Ιησούς Σινά

Τι πλέον θέλεις;

Εγώ πατήρ, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος, παν όπερ αν θέλεις εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστείς. Εγώ δουλεύσω.

Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ.

Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σέ και αλήτης δια σέ, επι σταυρού δια σέ, άνω υπέρ σου εντυγχάνω τω Πατρί κάτω υπέρ σου πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός.

Πάντα μοι σύ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος.

Τι πλέον θέλεις;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Τό «σωματίδιο» τῆς «Κάρτας τοῦ Πολίτη»







«Επεν φρων ν καρδί ατο· οκ στι Θεός.» (Ψαλμς Δαυίδ,13:1)
«... κα σκοτίσθη σύνετος ατν καρδία· φάσκοντες εναι σοφο μωράνθησαν...» (Πρς Ρωμ., α΄, 21-22)

Ατ καταγγέλλει τ Πνεμα τ γιον.
ντούτοις, μ κπληξη κα δύνη, κούσαμε στ μέσα μαζικς νημέρωσης νθρώπους, πού ν γνοί τους, θέλουμε νά πιστεύουμε, διετύπωσαν γιά λλη μιά φορά κατάπτυστες θεωρίες περί τς ξελίξεως το σύμπαντος.
Μέ μφαν πουσία στοιχειωδν θεολογικν γνώσεων καί μέ σέβεια πρς τ θεα, πεχείρησαν ν ποδείξουν τι νθρωπος δν εναι πλάσμα κα κατ᾿ εκόνα το Θεο, λλ νθρωποειδές κτνος, ποτέλεσμα κάποιας δθεν κρήξεως κα ξελίξεως (μποζόνιο το Χίγκς «σωματίδιο το θεο»), τς ποίας ποτέλεσμα εναι καί λο τό σύμπαν. ποστηρίζουν, μάλιστα, τι νοητική τους ατ σχιζοφρένεια εναι ποτέλεσμα πειράματος, παρατηρήσεως κα ποδείξεως· καί, πειδ πατέρας τους Σατανς εναι ψεύτης κα νθρωποκτόνος, φησαν κα να μικρ περιθώριο λάθους, γιά νά μή  γελοιοποιηθον στό μέλλον, πως σίγουρα καί θά συμβε.
Κρατικ μάλιστα κανάλι φιλοξένησε τ παραλήρημα συγκεκριμένου «πιστήμονα», πο φθασε στό σημεο ν βρίζει τν Δημιουργν Τριαδικν Θεν κα τν Σωτήρα Χριστ κα ν πιχειρε διος ν ναγνωρισθε σν θεός.
Γιά νά μήν ταλαιπωρεται μέσα στήν πέραντη δυστυχία του ν λόγ «πιστήμων», καί ν πράγματι θέλει καλοπροαίρετα νά μάθει τήν λήθεια, θά μποροσε νά ρωτηθε, ποιός τόν κατέστησε κριτ δισεκατομμυρίων νθρώπων πο π κτίσεως κόσμου πίστεψαν κα πιστεύουν τν Μόνον ληθινν Τριαδικν Θεν  ς Δημιουργόν το σύμπαντος κόσμου κα το νθρώπου κα δέχονται τν Θεάνθρωπον Μεσσίαν ησον ς Βασιλέα κα Δεσπότη;
Ποιοί γιναν τόσο νόητοι πού φο παρεκτράπησαν πρτα ο διοι τς ληθείας, τόν παρέσυραν καί ατόν κα τόν μύησαν, στε ν ποθέτει τι ο πιστο στν Θε κα στν Σωτήρα Χριστό, Πατριάρχες, Προφτες, πόστολοι, Κήρυκες, Εαγγελιστές, μολογητς κα πν πνεμα ν Χριστ τετελειωμένον γωνιζόμενον δν μέτρησαν, δηλαδ δν πέρασαν π τ πό λλην ννοιαν στάδια (πείραμα -παρατήρηση- πόδειξη) κα τοιουτοτρόπως νεπιφύλακτα πίστεψαν στν Μοναδικν λήθειαν π τν λιον; τι δηλαδ Τριαδικς Θες εναι Μόνος Δημιουργός το σύμπαντος κα το νθρώπου κα τι Κύριος ησος Χριστς Θεάνθρωπος εναι Μόνος κα Μοναδικς Σωτήρας κα Λυτρωτής, Μεσσίας;
Τοναντίον τόν πληροφορομε, ατόν κα τούς μοϊδεάτες του, τι λοι ο γιοι λων τν αώνων  πείσθησαν κα πίστευσαν στ μοναδικ λήθεια, στερα π πολλος γνες κα δάκρυα, διωγμος κα θλίψεις κα κριβος μεθέξεως τς κτίστου Τριαδικς Χάριτος στς καρδιές τους, στς ψυχές τους κα στ σώματά τους.
λλά καί πιστημονικά νά τό δε κανείς τό θέμα, διος ντιπρόεδρος τς νώσεως τν Φυσικν τς λλάδος κ. Παν. Φίλντισης σέ πρόσφατη συνέντευξή του εχε ντελς διαφορετική τοποθέτηση, οδόλως βριστική νατρεπτική τς πάρξεως το Θεο. Μήπως πό πειρία κανε μέγα σφάλμα; Τό πολύ σημαντικό πού επε εναι τι « χαρακτηρισμός ¨σωματίδιο το θεο¨ δέν φίσταται ντολογικς ς πραγματικό στοιχεο· δέν βρέθηκε δηλ. κάποιο θεϊκό σωματίδιο· πλς χρησιμοποιήθηκε ατός περβολικός ρος πό μία πιστημονική μάδα, γιά τό νέο σωματίδιο πού νεκάλυψε περί τς δομς καί ξελίξεως το σύμπαντος, γιά νά φανε τεραστία σημασία του πού φθάνει ως καί τήν δημιουργία μίας καινούργιας φυσικς. Ατό λοιπόν τό σωματίδιο, ν τελικά πιβεβαιωθε παρξή του, καθ᾿ τι κόμη βρισκόμαστε σέ πειραματικά στάδια, θά δηγήσει σέ νέους νόμους τς φυσικς. Τόσο πλά!!»
  Θεός πουθενά δέν προσβάλλεται, ντιθέτως λο καί περισσότερο μς ποκαλύπτει τόν κτιστό κόσμο, τό ποτέλεσμα δηλ. τς κτίστου νεργείας Του, λλά  καί μς ποκαλύπτεται, μς χαρίζει τήν δυνατότητα νά προσεγγίσουμε λο καί περισσότερο, σο κενος πιτρέπει, τή φύση το σύμπαντος, στε καί νά Τόν μνομε ψάλλοντας «ο ορανοί διηγονται δόξαν Θεο» καί «πσα γ ανεσάτω τόν Κύριον», λλά καί νά συνειδητοποιομε τό προσέγγιστο τς οσίας Του!
πομένως, γνωρίζουμε τ σκοπιμότητα κα τν δολιότητα το τρόπου νακοίνωσης π τ ΜΜΕ ατς τς, σέ πειραματικό κόμη στάδιο, πιστημονικς ποκαλύψεως ( βλέπε συμπέρασμα συνεδρίου στν θήνα μ θέμα «σωματίδιο θεός») μέσα στόν συγκεκριμένο χωρόχρονο τς πατρίδας μας.
Γνωρίζουμε πίσης βεβαίως, τήν δ καί αἰῶνες πάγια σκεμμένη τακτική πιστημόνων, πού θεωρον θέους τούς αυτούς τους, καί διαστρέφουν καί  πολυτοποιον τήν ποια διαστροφή κάθε νέας ποικοδομητικς πιστημονικς φεύρεσης/νακάλυψης, καί χι ατήν καθ᾿ αυτήν τήν νακάλυψη. Μέ τόν στεο στόχο τς ξανθρωποποίησεως το νύπαρκτου θεο τς ατοθεοποιήσεως το νθρώπου.
λήθεια εναι τι ο παδοί τς παραπάνω μεθόδου νησύχησαν πό τίς ατοκτονίες, τήν  ξαθλίωση κα τήν νασφάλεια ατν πο ο διοι καταδυναστεύουν, χι πό νδιαφέρον καί φιλανθρωπία, λλά πειδή, τν δια ρα πού κενοι ζον στή χλιδή καί στή σπατάλη, ο ποτελες τους τυραννονται ποικιλότροπα. τσι φοβονται, μήπως κμετάλλευση κα ξαθλίωση τν πολλν στρέψει τ βλέμματά τους πό τή μιά σέ προσωπική μετάνοια κα πιστροφ στν ληθιν Θεό, πό τόν ποο προπαγάνδα τν κυρίαρχων γετν π δεκαετίες εχε πομακρύνει,  κα πό τήν λλη στρέψει τή γροθιά ατν τν ποδούλων κατά τν φεντικν τους.
 Γι’ατ καί ταυτοχρόνως μ τν ξαγγελία τς δθεν νακαλύψεώς τους, διαφημίζουν τ τέλειο λεκτρονικ φακέλωμα, δηλαδ τν «Κάρτα το Πολίτη» κα τν περχόμενη σατανικ δικτατορία τους ς δθεν παραίτητη, χρήσιμη κα συμφέρουσα.
Μόλις χθς, κάποιος πουργός, μπροστ στ νθρωπάκια τς Ερωπαϊκς νωσης κα τς Τρόϊκας, νακοίνωσε τι συμφωνία τν κυρίων σημείων θ μποροσε ν ποδοθε μ δύο λέξεις: «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ».
χετε τν λανθασμένη γνώμη,  τι καί μες ο ρθόδοξοι λληνες θαμπωθήκαμε μ τς λίθιες θεωρίες τους κα διάκριτα θ τούς κολουθήσουμε,  πειδ κενοι  παραδόθηκαν στν πατέρα τους, τν ψεύτη κα νθρωποκτόνο σαταν;
Μωροί, τυφλο κα νόητοι!!! λθε ρα!!! Κα νν στίν!!!
Ν δομε στν πράξη τι  κτιστος κα Αώνιος ρθόδοξος κκλησία παραμένει πιστ στν Κεφαλή της πο εναι Σωτήρας Χριστός, κα οκοδομεται στν Πέτρα τς πίστεως, μ πνευματικ λικ τ αμα κα τν μολογία τν γίων Μαρτύρων κα σίων, κα τι ποιος  προσκρούει σ ατν τν Πέτρα συνθλίβεται.
Νά μάθουμε κόμη κα ατό. κατοντάδες χιλιάδες νέοι κα νέες -πο διδάχθηκαν στ σχολεα τν θεΐα κα προσπάθησαν τσι ν τος ποδηγετήσουν,- πειδ χουν τ ρθόδοξο DNA, θ βρεθον πέναντι στούς θέους ποδηγέτες τους, ν κα χαλαρο ς πρς τν πίστη. χουν μως, κτς π τ ρθόδοξο DNA, τ λληνικ φιλότιμο, κα τσι, λληνικ γν ψυχ τος προσθέτει παλικαρι στς ποφάσεις τους, στε ν φτύσουν τν λεκτρονική τους Διακυβέρνηση κα ν χρειαστε ν ποστον διωγμ κα θάνατο, περασπιζόμενοι τν προσωπική τους λευθερία πο πιχειρε ν καταλύσει λεκτρονική τους τυραννία. Ατ θ τ πιτρέψει Θες, στε κυρίως τά μεγάλα σκοτεινά φεντικά  ν πονέσουν κα ν ταπεινωθον περισσότερο.
Πρός σους λοιπόν παραμένουν παδοί κάθε ντιχρίστου θεωρίας τς λεκτρονικς φυλακς βροντοφωνομε καί κράζουμε: 
«Μάθαμε πλέον τς παγίδες πού μς στήνετε. Γνωρίζουμε καλ πο θέλετε ν δηγήσετε τν κόσμο· στν ντίχριστο! χουμε μως τν βεβαιότητα τι Μεσσίας Χριστς θ στηρίξει τν κκλησία Του κα θ σώσει τν κόσμο, ρκε ατός νά τό θελήσει καί μπε στήν Κιβωτό τς κκλησίας! Εστε ν δίκ κα ν τ ψεύδει, μως τ ψέμα κα δικία δν περίσχυσαν ποτ τς λήθειας κα τς δικαιοσύνης!»

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:  Πο βρίσκεται λοιπν λήθεια; Στ δικό σας πείραμα, τν παρατήρηση κα τν δθεν πόδειξη περί σωματιδίου το Θεο, πο πλασάρει μι σπείρα νθρώπων κμεταλλευτν τν πολλν κα στίς πιστημονικς τάχα νακαλύψεις σας πο δημιουργον στς καρδις κα στος νόες τν κουόντων ψευδαισθήσεις, σύγχυση, ταραχ κα μπέρδεμα;
ντίθετα στ πείραμα, τν παρατήρηση κα τν πόδειξη τν γίων τι Θες πάρχει κα εναι Μόνος Δημιουργός το σύμπαντος, πως μς βεβαιώνουν χρονικά καί διαχρονικά, Πατριάρχης βραμ φιλόξενος, Θεόπτης Μωϋσς, ποος ν γί Πνεύματι κατέγραψε τν δημιουργία το σύμπαντος, Προφήτης Ζαχαρίας μ τν πρς καιρν φωνία του, Τίμιος Πρόδρομος, ποος δειξε στν κόσμο τν Σωτήρα κα Μεσσία Χριστό, ο γιοι πόστολοι μ τ θαυμαστ σημεο τς γίας Πεντηκοστς, κλσις το γίου ποστόλου Παύλου, ταν πορεύετο ες Δαμασκν γι ν διώξει τν κκλησίαν το Χριστο κα θαυμαστ μεταστροφή του, λλά καί Μέγας Βασίλειος μ τν Βασιλειάδα του, γιος Σαμψών Ξενοδόχος, γία Φιλοθέη θηναία, ο σύγχρονοι γιοι Πορφύριος, Παΐσιος κα άκωβος, πο δωσαν τ πάντα πρ τς γάπης τν δελφν τους, τν πτωχν κα δυνάτων κα πονεμένων, πού τούς βλεπαν ς  εκόνες το Θεο, καί μάζευαν καθημεριν τν πόνο κα τς ρρώστιες τους,- πο θεΐα σας συσσώρευσε πάνω τους, - προσφέροντας θυσία κα ατν κόμα τν ζωή τους γι τν νακούφιση τν δελφν τους; Κα βέβαια ψευδς λόγος το Κυρίου καθς κα τ θαύματά του πιβεβαιώνουν τήν αματική γιαστική χάρη τν γίων μας σέ λους τούς αἰῶνες. «Σημεα δ τος πιστεύσασι τατα παρακολουθήσει.... π ρρώστους χερας πιθήσουσι κα καλς ξουσιν.»  ( Μάρκ., ιστ΄, 17-18 )

Υ.Γ. Μ πόνο κα γάπη συμβουλεύουμε τούς ποιους ντιθέους θέους,  ν πισκεφτον τ ερό, φθαρτο κα εωδιάζον σκήνωμα το γίου Γερασίμου στν Κεφαλλονιά, μ ταπείνωση κα ατοκριτική. ποιος φοβται, σημαίνει τι ποπτεύεται πώς δέν κατέχει τήν λήθεια. ποιος μως χει πέσει ν γνοί του θύμα, θά προσέλθει μετά χαρς μεγάλης.
  γιος Γεράσιμος, παγκόσμιος εεργέτης, πως καί λοι ο γιοι, θ  εσπλαγχνισθε, θ παραβλέψει τν νοησία κα τν μωρία, κα θ ποχρεώσει τ δαιμόνια τς πιστίας, πο δρεύουν στήν καρδιά,  ν ποκαλυφθον κα ν ξωτερικεύσουν τν κακία τους, στε νά ντοπισθε τό πρόβλημα καί νά πέλθει θεραπεία.
Κα τότε μπειρικ θ γίνει ντιληπτή πλάνη. Τ εχόμαστε κ καρδίας. 


(το π. θανασίου Μην)

Κυριακή 8 Ιουλίου 2012

Όποιος ζει τον Χριστό, γίνεται ένα μαζί Του.


37885_140528772637992_140517145972488_313868_6652441_n.jpg
Όποιος ζει τον Χριστό, γίνεται ένα μαζί Του, με την Εκκλησία Του. Ζει μια τρέλα!
Η ζωή αυτή είναι διαφορετική απ' τη ζωή των ανθρώπων. Είναι χαρά, είναι φως, είναι αγαλλίαση, είναι ανάταση. Αυτή είναι η ζωή της Εκκλησίας, η ζωή του Ευαγγελίου, η Βασιλεία του Θεού. «Η Βασιλεία του Θεού εντός ημών εστίν» (Λουκ. 17,21). Έρχεται μέσα μας ο Χριστός κι εμείς είμαστε μέσα Του. Και συμβαίνει όπως μ' ένα κομμάτι σίδηρο που τοποθετημένος μες στη φωτιά γίνεται φωτιά και φως. έξω απ' τη φωτιά, πάλι σίδηρος σκοτεινός, σκοτάδι.
Όσοι κατηγορούν την Εκκλησία για τα λάθη των εκπροσώπων της, με σκοπό δήθεν να βοηθήσουν για την διόρθωση, κάνουν μεγάλο λάθος.
Αυτοί δεν αγαπούν την Εκκλησία. Ούτε, βέβαια τον Χριστό.
Τότε αγαπάμε την Εκκλησία, όταν με την προσευχή μας αγκαλιάζουμε κάθε μέλος της και κάνομε ό,τι κάνει ο Χριστός. Θυσιαζόμαστε, αγρυπνούμε, κάνομε το παν, όπως εκείνος, ο οποίος «τις λοιδορίες δεν τις ανταπέδιδε, και όταν έπασχε δεν απειλούσε» (Α' Πετρ. 2,23).

Άγιος Πορφύριος

Η δική μας θυσία για το καλό του αρρώστου.



plitas_plastira.jpg

Μια άλλη μέρα ήρθε ένας που αγκομαχούσε από την πεζοπορία. Κατάλαβα ότι κάπνιζε
πολύ και του είπα:

-Βρε ευλογημένε, γιατί καπνίζεις τόσο; Θα πάθης κακό». Μόλις ξελαχάνιασε και μπόρεσε να μιλήση, μου είπε:
-Η γυναίκα μου είναι πολύ άρρωστη και κινδυνεύει να πεθάνη. Σε παρακαλώ, κάνε μια προσευχή να γίνη κανένα θαύμα. Οι γιατροί σήκωσαν τα
χέρια».

-Την αγαπάς την γυναίκα σου;», τον ρωτάω.
-Την αγαπώ», μου λέει.
-Τότε γιατί δεν κάνεις κι εσύ κάτι, για να την βοηθήσης; Αυτή έκανε ό,τι μπορούσε, οι γιατροί έκαναν ό,τι μπορούσαν, και τώρα έρχεσαι εδώ, για να μου πης να κάνω κάτι και εγώ, να προσευχηθώ, για να βοηθήση ο Θεός. Εσύ όμως τι έκανες, για να βοηθηθή η γυναίκα σου;».
-Τι μπορώ να κάνω εγώ, Γέροντα;», με ρωτάει.
-Αν σταματήσης το κάπνισμα, του λέω, η γυναίκα σου θα γίνη καλά».
Σκέφθηκα ότι, αν ο Θεός δη ότι δεν συμφέρει πνευματικά στην γυναίκα του να γίνη
καλά, τουλάχιστον θα γλιτώση αυτός από το κακό που κάνει το τσιγάρο. Ύστερα από έναν μήνα
ήρθε χαρούμενο να με ευχαριστήση.

-Γέροντα, σταμάτησα το κάπνισμα, μου είπε, και η γυναίκα
μου έγινε καλά». Μετά από ένα διάστημα ξαναήρθε αναστατωμένος να μου πη ότι ξανάρχισε
κρυφά να καπνίζη και η γυναίκα του έπεσε πάλι βαριά άρρωστη.

-Το φάρμακο τώρα το ξέρεις, του είπα. Κόψε το τσιγάρο».
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

 

Γιατί ονομάστηκε ο Ιησούς Χριστός «Οδός»; Για να μάθεις ότι δι' Aυτού ανεβαίνουμε προς τον ουράνιο πατέρα μας.

Γιατί ονομάστηκε «Πέτρα»; Για να μάθεις πόσο χρήσιμη αλλά και πόσο δυνατή και ακλόνητη είναι η πίστη προς Αυτόν.

Γιατί ονομάστηκε «Θεμέλιος»; Για να μάθεις ότι Aυτός βαστάζει και στηρίζει τα πάντα υλικά και πνευματικά.

Γιατί ονομάστηκε «Ρίζα»; Για να μάθεις ότι ενωμένοι μαζί Tου και παίρνοντας χυμούς πνευματικούς απ' Αυτόν ανθίζουμε και καρποφορούμε πνευματικά.

Γιατί ονομάστηκε «Ποιμήν»; Διότι Αυτός μας ποιμαίνει και προνοεί για την συντήρησή μας.

Γιατί ονομάστηκε «Πρόβατον»; Διότι θυσιάστηκε για μας και συγχωρέθηκαν δι' Αυτού οι αμαρτίες μας.

Γιατί ονομάστηκε «Ζωή»; Διότι ενώ ήμασταν νεκροί πνευματικώς ένεκα των αμαρτιών μας ανέστησε μαζί Του.

Γιατί ονομάστηκε «Φως»; Γιατί μας απήλλαξε από το σκοτάδι της ειδωλολατρίας και της πλάνης.

Γιατί ονομάστηκε «Ιμάτιον»; Διότι εγώ ο άνθρωπος ενδύθηκα πνευματικά Αυτόν, όταν βαφτίστηκα στο όνομά του.

Γιατί ονομάστηκε «Τράπεζα»; Διότι τρώγω το Σώμα Του και πίνω το Αίμα Του όταν συμμετέχω στα άχραντα μυστήρια.

Γιατί ονομάστηκε «Οίκος»; Διότι δια μέσου των ιερών μυστηρίων κατοικώ εις Αυτόν.

Γιατί ονομάστηκε «Ένοικος»; Διότι με την Θεία Κοινωνία γίνομαι ναός και κατοικία Του.

(Aγ. Ιωάννου Χρυσοστόμου. PG 52,403)



O Χριστός «χοντρές» ψυχές δεν θέλει κοντά Του.




Το Ευαγγέλιο, βέβαια, λέει με συμβολικές λέξεις για τον άδικο ότι θα βρεθεί εκεί, όπου υπάρχει «ο τριγμός και ο βρυγμός των οδόντων», διότι μακράν του Θεού έτσι είναι. Και από τους νηπτικούς Πατέρες της Εκκλησίας πολλοί ομιλούν για φόβο θανάτου και κολάσεως. 
Λένε: «Έχε μνήμη θανάτου πάντοτε». Αυτές οι λέξεις, αν τις εξετάσομε βαθιά, δημιουργούν τον φόβο της κολάσεως. Ο άνθρωπος προσπαθώντας ν' αποφύγει την αμαρτία, κάνει αυτές τις σκέψεις, για να κυριευθεί η ψυχή του απ' το φόβο του θανάτου, της κολάσεως και του διαβόλου.
            Όλα έχουν τη σημασία τους, το χρόνο και την περίστασή τους. Η έννοια του φόβου είναι καλή για τα πρώτα στάδια. Είναι για τους αρχάριους, γι' αυτούς που ζει μέσα τους ο παλαιός άνθρωπος. Ο άνθρωπος ο αρχάριος, που δεν έχει ακόμη λεπτυνθεί, συγκρατείται απ' το κακό με το φόβο.
 Και ο φόβος είναι απαραίτητος, εφόσον είμαστε υλικοί και χαμερπείς. Αλλ' αυτό είναι ένα στάδιο, ένας χαμηλός βαθμός σχέσεως με το θείον. Το πάμε στη συναλλαγή, προκειμένου να κερδίσομε τον Παράδεισο ή να γλιτώσομε την κόλαση. Αυτό, αν το καλοεξετάσομε, δείχνει κάποια ιδιοτέλεια, κάποιο συμφέρον. Εμένα δε μου αρέσει αυτός ο τρόπος.
 Όταν ο άνθρωπος προχωρήσει και μπει στην αγάπη του Θεού, τι του χρειάζεται ο φόβος; Ό,τι κάνει, το κάνει από αγάπη κι έχει πολύ μεγαλύτερη αξία αυτό. Το να γίνει καλός κάποιος από φόβο στον Θεό κι όχι από αγάπη δεν έχει τόση αξία.
Όποιος θέλει να γίνει χριστιανός, πρέπει πρώτα να γίνει ποιητής.
 Αν στραπατσαρισθεί η ψυχή και γίνει ανάξια της αγάπης του Χριστού, διακόπτει ο Χριστός τις σχέσεις, διότι ο Χριστός «χοντρές» ψυχές δεν θέλει κοντά Του. 

Άγιος Πορφύριος