και "ηλίθιε", και αυτός που το κάνει, σύμφωνα με το λόγο Του, είναι ένοχος της φωτιάς της κολάσεως. Ενώ λοιπόν λέει αυτά, ο Ίδιος πολλές φορές χρησιμοποιεί σκληρά λόγια για κάποιους ανθρώπους, όπως στην περίπτωση του αρχισυναγώγου, στον οποίον είπε· "υποκριτά". Επίσης πολλές φορές έλεγε υποκριτές τους γραμματείς και τους φαρισαίους.
Αυτούς
 έλεγε ακόμα· "όφεις, γεννήματα εχιδνών" (Μτθ. κγ΄, 33).
Μια φορά,
 όταν ο Κύριος Ιησούς Χριστός ήταν στην Ιουδαία, Τον προειδοποίησανότι ο Ηρώδης θέλει το θάνατό του και Τον συμβούλεψαν όσο γίνεται πιο γρήγορα να φύγει από την Ιουδαία. Και τι απάντησε τότεο Χριστός; Πολύ ήρεμα είπε το εξής· "Πορευθέντες είπατε τη αλώπεκι ταύτη· ιδού εκβάλλω δαιμόνια και ιάσεις επιτελώ σήμερον και αύριον, και τη τρίτη τελειούμαι" (Λκ, 13, 32). Αλεπού είπε τον Ηρώδη.
Μια φορά
 ονόμασε "Σατανά" τον μεγαλύτερο απόστολο και τον πιο αγαπητό φίλο του, τον Πέτρο· "ύπαγε οπίσω μου, Σατανά· σκάνδαλόν μου ει· ότι ου φρονείς τα του Θεού, αλλά τα των ανθρώπων" (Μτ. 16, 23).
Γνωρίζετε
 ότι μερικές φορές ο Κύριος οργιζόταν, δύο φορές έδιωξε εμπόρους από το ναό και αναποδογύρισε τα τραπέζια τωναργυραμοιβών. Επίσης γνωρίζετε πως μια φορά έφτιαξε μαστίγιο από σκοινιά και έδιωξε από το ναό αυτούς που πουλούσαν εκείζώα. Φοβερή ήταν μερικές φορές η οργή του Υιού του Θεού.
Τι λοιπόν μπορούμε να πούμε
 εμείς; Είναι δυνατόν να υπάρχει ακόμα και ίχνος αντίφασης σ' αυτά που έκανε και που δίδασκε οΚύριος Ιησούς Χριστός; Είναι δυνατόν να παρέβαινε ο ίδιος την εντολή που μας είχε δώσει και σύμφωνα με την οποία είναιαμαρτία να λέμε ανόητο τον πλησίον μας; Ασφαλώς όχι. Στον Κύριο Ιησού Χριστό το "ναι" είναι "ναι" και το "όχι" - "όχι" και δεν υπάρχει καμία αντίφαση. Και ούτε μπορεί να υπάρχει στον Υιό του Θεού. Τότε πως μπορούν να εξηγηθούν αυτά τα λόγια και οι πράξεις του Χριστού που σας ανέφεραπροηγουμένως; Η εξήγηση είναι πολύ απλή· πρέπει να ξεχωρίζουμε τη λογική με την οποία το έλεγε η το έκανε ο Κύριος από τη λογική με τηνοποία το κάνουμε εμείς. Υπάρχει διαφορά, όταν βρίζεις κάποιον η όταν τον ελέγχεις. Εμείς όταν λέμε στον πλησίον μας "ανόητε" η "ηλίθιε", τι εκφράζουμε μ' αυτές τις λέξεις; Την περιφρόνησή μας. Τον προσβάλλουμε μ'αυτό τον τρόπο και τον βρίζουμε. Αυτό ακριβώς απαγορεύει ο Κύριος Ιησούς Χριστός με την εντολή του.
normal_mornos.jpg
Και ποιά σημασία έχουν τέτοια σκληρά λόγια στο στόμα του Χριστού; Γιατί έλεγε σε
μερικούς ανθρώπους "όφεις, γεννήματα εχιδνών» η «πορευθέντες είπατε τη αλώπεκι ταύτη"; Το έλεγε για να τους ελέγξει. Υπάρχει μεγάλη διαφορά, ότανβρίζει κανείς η όταν ελέγχει κάποιον. Ο νόμος του Θεού δεν μας επιτρέπει να προσβάλλουμε τον πλησίον μας, ενώ το να ελέγχουμε κάτι που δεν είναι σωστό μας το παραγγέλλει η ίδια η Αγία Γραφή· "μη συγκοινωνείτε τοις έργοις τοις ακάρποιςτου σκότους, μάλλον· δε και ελέγχετε" (Εφ. ε΄ 11).
Στις
 επιστολές του προς Τιμόθεον ο απόστολος Παύλος μας δίνει την εξής εντολή· "Τους αμαρτάνοντας ενώπιον πάντων έλεγχε, ίνα και οι λοιποί φόβον έχωσι» (Α΄ Τιμ. ε΄ 20). "Κήρυξον τον λόγον, επίστηθι ευκαίρως ακαίρως, έλεγξον, επιτίμησον, παρακάλεσον, εν πάση μακροθυμία και διδαχή" (Β΄ Τιμ. δ΄ 2).
Βλέπετε, το να
 ελέγχουμε κάτι που δεν είναι σωστό, είναι η εντολή του αποστόλουΠαύλου. Όχι μόνο δεν πρέπει να έχουμε καμία συμμετοχή στα έργα του σκότους,αλλά και να τα ελέγχουμε. Δεν μας επιτρέπεται να προσπερνάμε με αδιαφορία και σιωπή την κακία και την ασέβεια, αλλά πρέπει να τα ελέγχουμε. Κάθε φορά που ο Κύριος Ιησούς Χριστός έλεγε κάποιο λόγο σκληρό, τον έλεγε, επειδή ήθελε να ελέγξει την κακία. Δεν προσέβαλλε την αξιοπρέπεια εκείνων των ανθρώπων τους οποίους ονόμαζε αλεπούδες η ακόμα και γεννήματαεχιδνών. Ήθελε μόνο να ελέγξει το ψέμα που είχαν μέσα τους, διότι η υποκρισία είναι ένα είδος ψέματος και ο πατέρας του ψεύδους είναι ο διάβολος. Ο Κύριος Ιησούς Χριστός δεν μπορούσε να μη ελέγχει το ψέμα και την υποκρισία. Πάντα τα έλεγχε και πολύ έντονα. Διότιυπάρχει οργή που είναι θεία και μία τέτοια οργή είναι εντολή του Θεού. Αυτή η οργή πρέπει να ανάβει μέσα μας κάθε φορά, ότανβλέπουμε πως προσβάλλουν ιερό και όσιο. Τέτοια οργή ανάγκασε τον μεγάλο ιεράρχη και θαυματουργό, τον άγιο Νικόλαο στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο να χαστουκίσει τον ΆρειοΑπό την ίδια θεία οργή ο Κύριος Ιησούς Χριστός έφτιαξε μαστίγιο από σκοινιά και έδιωξε τους εμπόρους από το ναό. Η φλογερή του οργή έκαιγε τους ασεβείς. Υποκριτές έλεγε εκείνους που ήταν τέτοιοι στην πραγματικότητα. Ήταν ανάγκη να τους ελέγχειμπροστά στον λαό, να τους βγάλει το προσωπείο της ευλαβείας, να δείξει το πραγματικό τους πρόσωπο, για να καταλάβουν οιάλλοι πως οι άνθρωποι αυτοί είναι ψεύτες. Πολύ σωστή και δικαιολογημένη ήταν στο στόμα του Υιού του Θεού η λέξη "υποκριτά", που Αυτός είπε για τον αρχισυνάγωγο. Το ίδιο και η ονομασία που έδωσε στους Γραμματείς και τους Φαρισαίους λέγοντάς τους όχι μόνο υποκριτές αλλά και "όφεις" και "γεννήματα εχιδνών".
Διαβάστε το 23ο κεφάλαιο του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου και θα δείτε πόση
 αλήθεια υπάρχει στον λόγο του Χριστού για τους Φαρισαίους, ότι πολύ δικαιολογημένα τους έδωσε αυτές τις προσωνυμίες.
viger_birds.jpg
Δικαιολογημένα δεν ονομάστηκε ο Ηρώδης αλεπού; Γιατί τον είπε αλεπού ο Κύριος; Τι διακρίνει την αλεπού μεταξύ των άλλων ζώων; Είναι γνωστή η πονηριά της, πως ξεγελάει και τον κυνηγό και το θύμα της. Όταν ο Κύριος Ιησούς Χριστός έλεγε τονΗρώδη αλεπού, το έκανε για να ελέγξει την πονηριά του, την τάση του για προδοσία. Αυτό που είπε ο Κύριος για τον Ηρώδη δεν ήταν προσβολή αλλάδικαιολογημένος και σωστός έλεγχος.
Γιατί για τον
 απόστολο Πέτρο ο Χριστός χρησιμοποίησε την τρομερή αυτή λέξη "Σατανά"; Γιατί όταν άκουσε ο απόστολος πως ο Κύριος πρέπει να προδοθεί, να σταυρωθεί και να πεθάνει φοβερό θάνατο για τη σωτηρία του ανθρώπινου γένους,άρχισε να αντιλέγει προσπαθώντας να Τον πείσει να λυπηθεί τον εαυτό του.
Αυτό δεν είναι το
 έργο του Σατανά; Ο Σατανάς δεν προσπαθούσε να αποτρέψει την θυσία που ήθελε να προσφέρει ο Χριστός στον Γολγοθά; Με το στόμα τουαποστόλου μιλούσε τότε ο ίδιος ο Σατανάς γι'αυτό και είπε ο Κύριος τον σκληρό αυτό λόγο· "ύπαγε οπίσω μου, Σατανά· σκάνδαλόν μου ει· ότι ου φρονείς τα του Θεού, αλλά τα των ανθρώπων" ( Μτθ. ιΫ΄ 23).
Βλέπετε ποιά είναι
 η διαφορά μεταξύ ύβρεως και ελέγχου; Πρέπει να ελέγχουμε ο ένας τον άλλον, όταν βλέπουμε κάποια σφάλματα. Και οι ποιμένες της Εκκλησίας πρέπει να ελέγχουν δημοσίως τους αμαρτωλούς, σύμφωνα με την εντολή τουΑποστόλου Παύλου. Και μάλλον είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν.

ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ
 Αρχιεπισκόπου Κριμαίας 

Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2016

Απάντηση Δημάρχου Στο Μόντρεαλ Όταν Η Μουσουλμανικη Κοινότητα Ζήτησε Να Αφαιρεθεί Το Χοιρινό Κρέας Απ’ Όλα Τα Σχολικά Κυλικεία!




Ας ακούσουμε τον Δήμαρχο του Κεμπέκ τι απαντά στους Μουσουλμάνους γονείς που απαίτησαν την κατάργηση του χοιρινού κρέατος σε όλα τα σχολικά κυλικεία σ’ ένα προάστιο του Μόντρεαλ.
Ο Δήμαρχος αρνείται ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙ το χοιρινό κρέας από την καφετέρια του MENU της σχολής και εξηγεί το γιατί:
Ο Δήμαρχος του Μόντρεαλ στο προάστιο της Dorval έχει απορρίψει το αίτημα των Μουσουλμάνων, και ο γραμματέας της πόλης έστειλε ένα σημείωμα σε όλους τους γονείς να εξηγήσει το γιατί.
«Μουσουλμάνοι πρέπει να καταλάβετε ότι πρέπει να προσαρμοστείτε στον Καναδά και στο Κεμπέκ, τα έθιμα, τις παραδόσεις του και τον τρόπο ζωής του, επειδή αυτό είναι όπου επιλέξατε για να μεταναστεύσετε.
Οι Μουσουλμάνοι πρέπει να καταλάβουν ότι πρέπει να ενσωματωθούν και να μάθουν να ζουν στο Κεμπέκ. Πρέπει να κατανοήσουν ότι είναι γι ‘αυτούς να αλλάξουν τον τρόπο ζωής τους, δεν είναι οι Καναδοί που τόσο γενναιόδωρα τους υποδέχτηκαν.
Μουσουλμάνοι πρέπει να καταλάβετε ότι οι Καναδοί δεν είναι ούτε ρατσιστές ούτε ξενοφοβικοί. Ο Καναδάς έχει δεχθεί πολλούς μετανάστες πριν από εσάς τους μουσουλμάνους, (ενώ σ’εσάς αυτό δεν ισχύει, δεδομένου ότι οι μουσουλμανικές χώρες δεν αποδέχονται μη-μουσουλμάνους μετανάστες).
Ακριβώς όπως και τα άλλα έθνη, οι Καναδοί δεν είναι διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν την ταυτότητά τους ή την κουλτούρα τους.
Και, εάν ο Καναδάς είναι μια χώρα ευπρόσδεκτη, δεν είναι ο Δήμαρχος της Dorval που καλωσορίζει τους ξένους, αλλά οι άνθρωποι του Καναδά και του Κεμπέκ στο σύνολό της.
Τέλος, θα πρέπει να καταλάβετε ότι στον Καναδά (Κεμπέκ) με τις ιουδαιο-χριστιανικές ρίζες του, χριστουγεννιάτικα δέντρα, οι εκκλησίες και θρησκευτικές γιορτές, η θρησκεία πρέπει να παραμείνει στον ίδιο τομέα.
Ο δήμος του Dorval είχε το δικαίωμα να αρνηθεί οποιεσδήποτε παραχωρήσεις προς το Ισλάμ και τη Σαρία.
Για τους Μουσουλμάνους οι οποίοι διαφωνούν με την εκκοσμίκευση και δεν αισθάνονται άνετα στον Καναδά, υπάρχουν 57 όμορφες μουσουλμανικές χώρες στον κόσμο, οι περισσότερες από αυτές αραιοκατοικημένες και έτοιμες να τους υποδεχθούν με ανοιχτές αγκάλες, με όπλα , σύμφωνα με τον απάνθρωπο τρόπο της Σαρία.
Αν φύγατε από τη χώρα σας για τον Καναδά, και όχι για άλλες μουσουλμανικές χώρες, είναι επειδή έχετε σκεφτεί ότι η ζωή είναι καλύτερη στον Καναδά . Εμείς δεν θα σας αφήσουμε να σύρετε τον Καναδά μέχρι το επίπεδο των εν λόγω 57 χωρών.
Θέσετε στον εαυτό σας αυτή την ερώτηση, μόνο μία φορά: Γιατί είναι καλύτερα εδώ στον Καναδά, από όπου μπορεί να προέρχεστε; “μια καντίνα με χοιρινό στο μενού”, είναι μέρος της απάντησης.
Εάν ήρθατε στον Καναδά με την ιδέα ότι θα μας εκτοπίσετε με την πλούσια διάδοση σας και τελικά να αναλάβετε τη χώρα, θα πρέπει να πακετάρετε τα πράγματά σας και να πάτε πίσω τώρα, στη χώρα από όπου ήρθατε. Δεν έχουμε κανένα δωμάτιο εδώ για εσάς και την ιδεολογία σας».
πηγή

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2016

Οι Κινέζοι λένε πως πραγματική φιλία υπάρχει κάθε χίλια χρόνια, οι Ελληνες όμως...


                 

               Οι Κινέζοι λένε πως πραγματική φιλία υπάρχει κάθε χίλια χρόνια.

        

      Οι φίλοι: Θα σου πούνε «γεια»
      Οι Έλληνες φίλοι: Θα σου κάνουν μια μεγάλη αγκαλιά και ένα δυνατό φιλί.
                                                  *** 
       Οι φίλοι: Αποκαλούν τους γονείς σου «κύριε» και «κυρία».
       Οι Έλληνες φίλοι: Αποκαλούν τους γονείς σου «θείε» και «θεία»!
                                                    *** 
       Οι φίλοι: Δεν σ' έχουν δει ποτέ να κλαις.
       Οι Έλληνες φίλοι: Κλαίνε μαζί σου.
                                                   *** 
       Οι φίλοι: Τρώνε στο τραπέζι σου και φεύγουν
       Οι Έλληνες φίλοι: Ξοδεύουν ώρες τρώγοντας, μιλώντας, γελώντας και
       απλά κάνοντας παρέα.
                                                     *** 
    Οι φίλοι: Δανείζονται δικά σου πράγματα για λίγες μέρες και σου τα επιστρέφουν.
    Οι Έλληνες φίλοι: Κρατούν τα δανεικά πράγματα μέχρι να ξεχάσεις ότι είναι δικά σου!
                                                       *** 
       Οι φίλοι: Γνωρίζουν αρκετά πράγματα για σένα.
       Οι Έλληνες φίλοι: Μπορούν να γράψουν βιβλίο για σένα με πολλές λεπτομέρειες.
                                                         *** 
       Οι φίλοι: Σε παρατάνε, αν αυτό κάνει και ο πολύς κόσμος.
       Οι Έλληνες φίλοι: Δεν υπολογίζουν  τον κόσμο και είναι μαζί σου.
                                                           *** 
    Οι φίλοι: Χτυπούν την πόρτα σου ή παίρνουν τηλέφωνο όταν θέλουν να σ'επισκεφτούν.
       Οι Έλληνες φίλοι: Μπαίνουν μέσα και φωνάζουν «Ηρθα!»
                                                            *** 
       Οι φίλοι: Είναι για λίγο...
       Οι Έλληνες φίλοι: Είναι για μια ζωή!
                                                          *** 
       Οι φίλοι: Θα αγνοήσουν αυτό το κείμενο.
       Οι Έλληνες φίλοι: Θα το προωθήσουν στους φίλους τους. (στάνταρ!!!!)

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

Προσχηματικοί οι λόγοι για την αχρήματη κοινωνία



  • Ειναι προσχηματικοί οι λόγοι της αχρήματης  κοινωνίας όταν προσπαθεί να επιβληθεί σε χώρες όπως ( Ελλάδα, Σουηδία, Γαλλία, Ιταλία, Ισραήλ...) εκμεταλλευόμενη την ιδιαιτερότητα κάθε χώρας.
  • Μου αφαιρεί το δικαίωμα να ορίζω όπως και όπου επιθυμώ τα χρήματά μου που είναι ιδρώτας των κόπων μου μιας ζωής.
  • Με αφήνει εκτεθειμένο σε κάθε ηλεκτρονική υποκλοπή.
  • Συγκεντρώνει στοιχεία των καταναλωτικών συνηθειών μου χωρίς εγώ να το επιθυμώ.
  • Με ταυτοποιεί με μια κάρτα και ένα επιπλέον αριθμό κλειδί.
  • Στερούμαι του δημοκρατικού δικαιώματός μου του συναλλάσεσθαι ελεύθερα επιβάλλοντας μου μια κάρτα που δεν θα μπορώ να αγοράσω ή να πωλήσω εάν δεν την έχω.
  • Και τελικά μου επιβάλλεται κυριολεκτικά, χωρίς την θέληση μου, ν' αλλάξω τρόπο ζωής, τρόπο συναλλαγής, τρόπο καταναλωτικής συμπεριφοράς εξυπηρετώντας στο τέλος ΠΟΙΌΝ;  Πάντως όχι τον Ελληνα πολίτη.



Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016

Θεοφάνεια. Είναι μια φανέρωση του Τριαδικού Θεού

theofania 8787.jpg
Ερμηνεία της ευαγγελικής περικοπής                                          

  • Η βάπτιση του Χριστού ονομάζεται Θεοφάνεια, δηλαδή φανέρωση του Θεού. Είναι μια φανέρωση του Τριαδικού Θεού.
  • Όταν βαπτιζόταν ο Χριστός άνοιξαν οι ουρανοί και το Άγιο Πνεύμα στάθηκε πάνω Του. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει ότι: « και στη δική μας βάπτιση ο Χριστός στέλνει το Άγιο Πνεύμα το οποίο μας καλεί στην ουράνια πατρίδα. Και δε μας καλεί έτσι απλά, αλλά με την πιο μεγάλη τιμή. Διότι δε μας έκανε αγγέλους και αρχαγγέλους, αλλά μας ανέδειξε υιούς του Θεού».
  • Ο Χριστός βαπτίσθηκε στον Ιορδάνη για να επαναφέρει τον άνθρωπο μέσα στον Παράδεισο από όπου είχε διωχθεί με την παρακοή του. Η επαναφορά μας αυτή στην Βασιλεία του Θεού γίνεται με το άγιο Βάπτισμα.
Ερμηνεία της εικόνας
  • Στο κέντρο της εικόνας ζωγραφίζεται ο Ιορδάνης ποταμός με γρήγορο ρεύμα και από τις δύο μεριές του πανύψηλοι βράχοι. Τα νερά φαίνονται σαν να μην αγγίζουν το σώμα του Χριστού.
  • Στο κέντρο της εικόνας πάλι αλλά ψηλά υπάρχει το ημικύκλιο που συμβολίζει τους ουρανούς. Πολλές φορές υπάρχει το χέρι του Θεού - Πατέρα που ευλογεί. Από το ημικύκλιο ξεκινάνε φωτεινές ακτίνες που πάνε προς το μέρος του Χριστού.
  • Ο Χριστός βρίσκεται μέσα στον ποταμό γυμνός, όπως ο Αδάμ, και έτσι αποδίδει στην ανθρωπότητα το ένδοξο παραδεισιακό ένδυμα. Ο Χριστός ευλογεί με το ένα η με τα δύο χέρια το νερό. Κάτω από τα πόδια του βρίσκονται οι δράκοντες τους οποίους πατά.
  • Μέσα στις ακτίνες διακρίνεται το περιστέρι, Άγιο Πνεύμα, και έτσι στην εικόνα υπάρχει ολόκληρη η Άγια Τριάδα.
  • Στη μία άκρη βρίσκεται ο Ιωάννης ο Πρόδρομος σε ευλαβική στάση και έχει το ένα του χέρι πάνω στο κεφάλι του Χριστού και το άλλο σε στάση δεήσεως. Πίσω από τον Ιωάννη βρίσκεται μια αξίνα ανάμεσα στα κλαδιά ενός δέντρου.
  • Απέναντι από τον Ιωάννη υπάρχουν δύο ή τρεις άγγελοι σε στάση ευλάβειας, έτοιμοι να δεχτούν τον Κύριο, κρατώντας πανιά.
Με τη βάπτισή Του από τον Ιωάννη, ο Χριστός έδωσε ένα τέλος και στο τυπικό αυτό βάπτισμα, όπως τρώγοντας για τελευταία φορά το Ιουδαϊκό Πάσχα το κατάργησε και εγκαινίασε το Πάσχα της Καινής Διαθήκης. Κατά την βάπτιση του Κυρίου φάνηκε ο Υιός Θεός, αλλά αποκαλύφθηκε και η Αγία Τριάδα, όπως χαρακτηριστικά ψάλλει και ο υμνωδός στο απολυτίκιο της εορτής: «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου, Κύριε, η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις».
Ο Υιός βαπτιζόταν, του Πατρός η φωνή ακουγόταν και το Άγιο Πνεύμα κατερχόταν «εν είδει περιστεράς». Έτσι ο Χριστός έγινε πρωτότοκος όλων εκείνων που αναγεννιούνται πνευματικά και ονομάζει αδελφούς όσους συμμετέχουν στην όμοια με Αυτόν γέννηση διά ύδατος και Πνεύματος. Μόλις ο Χριστός βαπτίσθηκε, αγίασε όλη την φύση των υδάτων και έθαψε μέσα στα ρείθρα του Ιορδάνη, κάθε αμαρτία των ανθρώπων.
 Έτσι λοιπόν ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός ανακαίνισε και ανέπλασε τον παλαιωθέντα από την αμαρτία άνθρωπο και του χάρισε την ουράνια Βασιλεία. Αυτή η ενότητα ουρανού και γης, φανερώθηκε κατά την βάπτιση του Χριστού με το άνοιγμα των ουρανών. Ο κατερχόμενος στον Ιορδάνη Θεάνθρωπος συντρίβει τις κεφαλές των αοράτων δρακόντων και ελευθερώνει το ανθρώπινο γένος από την εξουσία τους.
Με τη βάπτισή Του στον Ιορδάνη, ο Χριστός μας εξάγει από τη σκιά του νόμου και μας εισάγει στην καινή Χάρη. Ο Απόστολος Παύλος ομιλεί για την επιφάνεια της δόξας του Θεού. Αλλού τονίζει ότι διά Χριστού «επεφάνη η χάρις του Θεού η σωτήριος πάσιν ανθρώποις».
Στην επιφάνεια των ψευδών θεών η Εκκλησία αντέταξε την επιφάνεια του Αληθινού Θεού και Βασιλέως Χριστού, την αληθινή Θεοφάνεια. «Γη Ζαβουλών και γη Νεφθαλείμ, οδόν θαλάσσης πέραν του Ιορδάνου, Γαλιλαία των εθνών, ο λαός ο καθήμενος εν σκότει και σκιά θανάτου, φως ανέτειλεν αυτοίς». Με αυτή την προφητεία του Ησαΐου, ο Ευαγγελιστής Ματθαίος αρχίζει να ομιλεί για την έναρξη της δημόσιας δράσεως του Κυρίου, της επιφανείας Του μεταξύ του λαού. 
normal_THEOFANEIA2007_056_1.jpgnormal_THEOFANEIA2007%20062%20%28Small%29.jpg