Ιησούς Σινά

Τι πλέον θέλεις;

Εγώ πατήρ, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος, παν όπερ αν θέλεις εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστείς. Εγώ δουλεύσω.

Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ.

Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σέ και αλήτης δια σέ, επι σταυρού δια σέ, άνω υπέρ σου εντυγχάνω τω Πατρί κάτω υπέρ σου πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός.

Πάντα μοι σύ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος.

Τι πλέον θέλεις;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

Ό Άγιος Νεομάρτυς Ιωάννης μαρτύρησε για να μην προδώσει την νηστεία του Δεκαπενταυγούστου...







Ό Άγιος Νεομάρτυς Ιωάννης (+21η Όκτωβρίου) καταγόταν από τα μέρη της Μονεμβασίας. Ό Ιερέας πατέρας του καταγόταν από το χωριό Γεράκι, άλλ’ ως Εφημέριος τοποθετήθηκε στο γειτονικό χωριό Γούβες, από οπού καταγόταν ή πρεσβυτέρα του και εκεί γεννήθηκε το 1758 καί μεγάλωσε ό Ιωάννης.

Από μικρός ό Ιωάννης προσπαθούσε να μιμείται τον Ίερέα-πατέρα του στη ζωή του, τον βοηθούσε στίς Ακολουθίες της Εκκλησίας καί πάντα θυμόταν ότι αυτός ήταν «παπά γιος» καί έπρεπε να προσέχει τη συμπεριφορά του, ώστε να είναι παράδειγμα για τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του.

Άλλά το έτος 1770 οί ορδές του Αλβανού Χατζή Όσμάν, αφού κατέπνιξαν κάθε σημείο ελληνικής αντιστάσεως, έφθασαν καί στίς Γούβες. Οί Αρβανίτες μεταξύ άλλων φόνευσαν καί τον πατέρα του Ιωάννη (πού δεν διασώθηκε το όνομα του) καί στη συνέχεια αιχμαλώτισαν τον ίδιο καί τη μητέρα του καί τους μετέφεραν στη Λάρισα.

Εκεί τους πώλησαν δύο καί τρείς φορές τον καθένα ξεχωριστά καί υστέρα από δύο χρόνια τους ξαναπώλησαν καί τελικά αγοράσθηκαν καί οί δύο από έναν Τούρκο από τη Θεσσαλονίκη, πού διέμενε στη Λάρισα. Μάλιστα ό Τούρκος δεν είχε παιδιά καί βλέποντας τα χαρίσματα του Ιωάννη, ό οποίος ήταν πολύ έξυπνος για την ηλικία του, πρόθυμος, πειθαρχικός καί σβέλτος στη δουλειά, σκέφθηκε μαζί με τη γυναίκα του νά τον κάνουν ψυχοπαίδι τούς, δηλαδή νά τον υιοθετήσουν.

Έτσι από τη στιγμή εκείνη καθημερινά το αφεντικό του προσπαθούσε νά διαστρέψει τον Ιωάννη από την Πίστη των Χριστιανών καί νά τον κάνει Οθωμανό. Αρχικά προσπάθησε με κολακείες καί υποσχέσεις καί κατόπιν με φοβέρες καί βασανισμούς, ώστε να κάμψει την αντίσταση του Ιωάννη, ό όποιος όμως έμενε στερεός καί ακλόνητος στη Χριστιανική Πίστη του.

Παράλληλα καί η γυναίκα του αφεντικού του προσπαθούσε καθημερινά με μαγείες καί σατανικά γητεύματα να ξεμυαλίσει τον Ιωάννη, ώστε να κυριευθή από σαρκικές επιθυμίες καί έτσι να τουρκέψει. Αλλ’ ό Ιωάννης, έχοντας το Θεό μέσα του, έμεινε καθαρός άπ’ όλα. Η θεία Χάρη τον φύλαξε άπ’ όλα τα διαβολικά τεχνάσματα της γυναίκας του Αγαρηνού.

Αφού κουράσθηκε ό Τούρκος να παρακαλεί και να πιέζει τον Ιωάννη να αλλαξοπιστήσει θυμωμένος τον οδήγησε στην αυλή του Τζαμιού. Εκεί μαζεύθηκαν πολλοί Αγαρηνοί, πού προσπαθούσαν με χτυπήματα, φοβέρες καί σπαθισμούς νά τον κάνουν νά τουρκέψει. Η απάντησή του όμως ήταν ξεκάθαρη: «Εγώ Τούρκος δεν γίνομαι. Χριστιανός είμαι καί Χριστιανός θέλω νά πεθάνω»!

Έφθασε όμως καί ή Νηστεία της Παναγίας, το Δεκαπενταύγουστο. Μόλις ό Τούρκος κατάλαβε ότι ό Ιωάννης δεν ήθελε νά χαλάσει τη Νηστεία καί νά αρτυθή, αποφάσισε νά τον κλείσει σ’ ένα στάβλο. Εκεί τον κλειδαμπάρωσε για όλο το διάστημα των 15 ημερών καί πότε τον κρεμούσε καί τον κάπνιζε με άχυρα καί πότε τον χτυπούσε με το σπαθί του προσπαθώντας νά τον κάνει νά φάει καί νά χαλάσει τη Νηστεία. Αλλ’ ό Ιωάννης όχι μόνο δεν έφαγε αρτυμένα φαγητά, αλλά οϋύτε καν τα δοκίμασε. Προσευχόταν καί παρακαλούσε την Παναγία νά τον βοηθήσει νά μην αρτυθεί. Προτιμούσε καλύτερα νά θανατωθή παρά νά χαλάσει τη Νηστεία.

Βλέποντας ό αφέντης του ότι δεν πείθεται, τον άφηνε νηστικό 2 καί 3 ήμερες, χωρίς να του δίνει τίποτε να φάει. Από την άλλη μεριά, η μητέρα του Ιωάννη, ίσως πιεζόμενη από τον Τούρκο αφέντη, στεκόταν κοντά στο γιο της καί βλέποντας τον αποκαμωμένο από τα βασανιστήρια καί από τη νηστεία, τόν παρακινούσε να φάει λέγοντάς του: «Φάε, γιε μου, από αυτά τα φαγητά, για να μην πεθάνεις, καί ό Θεός καί ή Παναγία σε συγχωρούν, γιατί δεν το κάνεις με το θέλημα σου, αλλά από ανάγκη. Λυπήσου καί εμένα τη φτωχή καί στενοχωρημένη μητέρα σου καί μη θελήσεις να πεθάνεις παράκαιρα καί με αφήσεις έρημη σ’ αυτή τη σκλαβιά καί ξενιτειά».

Στίς παρακλήσεις αυτές της μητέρας του ό Ιωάννης απάντησε: «Γιατί κάνεις έτσι, μητέρα, καί κλαις; Γιατί δεν μιμείσαι τον Πατριάρχη Αβραάμ, ό όποιος για την πίστη καί την αγάπη του στο Θεό θέλησε να θυσιάσει το μοναδικό γιο του,τον Ισαάκ, πού όμως ό Θεός τον διέσωσε με θαύμα;

Εσυ είσαι πρεσβυτέρα κι εγώ γιος Ιερέα καί Μάρτυρα καί πρέπει να είμαστε όχι μόνο πιστοί, αλλά καί υποδείγματα στους αδελφούς μας Χριστιανούς. Γιατί, αν δεν φυλάμε καί τα θεωρούμενα μικρά από τους Νόμους καί τα έθιμα της Εκκλησίας μας, πώς θα φυλάξουμε τα μεγάλα…;».

Ύστερα από αυτή την ακλόνητη στάση καί απάντηση του Ιωάννη, εξαγριωμένος πια ό Τούρκος του έδωσε μια θανατηφόρα μαχαιριά στην καρδιά καί μετά από δύο ήμερες ό Ιωάννης έλαβε το στεφάνι του μαρτυρίου, στίς 21 Οκτωβρίου 1773, ως Άγιος Νεομάρτυς Ιωάννης! Γιατί αμέσως ό Πανάγαθος θεός έτίμησε το μαρτυρικό του σώμα με εύωδία καί θείο φως, όπως καί με πολλά θαύματα αργότερα!

Αφού δηλαδή ό Τούρκος αφέντης του τον εφόνευσε, πέταξε το μαρτυρικό του σώμα στο διπλανό του κήπο, για να τον φάνε οί σκύλοι. Καί όχι μόνο οί σκύλοι δεν έφαγαν το ιερό Λείψανο, αλλά έμειναν δίπλα του και δεν επέτρεπαν σε κανένα να το πλησιάσει, έτσι έμεινε φωτεινό καί αναλλοίωτο, ενώ Χριστιανοί Λαρισαίοι είδαν φως ουράνιο να κατέρχεται σαν αστέρι επάνω του!

Τότε ο μητροπολίτης Λάρισας που πληροφορήθηκε αυτά, εζήτησε την άδεια καί ενταφίασε το ίερό Λείψανο χριστιανοπρεπώς. Είχε όμως ό Άγιος αφήσει εντολή στη μητέρα του να μην αφήσει το λείψανό του στη λαρισαϊκή γη, αλλά μετά τριετία να κάμει εκταφή καί να το μεταφέρει στην πατρίδα τους.

Έτσι εκείνη παρέμεινε στη Λάρισα επαιτούσα για να ζει, ωσότου έγινε ή εκταφή του ιερού Λειψάνου του Αγίου από το Μητροπολίτη Λαρίσης, ό όποιος καί το παρέδωσε στη μητέρα του.

Εκείνη κατέχουσα τον ιερό θησαυρό κατέφυγε στην πατρίδα τους καί διέμενε σ’ έναν αδελφό της, στον οποίο καί μόνο ανέφερε ότι κατέχει το ιερό Λείψανο του υιού της Αγίου Ιωάννου. Άφησε μάλιστα στον αδελφό της κι εκείνη εντολή, όταν αποθάνει και ταφή, να τοποθετήσουν δίπλα της τα ιερά Λείψανα του Αγίου, όπως καί έγινε.

Αλλ' ό Πανάγαθος, τιμώντας τον Άγιο, επέτρεψε στη συνέχεια την αποκάλυψή του, από την ευωδιά πού ανέδιδε το ιερό Λείψανό του καί από τα θαύματα πού ετελούντο απ’ αυτά.

Έτσι το ίερό Λείψανο του Αγίου περιήλθε στην Ι. Μητρόπολη Μονεμβασίας, επί Μητροπολίτη Χρύσανθου, το 1818, καί ήδη κατέχεται από την Ι. Μητρόπολη Σπάρτης καί την Ι. Μονή Ζερμπίτσας Σπάρτης, ενώ τμήματά του κατέχουν καί οι Ι. Μητροπόλεις Μεσσηνίας καί Λαρίσης, όπου καί έχουν ανεγερθή Ι. Ναοί έπ’ ονόματι του Αγίου, όπως καί στην Παλλήνη Αττικής, ενώ στους επικαλούμενους αυτόν τελούνται θαύματα.


πηγή

 
Πηγή: Ιερά Μονή Προφήτου Ηλία Θήρας

Η Γεσθημανή, το Θεομητορικό μνήμα...απόσπασμα απο το βιβλίο τα βήματά μου στους Αγίους Τόπους






- Η τοποθεσία Γεσθημανή, είπε η ξεναγός,  περιβάλλεται από ελαιώνες και στην εβραϊκή γλώσσα Γεσθημανή θα πει  «ελαιοτριβείο ». Στο βάθος της κοιλάδας βρίσκεται το θεομητορικό μνήμα , όπου οι Απόστολοι τοποθέτησαν το σώμα της Θεοτόκου . Ελάτε να κατέβουμε μαζί ευλαβικά τα σαράντα οκτώ σκαλοπάτια να προσκυνήσουμε Αυτήν που έγινε «σκεύος εκλογής » απ’ το Θεό. Αυτήν που γέννησε το Χριστό μας και τόσο ταπεινά και αθόρυβα έζησε την επίγεια Ζωή Της, είπε η ξεναγός.
-Ακόμα και αυτός ο ναός Της είναι τόσο ταπεινός και τόσο   κατανυκτικός …
Παναγία μου γλυκιά, ψέλλισα και μετά…
Ω! Παναγιά μου τι όμορφη που είσαι …Τι εικόνα κι αυτή! Θαυμάσια , εξαιρετική, πανέμορφη , είπα μέσα μου , αλλά μάλλον κάτι μου ξέφυγε γιατί άκουσα την ξεναγό να λέει ότι το όνομα της είναι Ιεροσολυμίτισσα και…
Δεν θυμάμαι τι είπε, γιατί το βλέμμα και το μυαλό μου καρφώθηκε στο Δικό Της και ξαφνικά κάποια δάκρυα άρχισαν να τρέχουν απ’ τα μάτια μου. Δεν ξέρω γιατί…όμως είμαι πολύ χαρούμενη που είμαι κοντά Της.
« Και Σε Μεσίτρια έχω προς τον Φιλάνθρωπο Θεό…»

 περισσότερα








Κυριακή 9 Αυγούστου 2015

Πως η προσευχή χωρίζει τον νου από τους λογισμούς.

  1530379_10151963229084065_1662548451_n.jpg

Και ο Αδελφός είπε· Στα αλήθεια, Πάτερ, έτσι είναι. Αλλά σε παρακαλώ, να με μάθεις και για την προσευχή, πως χωρίζει τον νου από όλους τους λογισμούς.

Και αποκρίθηκε ο Γέροντας· Οι λογισμοί, είναι σκέψεις για τα πράγματα· από τα πράγματα, άλλα είναι αισθητά και άλλα νοητά. Σε αυτά ο νους διατρίβει, περιφέροντας τα νοήματα τους· η χάρη της προσευχής φέρνει τον νου κοντά στον Θεό· και αυτό χωρίζει από όλους τους λογισμούς. Τότε ,λοιπόν, ο νους όντας γυμνός (από ξένους λογισμούς) γίνεται θεοειδής. Αφού γίνει τέτοιος, αιτεί τα πρέποντα και η δέησή του δεν αποτυγχάνει ποτέ. Για αυτό λοιπόν και ο Απόστολος παραγγέλλει να προσευχόμαστε αδιάλειπτα, για να φέρουμε τον νου συνεχώς κοντά στον Θεό.

Και ο Αδελφός είπε · Και πως ο νους μπορεί να προσεύχεται αδιάλειπτα? Διότι ψάλλοντας και διαβάζοντας και υπηρετώντας, τον περισπούμε με πολλούς λογισμούς και θεωρήματα.

Και αποκρίθηκε ο Γέροντας· Τίποτα αδύνατο δεν προστάζει η θεία Γραφή. Επειδή και ο ίδιος ο Απόστολος και έψελνε και διάβαζε και υπηρετούσε και προσεύχονταν αδιάλειπτα. Αδιάλειπτος είναι η προσευχή που έχει τον νου σε πολύ ευλάβεια και πρόσκειται με πόθο στον Θεό, και κρέμεται πάντοτε από την ελπίδα Του, και σε Αυτόν έχει θάρρος σε όλα, στα έργα και σε όσα συμβαίνουν. Ο Απόστολος έλεγε ''ποιος θα μας χωρίσει από την αγάπη του Χριστού· θλίψη ή στενοχώρια? ''. ''Διότι είμαι πεπεισμένος ότι ούτε θάνατος, ούτε ζωή, ούτε άγγελοι''. Και πάλι ''Κατά πάντα θλιβόμενοι, αλλά όχι στενοχωρούμενοι· απορούμενοι, αλλά όχι απελπιζόμενοι· διωκόμενοι, αλλά όχι εγκαταλειπόμενοι· καταβαλλόμενοι αλλά όχι απολλύμενοι. Πάντοτε περιφέροντας την νέκρωση του Κυρίου Ιησού στο σώμα, για να φανερωθεί και η ζωή του στην θνητή μας σάρκα. Έτσι, λοιπόν, ο Απόστολος αδιαλείπτως προσεύχονταν· σε όλα τα έργα, καθώς ελέχθη, και σε όλα όσα συνέβαιναν είχε την ελπίδα στον Θεό. Για αυτό τον λόγο στις θλίψεις έχαιραν όλοι οι άγιοι, για να συνηθίσουν να έρχονται στην θεία αγάπη. Και για αυτό έλεγε ο Απόστολος '' Θα καυχηθώ, λοιπόν, στις ασθένειές μου, για να σκηνώσει μέσα μου η δύναμη του Χριστού. Όταν ασθενώ, τότε είμαι δυνατός''. Αλλά ουαί σε εμάς τους άθλιους, διότι εγκαταλείψαμε την οδό των αγίων Πατέρων, και για αυτό είμαστε έρημοι από κάθε πνευματικό έργο».

(Ασκητικά, Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής)

Σάββατο 8 Αυγούστου 2015

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Ἡμερίδος πού διεξήχθη στό Στάδιο Εἰρήνης καί Φιλίας, στήν αἴθουσα Μελίνα Μερκούρη τήν 28ην Ἰουνίου 2015, μέ θέμα: «Κοινωνία χωρίς μετρητά. Προοπτική ἤ ἐφιάλτης;»

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ


 

AFISA AXRIMATI KOINONIA-ERWRISEIS 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Ἡμερίδος πού διεξήχθη στό Στάδιο Εἰρήνης καί Φιλίας, στήν αἴθουσα Μελίνα Μερκούρη τήν 28ην Ἰουνίου 2015, μέ θέμα:
«Κοινωνία χωρίς μετρητά. Προοπτική ἤ ἐφιάλτης;»

1. -Tί θά ποῦμε στό δημοψήφισμα καί τί θά κάνουμε ὅταν θά κληθοῦμε νά πάρουμε τήν Κάρτα;
-Ἡ ἡμερίδα εἶναι γιά τήν Ἀχρήματη Κοινωνία. Γιά τήν κοινωνία χωρίς μετρητά πού δέν τή θέλουμε· ἄρα ὁποιαδήποτε μορφή κι᾿ ἄν ὑπάρχει, ἐμεῖς θέλουμε τό χρῆμα νά εἶναι σέ φυσική ὑλική μορφή. Δέν θέλουμε, μέ ἀφορμή τήν κρίση, νά ἐκβιασθεῖ ὁ κόσμος νά πάει στίς κάρτες· δηλ. νά μπεῖ κάποιο ὅριο 50-100 € σέ φυσικό χρῆμα συναλλαγῶν τήν ἑβδομάδα καί ἀπεριόριστο ὅριο σέ χρήση Κάρτας. Τότε θά δικαιούμαστε νά ποῦμε ὅτι εἶναι στημένο, προσχηματικό, ἐκβιαστικό σχέδιο γιά νά ἐφαρμοσθεῖ ἡ Ἀχρήματη Κοινωνία.
2. - Μπορεῖ τό τσιπάρισμα νά γίνει ἤ νά ἔχει γίνει ἐρήμην μας;
- Δύσκολο. Πρέπει νά ἔχουμε στοιχεῖα γιά νά ποῦμε κάτι τέτοιο. Δύσκολο νά γίνει τσιπάρισμα π.χ.ἀπό αὐτά πού εἰσπνέουμε.Νά μᾶς κάνουν πάλι ἐμβόλιο βάζοντάς μας τσιπάκι, ὅπως τότε μέ τίς κατά καιρούς γρίππες, πάλι δύσκολο, νά γίνει ἐν ἀγνοίᾳ μας. Δέν ὑπάρχει σήμερα τουλάχιστον τεχνολογία διά τῆς ὁποίας νά μᾶς ἐπιβάλουν τσιπάρισμα. Ἴσως στό τσιπάρισμα θά ὑπάρχει ἡ ἐπιλογή νά ἀρνηθεῖ κανείς. Δέν θά φθάσει ἡ εὐγένειά τους ὡς τήν ἐπιβολή, ὅπως εἶχε πεῖ ὁ ἅγιος Παΐσιος, ὅτι οἱ Εὐρωπαῖοι εἶναι εὐγενικοί.
Ἄρα δέν μπορεῖ νά γίνει ἀναγκαστικό τό τσιπάρισμα. Πρέπει νά γίνει μέ τή θέλησή μας. Ὁ διάβολος θέλει τή θέλησή μας. Θά τό ξέρουμε πολύ καλά.
3. -Τί γίνεται μέ τήν Κάρτα Σίτισης; Τήν παίρνει κανείς, ἄν τήν ἔχει ἄμεση ἀνάγκη;
- Ὁ κ. Κατρούγκαλος εἶπε ξεκάθαρα ὅτι ἡ Κάρτα Σίτισης εἶναι πιλοτική ἐφαρμογή τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη. Ἄς σταθμίσουμε τά πράματα. Μία λύση εἶναι νά ταπεινωθοῦμε καί νά πᾶμε στήν ἐνορία μας γιά φαγητό. Γιατί νά πουληθοῦμε γιά 2-3 εὐρώ ἡμερησίως; Δέν εἶναι ἐξευτελισμός; Σαφῶς ἡ Κάρτα αὐτή εἶναι μία ἐπιμέρους Κάρτα πού ἐξυπηρετεῖ στήν ἐξοικείωση μέ τήν τελική Κάρτα τοῦ Πολίτη. Δέν μποροῦμε νά ποῦμε στόν ἄλλο ὑποχρεωτικῶς τί νά κάνει. Προτείναμε μία λύση. Πρέπει νά λαμβάνουμε ὑπ᾿ ὄψιν τήν πίστη καί τήν ψυχολογική κατάσταση τοῦ ἄλλου, ἀλλά καί τήν βία πού ὑφιστάμεθα ὅλοι μας.
4. - κ. Μαριά, τί ἔχετε νά πεῖτε γιά ὅσους δέν ἔχουν πάρει τόν ΑΜΚΑ καί τή σχέση του μέ τήν ἀριθμοποίηση τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου;
-Ὑπάρχουν πάρα πολλοί πού δέν ἔχουν πάρει ΑΜΚΑ. Καί γι᾿ αὐτόν τό λόγο δέν ἔχουν ἰατροφαρμακευτική περίθαλψη καί σύνταξη. Πρόκειται γιά κοινωνικό ρατσισμό. Τό ἔθεσα στήν εὐρωβουλή τό ἐρώτημα. Πρέπει νά γίνει μία διαδικασία ἀναφορᾶς στόΕὐρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σάν καταγγελία πρός τήν εἰδική ἐπιτροπή τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Κοινοβουλίου. Μπορεῖτε νά ἀσκήσετε αὐτό τό δικαίωμά σας. Καλεῖται τό κράτος νά ἀπαντήσει. Εἶναι μία θετική ἐνέργεια ἀντιμετωπίσεως τῆς ἐπιβολῆς τοῦ ΑΜΚΑ. Λέει ὁ Ν. 3655, ἄρθρο 153, ἄρθρο 2, ὅτι ἀπό Ἰούνιο 2009 κανείς μισθωτός ἤ αὐτοαπασχολούμενος δέν μπορεῖ νά ἐκδώσει βιβλιάριο ἀσθενείας ἤ νά πάρει σύνταξη, χωρίς ΑΜΚΑ. Κάτι μᾶς θυμίζει ἀπό τήν Ἀποκάλυψη τοῦ Εὐαγγελιστῆ Ἰωάννη. Καί στίς φορολογικές δηλώσεις ἔθεσαν ὡς ἀπαραίτητη προϋπόθεση καταβολῆς τῆς δηλώσεως, τόν ἀριθμό ΑΜΚΑ. Δεσμεύομαι νά προωθήσω τό θέμα στό Εὐρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Σᾶς ἐνημερώνω καί γιά τό λεγόμενο e call· εἶναι ἕνα σύστημα αὐτόματης εἰδοποίησης. Αὐτό θά ἐφαρμόζεται μετά ἀπό 2 χρόνια σέ ὅλα τά αὐτοκίνητα μέ κάποια αἰτιολογία· πώς ἄν π.χ. τρακάρεις, τό σύστημα δίνει σῆμα αὐτομάτως καί ἔρχεται ἀσθενοφόρο χωρίς νά εἰδοποιήσεις.
Ὅμως αὐτό θά ἐπιβληθεῖ 1)σέ ὅλα ἀνεξαιρέτως τά αὐτοκίνητα, 2)ὁ ἰδιοκτήτης τοῦ αὐτοκινήτου δέν θά μπορεῖ νά κλείσει τόν μηχανισμό, 3)πολλές ἰδιωτικές ὑπηρεσίες θά μαθαίνουν τό ἀτύχημα, 4)θά γίνεται συσσώρευση δεδομένων. Ὁ μηχανισμός συσχετίζεται μέ σύστημα αὐτόματης ὁδήγησης στίς μεγαλοπόλεις. Σχεδιάζουν αὐτόματο σύστημα· π.χ. ξεκινᾶς ἀπό Πειραιᾶ καί πηγαίνεις Κηφισιά. Ὁρίζει τό σύστημα Η/Υ τό ποῦ πᾶς.
5. - κ. Μαριά, πόσο βέβαιοι μποροῦμε νά ᾿μαστε πώς δέν θά συμβεῖ τό ἴδιο γεγονός μέ τίς τράπεζές μας μέ αὐτό τό ὁποῖο συνέβη στήν Κύπρο; Πῶς θά ἐμποδισθεῖ ;
Τί θά συμβεῖ μετά τό δημοψήφισμα, ἄν οἱ δανειστές εἶναι ἀδιάφοροι καί ἀμετακίνητοι; Ἄν βεβαίως ἀντέξουμε ὡς τότε. Θά πτωχεύσουμε; Καί μετά δέν θά πρέπει νά πᾶμε στή δραχμή; Συνεπῶς τό δημοψήφισμα εἶναι εὐρώ ἤ δραχμή;
Περιγράψτε μας τί θά συνέβαινε; θά ἤμασταν σκλαβωμένοι;
Οἱ χριστιανοί μήπως πρέπει νά δημιουργήσουν πολιτικό φορέα ἀρχῶν τῆς ρωμιοσύνης καί τῆς Ὀρθοδοξίας;
Ὡς πρός τίς τράπεζες. Ἔχουμε ἐμπειρία ἀπό Οὐκρανία. Καί στήν Ἑλλάδα οὐκρανοποίηση ἐπιχειροῦν νά κάνουν. Μισοί Εὐρωπαῖοι, μισοί Ἕλληνες. Διχασμός. Σύγκρουση. Οἱ δανειστές δέν πέτυχαν διάσπαση ὅλα αὐτά τά χρόνια. Ἐμεῖς πρέπει νά μείνουμε ἑνωμένοι. Οἱ δανειστές θέλουν νά μᾶς βάζουν σέ διχαστικά διλήμματα. Δέν ἔχουμε νά χωρίσουμε κάτι μεταξύ μας.Χρειάζεται νηφαλιότητα. Στήν Εὐρωβουλή εἶμαι Ἐθνική Ἑλλάδος. Δέν κατακρίνω καμιά κυβέρνηση.Εἶμαι ἐκεῖ ὑποστηρίζοντας τά συμφέροντα τῆς Ἑλλάδας. Αὐτός εἶναι ὁ στόχος μου. Τό βασικό θέμα εἶναι ἡ ἑνότητά μας. Οἱ στόχοι τῶν δανειστῶν εἶναι συγκεκριμένοι.Ἐμεῖς δέν ἔχουμε νά διαλέξουμε ἕνα μνημόνιο 12 ἤ ὄχι 8 δισεκατομμυρίων εὐρώ. Μιλᾶμε γιά τό ἄν εἶναι νόμιμο τό χρέος. Τώρα πιεζόμαστε νά πληρώνουμε. Ὑποτίθεται ὅτι ἦρθαν στήν Ἑλλάδα 214 δισεκατομμύρια εὐρώ. Μά τότε θά εἶχε ἀπογειωθεῖ ἡ οἰκονομία τῆς χώρας. Δέν θά ὑπῆρχαν ἄνεργοι. Ἄρα τά λεφτά ἦρθαν καί ξαναπληρώνουμε τά δανεικά. Τό χρέος εἶναι ἐπονείδιστο, παράνομο. Πότε εἶναι ἐπονείδιστο; Ὅταν ἀποτελεῖ συμπαιγνία ντόπιας οἰκονομικῆς καί πολιτικῆς τάξης μέ τούς δανειστές.Τά δάνεια ἐξυπηρετοῦν τούς δανειστές. Δέν πᾶνε ὑπέρ τοῦ λαοῦ καί τοῦ τόπου. Ἔχουμε ὁμολογία τοῦ κ. Γιοῦνγκερ, προέδρου τῆς Comission. Εἶχε πεῖ τό 2010 ὅτι ἤξερε πώς ἡ Ἑλλάδα δανείζεται. Δέν μποροῦσε νά τό πεῖ ὅμως δημόσια διότι ἡ Γαλλία καί ἡ Γερμανία πουλοῦσαν προϊόντα στήν Ἑλλάδα. Γι᾿ αὐτό ὑπερχρεωθήκαμε· μέ τά δανεικά ἀγοράζαμε προϊόντα τους. Τά δανεικά δέν πήγαιναν γιά ἀνάπτυξη τῆς Ἑλλάδας. Αὐτό σημαίνει ἐπονείδιστο χρέος. Ἔπρεπε νά γίνει ἔρευνα τοῦ χρέους ἀλλά γιά ἀγορά βιομηχανικῶν προϊόντων. Ὄχι ὅπως αὐτή στή Βουλή. Αὐτή ἦταν ἄτυπη. Ἡ εὐρωζώνη προβλέπει ὅτι ὅταν ἕνα κράτος ἔχει χρέος ἤ μνημόνιο δικαιοῦται ἡ κυβέρνησή του νά τό ἐλέγξει. Ζητῶ δηλ. ἀπό τήν ἑλληνική Κυβέρνηση νά κάνει ἐπίσημο λογιστικό ἔλεγχο· εἶναι μέσα στούς νόμους τῆς εὐρωζώνης. Τόν ἔλεγχο τόν κάνει τό γενικό λογιστήριο τοῦ κράτους.
Αὔριο οἱ τράπεζες καί τό λογιστήριο κλειστά· τί γίνεται; Ὑπάρχει στόχος συγκεκριμένος. Ἡ εὐρωπαϊκή κεντρική τράπεζα λέει τήν Πέμπτη ὅτι οἱ τράπεζες εἶναι φερέγγυες. Γίνεται πανικός γιά νά πάρουν οἱ πολῖτες τά λεφτά τους. Ἐκτελοῦν ἔτσι οἱ δανειστές ἕνα σχέδιο. Ὑπεύθυνος ὁ κ. Ντράγκι. (Ὑπεύθυνος τραπεζίτης πού ὤφειλε νά διασφαλίσει τήν ρευστότητα τῶν ἑλληνικῶν τραπεζῶν). Σήμερα μεσημέρι κρατᾶ ἔκτακτη χρηματοδότηση. Δέν ἔδωσε παραπάνω λεφτά. Θέλουν νά μᾶς γονατίσουν. Τόν Ἰανουάριο ἡ Ἑλλάδα ἦταν σέ πρόγραμμα καί ἔληγε 28 Φεβρουαρίου. Ὁ Ντράγκι ἔκοψε τή χρηματοδότηση στίς 4 Φεβρουαρίου. Δέν ἐπέτρεπε στίς τράπεζες νά παίρνουν γραμμάτια ἑλληνικοῦ Δημοσίου. Τά εἶχα καταγγείλει ὅλα αὐτά. Ὀφείλεις νά δώσεις ρευστότητα στήν Ἑλλάδα. Οἱ τράπεζες δέν ἔγιναν ἀφερέγγυες τό Σαββατοκύριακο.
Ποιός πολιτικός νά μπεῖ μπροστά; Ἐγώ δέν θά τό ὑποδείξω. Δέν κάνω πολιτική. Δέν ἦρθα νά σᾶς πῶ τί νά ψηφίσετε. Στόχος τῶν Εὐρωπαίων εἶναι ἡ φτωχοποίηση.
Εἶχα κάνει πρόταση στήν ἑλληνική κυβέρνηση. Στίς 30 Ἰουνίου λήγει ἡ δόση τοῦ ΔΝΤ. Εἶχα πεῖ νά ἐφαρμοσθεῖ στήν Ἑλλάδα, αὐτό πού ἔκανε ὁ Ντράγκι στήν Ἰταλία. Ἦταν ὁ κεντρικός τραπεζίτης τῆς Ἰταλικῆς κεντρικῆς Τράπεζας. Δάνεισε τήν ἰταλική κυβέρνηση καί πλήρωσε τό ΔΝΤ. Ἔτσι καί σέ μᾶς θά μποροῦσε νά δανεισθεῖ ἀπό τόν Στουρνάρα ἡ ἑλληνική Κυβέρνηση. Ἄρα ἡ Λαγκάρτ δέν θά ἔλεγε ὅτι εἴμαστε σέ ἀθέτηση πληρωμῶν καί ἔτσι δέν θά γίνονταν κατασχέσεις.
6. -κ. Κατράνη εἴπατε ὅτι τό ½ τοῦ χρέους εἶναι ἑλληνικό;
-Ὄχι. Ἀναφέρθηκα στίς ὑποχρεώσεις τῶν χρηματοπιστωτικῶν ἱδρυμάτων στήν Εὐρώπη ὅτι φθάνουν στά 17 τρισεκατομμύρια εὐρώ. Προφανῶς εἶναι μεγαλύτερα ποσά, δέν προκύπτει αὐτό τό συμπέρασμα. Εἶναι διαφορετικά μεγέθη.
Εἶναι παράνομη καί ἀντισυνταγματική ἡ κατάργηση τοῦ Νομισματοκοπείου. Εἴχαμε κατάργηση τῆς δραχμῆς ὅταν μπήκαμε στήν ΟΝΕ; Τό Σύνταγμα προβλέπει ὅτι ὁ νομοθέτης καθορίζει τά τῆς ἔκδοσης καί κοπῆς χρήματος. Προφανῶς τό 2001 μετά ἀπό τή μετάβαση στό εὐρώ βάσει ἑρμηνευτικῆς δήλωσης στό Σύνταγμα ἦταν συμβατή ἡ ρύθμιση τοῦ ἄρθρου 80 τοῦ Συντάγματος μέ νομισματική εὐρωπαϊκή ὁλοκλήρωση καί ἕνωση· δείχνει βέβαια ὅτι προβληματίσθηκε ὁ συνταγματικός νομοθέτης ἀπό προβλήματα νομιμότητας στή μετάβαση ἀπό τή δραχμή στό εὐρώ. Πρέπει νά ἀσκηθεῖ ἡ νομισματική κυριαρχία στήν εὐρωπαϊκή ἕνωση.
(Παρέμβαση κ. Στάθη Ἀδαμοπούλου, διαβάζει ἔκτακτο δελτίο τύπου)
"Οἱ τράπεζες θά εἶναι κλειστές. Ὅριο ἀνάληψης ὡς 100€ τή μέρα.Τουλάχιστον τίς πρῶτες μέρες."
Σχόλιο κ. Στάθη: Ἄν εἶναι 100€ μετρητά καί ἀπεριόριστες συναλλαγές μέ Κάρτα, σημαίνει πώς πρόκειται γιά σχέδιο· ὥστε νά στραφεῖ ὁ κόσμος στή χρήση τῆς κάρτας. Σπρώχνει ὁ κ. Ντράγκι ἀλλά καί ἄλλοι.
7.- Γιά τήν ἔκδοση νέων διαβατηρίων τοποθετοῦν τό χέρι τους σέ μηχάνημα. Αὐτό εἶναι σφράγισμα ἤ καταγραφή βιομετρικοῦ δεδομένου ;
- Πρός τό παρόν εἶναι μόνο δακτυλικό ἀποτύπωμα. Ἀκόμη δέν ζητοῦν βιομετρικά γιά νά ἐκδώσουν διαβατήριο ἤ visa. Θέλουν ὅμως νά καταγράψουν σύντομα καί τά βιομετρικά μας. Μπαίνοντας ὅμως π. χ. στήν Ἀμερική, σοῦ σαρώνουν τό μάτι, παρά τίς ὅποιες ταυτοποιήσεις. Δέν εἶναι τσιπάρισμα, ἀλλά βιομετρικό στοιχεῖο.
8.- Ἄν ὑποθέσουμε ὅτι εἴχαμε ἤδη μπεῖ στήν ἀχρήματη κοινωνία καί εἴχαμε ὅλοι τήν Κάρτα μετρητῶν ἤ τοῦ Πολίτη καί ἐρχόμασταν σέ ρήξη μέ τούς δανειστές ὅπως καί ἔγινε καί προκηρυσσόταν δημοψήφισμα καί πάλι, τότε τί θά γινόταν μέ τά χρήματα τῶν πολιτῶν; πῶς θά ἀντιδροῦσαν οἱ τράπεζες, τό κράτος κτλ.; Θά μπορούσαμε νά χρησιμοποιήσουμε τίς κάρτες γιά νά ἀγοράζουμε τά ἀγαθά ἤ μέ αὐτόν τόν τρόπο θά ἤλεγχαν τή ζωή μας ἐξ ὁλοκλήρου;
-Δέν θέλουμε νά ζήσουμε διαρκῆ χρήση καρτῶν καί κατάργηση μετρητῶν.
Ἐκ τῶν πραγμάτων ἀφοῦ εἶναι κλειστές οἱ τράπεζες, πολλές συνδιαλλαγές θά γίνονται ἠλεκτρονικά. Θά περιορίσουν ἀριθμό κυκλοφορίας τῶν μετρητῶν καί μέ ἀνοιχτές τράπεζες. Μπορεῖ νά ἔχεις 1000€ στήν τράπεζα καί νά ᾿χεις νά πληρώσεις ΔΕΗ, ΟΤΕ.
Θά σοῦ λέει ναί, σοῦ δίνω 50€ στό χέρι καί τά ὑπόλοιπα ἠλεκτρονικά. Ἄρα στήν πράξη ἐπιχειροῦν στό πειραματόζωο ἡ ΕΛΛΑΣ νά περάσουμε, ἐκβιαστικά καί ἀπό καταστάσεις πού θά φαίνονται φυσιολογικές, στήν Ἀχρήματη Κοινωνία.
Γι᾿ αὐτό θά ἀντιδράσουμε. Δέν θά ἀφήσουμε νά περάσουμε στήν Ἀχρήματη Κοινωνία καί σέ ἄλλα σχέδια. Πάντα βέβαια, νομίμως, δημοκρατικά καί συνταγματικά.
9. - Ἄν γνωρίζετε, νά μᾶς πεῖτε κάποια στοιχεῖα γιά τό παγκόσμιο ἠλεκτρονικό νόμισμα πού προωθεῖται καί ὀνομάζεται BITCOIN.
- Πρόκειται γιά ἠλεκτρονικό ὄντως χρῆμα, ὄχι τραπεζῶν ἀλλά ἰδιωτικῶν φορέων πού δέν κυκλοφόρησε σέ φυσική μορφή. Ἄν προχωρήσει ἡ Ἀχρήματη Κοινωνία, ἀπό φυσική μορφή τό εὐρώ θά γίνει σέ ἠλεκτρονική μορφή.
10. - Οἱ ὁμιλητές πού μᾶς τά εἶπαν τόσο σπουδαῖα, ἐκεῖνοι θά ὑπογράψουν τό ἔντυπο ¨ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΩ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ;
-Τό ἔχουμε ὑπογράψει ἤδη. Εἴμαστε περίπου 100.000. Ἄς ὑπογράψουν κι᾿ ἄλλοι.
11. - Ἄν μᾶς δώσουν κάρτα καί δέν τήν πάρω, θά παίρνω τή σύνταξή μου;
-Γιά χρεωστική – πιστωτική ἤ Κάρτα τοῦ Πολίτη; Μέ τήν πρώτη μπορεῖς νά σηκώνεις τά χρήματα ἀπό τήν Τράπεζα. Δέν χρειάζεται ἡ Κάρτα τοῦ Πολίτη.
12. -Ὑπάρχουν ὀργανισμοί πού δίνουν διατακτικές γιά τά σοῦπερ μάρκετ μέ ἔκπτωση ἤ κουπόνια. Αὐτό βοηθᾶ τήν ἀχρήματη κοινωνία;Τί πρέπει νά κάνουμε;
-Ὅλα εἶναι μορφές Ἀχρήματης Κοινωνίας.
13. -Ἄν τσιπάρουν ἀσθενεῖς ἤ νεογέννητα μέ τό πρόσχημα τῆς θεραπείας ἤ νά μή χάνονται, τό δεχόμαστε; Ποιά ἡ γνώμη σας γιά τό ἠλεκτρονικό βραχιολάκι;
-Ὅλα τείνουν πρός ἐξοικείωση μέ τό τσιπάρισμα RFID. Τό βραχιολάκι δέν εἶναι τό χάραγμα. Ἔρχεται ὅμως πιό κοντά στό σῶμα. Ἔχει πιό προσωπική σχέση μέ τό τσιπάρισμα. Καί ἡ μπάρα στά διόδια πού σηκώνεται μέ τήν Κάρτα, καί αὐτό μιά προδρομική κατάσταση εἶναι, ἀλλά ὄχι τσιπάρισμα.
Ὅταν φθάσουμε στό τσιπάρισμα στό σῶμα μας ἤ στό σῶμα τοῦ νεογνοῦ, ἐκεῖ κάποιος θά πρέπει νά τραβήξει τή γραμμή. Τί γίνεται μέ τό ἠλεκτρονικό βραχιολάκι τῶν φυλακισμένων; Εἶναι καί πνευματικό τό θέμα. Κάποιος μπορεῖ νά χρησιμοποιεῖ πιστωτική κάρτα, κάρτα διοδίων, ξέρει τί κάνει, τό κάνει συνειδητά, καί κάποια στιγμή, θά τραβήξει τή γραμμή. Ὑπάρχουν ἄνθρωποι πού δέν ἔχουν ΑΜΚΑ, πιστωτική κάρτα, μηχανάκι γιά διόδια·τράβηξαν γραμμή πρίν ἀπό ἄλλους.Ἀλλά ὄχι τσιπάκι στό σῶμα. Σέ καμιά περίπτωση!
13. - Ὁ ἅγιος Παΐσιος ἀναφέρει ὅτι τό χάραγμα θά γίνει μέ λέϊζερ. Πῶς μποροῦμε νά ἀντιληφθοῦμε τεχνολογικῶς αὐτή του τήν ἐπισήμανση; Ὑπάρχει σήμερα κάτι ἀντίστοιχο; Μήπως ἀποδεχόμενοι τήν ἀριθμοποίησή μας καί μαζί ¨τό ὄνομα ἤ τόν ἀριθμό τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ¨, δώσουμε τό δικαίωμα γιά μιά τέτοιου εἴδους ἐπέμβαση ἐπάνω μας; Ὑπάρχει κίνδυνος μέ τήν ἐμφύτευση τοῦ τσίπ στό σῶμα νά προκληθεῖ καρκίνος τοῦ δέρματος;
-Μπορεῖς μέ λέϊζερ νά χαράξεις κάτι, σάν τατουάζ. Οἰκειοθελῶς. Μέ λέϊζερ δέν ὑπάρχει σήμερα κάτι νά μᾶς τσιπάρουν. Θά δείξει ὁ χρόνος.
Ἐμεῖς ἀντιτιθέμεθα σέ ὁποιαδήποτε μορφή ἠλεκτρονικῆς ταυτοποίησης. Ὑπάρχουν σαφῶς κίνδυνοι. Ἔχουμε τό πνευματικό καί τό πρακτικό ἐπίπεδο. Μέχρι ποῦ δεχόμαστε καί πότε τραβᾶμε τή γραμμή;Ἄν σοῦ ποῦν ¨βάλε τσιπάκι¨, ὑποψιάζεσαι. Ἄν δέ στό ποῦν, ἀλλά τριγυρνᾶ, ἐκεῖ ὁ καθένας παίρνει τίς ἀποφάσεις του.
14.Κάποιοι λένε ὅτι ὁ ἀντίχριστος θά ἔρθει καί τότε θά ἐπιβάλει τό σφράγισμα τῆς Ἀποκαλύψεως, ὁπότε οἱ ἠλεκτρονικές ταυτότητες καί οἱ ἠλεκτρονικές κάρτες δέν ἔχουν σχέση μέ τήν δικτατορία τοῦ ἀντιχρίστου. Τί ἔχετε νά ἀντειπεῖτε σέ αὐτές τίς τοποθετήσεις;
Ὁ ἅγιος Παΐσιος λέει ξεκάθαρα στά Σημεῖα τῶν καιρῶν ¨ἡ Κάρτα, ἡ ταυτότητα ἡ εἰσαγωγή τοῦ σφραγίσματος¨. Αὐτή εἶναι ἡ σχέση!
15. - Ποιά ἡ πρόταση τῆς ΕΠΜ στήν περίπτωση πού ἡ κοινωνία χωρίς μετρητά γίνει αὔριο πραγματικότητα;
Ἡ ἀπάντηση διαφαίνεται μέσα ἀπό τά τελικά πορίσματα τῆς ἡμερίδας.
16. - Τί κακό θά μοῦ κάνει ἡ κάρτα τοῦ πολίτη;
Τί ἐπιπτώσεις θά συναντήσω ὡς πρός τήν ἐπιβίωση, τούς γιατρούς, τήν τροφή, τήν ἔνδυση, τή μεταβίβαση, τήν διαβίωση τῶν παιδιῶν μου;
- Καί μόνο πού θά εἶναι ἡ εἰσαγωγή τοῦ σφραγίσματος τοῦ ἀντιχρίστου, ὅπως λέει ὁ ἅγιος Παΐσιος, τί χειρότερο ἀπό αὐτό θά μποροῦσε νά εἶχε συμβεῖ; Στό τέλος μάλιστα, θά περάσουν χειρότερα ὅσοι ἐπέλεξαν τήν εἰσαγωγή.
17. - Ἐμεῖς πού δέν θά πάρουμε τήν κάρτα τί θά κάνουμε;
Ὅ,τι ἔκαναν οἱ ἅγιοι ὅλων τῶν αἰώνων. Θά εὐχόμαστε καί θά προσευχόμαστε νά γαντζωθοῦμε καί νά ἀφεθοῦμε στόν Τριαδικό Προσωπικό Πανάγαθο Θεό μας, τόν Πατέρα, τόν Υἱό καί τό Ἅγιο Πνεῦμα, στή Ζωή πού μᾶς χάρισε τή ζωή.
π. Σαράντης:
Δέν κλείνει ἡ ἡμερίδα μας ἐδῶ· κλείνει τοπικά καί χρονικά καί ἀνοίγει μιά εὐθύνη στό πλήρωμα τῶν πιστῶν. Νά ζητήσουμε ἀπό τόν Κύριο, αὐτήν τήν ἑβδομάδα κυρίως, νά προσευχηθοῦμε, νά τοποθετήσουμε τό αἴτημά μας ἀτομικῶς καί συνολικῶς στόν Κύριο. Ἐσύ βλέπεις, ξέρεις, γνωρίζεις τίς διαθέσεις τίς δικές μας ἀλλά καί τῶν ἄλλων. Φώτισε τούς ἀνθρώπους πού εἶναι στό πηδάλιο τῆς κοινωνίας τοῦ ἔθνους μας καί ὅλους τούς ἄλλους τούς Εὐρωπαίους. Ἐσύ Κύριε μπορεῖς νά δώσεις τίς καλύτερες λύσεις. Δῶσε φώτιση. Ρίξε περισσότερο φῶς στό νοῦ καί στήν ψυχή μας. Νά ἀναλάβουμε εὐθῦνες ὅλοι μας. Νά ἀρχίσει γονιμότερος διάλογος ἀνάμεσά μας. Καί ἀνάμεσα στήν κοινωνία τῶν ἁγίων μας καί τοῦ Κυρίου μας.
Προσεχῶς, σύντομα δηλαδή, θά γίνει κάποια συγκέντρωση γιά νά ποῦμε ἀναλυτικότερα πῶς θά ἀντιμετωπίσουμε τήν ὅλη κατάσταση, ἔχοντας καί νεώτερα δεδομένα.
Νά εὐχαριστήσουμε τούς ἄγρυπνους ὁμιλητές μας καί στόν κ. Μαριά νά εὐχηθοῦμε νά ὀρθοτομεῖ τόν λόγο τῆς ἑλληνικῆς καί ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας.

 πηγή

Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015

Λύτρο της ψυχής είναι η ελεημοσύνη, μην προφασίζεσαι φτώχεια!

38.jpg
Λύτρο της ψυχής είναι η ελεημοσύνη. Γι' αυτό, όπως οι νιπτήρες γεμάτοι νερό βρίσκονται μπροστά από την είσοδο του ναού, για να πλύνεις τα χέρια σου, έτσι έξω από το ναό κάθονται και οι φτωχοί, για να πλύνεις τα χέρια της ψυχής. Έπλυνες με το νερό τα σωματικά χέρια;

Πλύνε και τα χέρια της ψυχής με την ελεημοσύνη. Μην προφασίζεσαι φτώχεια. Η χήρα μέσα στην τρανή της φτώχεια φιλοξένησε τον Ηλία. Και η φτώχεια της δεν έγινε εμπόδιο, αλλά με πολλή χαρά τον υποδέχθηκε. Γι' αυτό και απόλαυσε αντάξιους καρπούς και θέρισε τα στάχυα της ελεημοσύνης.


Αλλά ίσως να μου πει ο ακροατής: «Δώσε μου τον Ηλία!». Γιατί ζητάς τον Ηλία; Αντί του Ηλία σου δίνω τον Δεσπότη και συ δεν τον τρέφεις. Εάν εύρισκες τον Ηλία πως θα τον φιλοξενούσες; Απόφαση του Δεσπότη των όλων Χριστού είναι ο λόγος: «όποιος κάμει κάτι καλό σε έναν από αυτούς τους ασήμαντους, σε μένα το έκαμε».


Εάν ο βασιλιάς καλούσε κάποιον σε δείπνο και έλεγε στους παρευρισκόμενους υπηρέτες: «Περιποιηθείτε τον πολύ αυτόν σαν να περιποιείστε εμένα, αυτός όταν βρέθηκα σε φτώχεια με έθρεψε και με φιλοξένησε, αυτός σε δύσκολους καιρούς πολύ με ευεργέτησε», στην περίπτωση αυτή ο καθένας μας δεν θα ξόδευε όλα του χρήματα για 'κείνον που ο βασιλιάς του έδειξε τόση ευγνωμοσύνη; Δεν θα φρόντιζε να τον εξυπηρετήσει και να συνδεθεί μαζί του φιλικά;


Είδατε πόση δύναμη έχει ο λόγος; Κι αν προκειμένου περί βασιλιά, που είναι άνθρωπος, έχει το πράγμα τόσο μεγάλη τιμή, σκέψου το Χριστό εκείνη την ημέρα να σε καλεί εμπρός στους αγγέλους και να λέει: «Αυτός όταν ήμουν στη γη με φιλοξένησε, αυτός με χίλιους δυο τρόπους με ευεργέτησε, αυτός όταν ήμουν ξένος με περιμάζεψε». Σκέψου, λοιπόν, τι θάρρος θα 'χεις εμπρός στους αγγέλους, τι καύχημα εμπρός στους αγίους! Πώς να μην έχει θάρρος παραπάνω από τους αγγέλους, αυτός που έχει το Χριστό μάρτυρα των καλών του έργων;


Μεγάλο πράγμα λοιπόν η ελεημοσύνη, αδελφοί μου! Ας την αγαπήσουμε, μιας και τίποτε δεν είναι ανώτερό της. Είναι ικανή να σβήσει κάθε αμαρτία και από την καταδίκη να μας λυτρώσει. Ενώ εσύ σιωπάς, αυτή σου συμπαραστέκεται και σε υπερασπίζεται. Μάλλον, ενώ εσύ σιωπάς, μύρια στόματα ευχαριστούν για σένα. Τόσο μεγάλα αγαθά πηγάζουν από την ελεημοσύνη, και μεις αμελούμε και αδιαφορούμε.


Δώσε ψωμί, όσο μπορείς. Δεν έχεις ψωμί; Δώσε τουλάχιστον έναν οβολό. Δεν έχεις οβολό; Δώσε ένα ποτήρι δροσερό νερό. Δεν έχεις ούτε αυτό; Πένθησε μαζί με τον θλιμμένο και θα λάβεις μισθό. Γιατί ο μισθός εξαρτάται από τη προαίρεσή σου και όχι από το τι μπόρεσες να κάμεις.


Αγιος ιωάννης ο Χρυσόστομος