Ιησούς Σινά

Τι πλέον θέλεις;

Εγώ πατήρ, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος, παν όπερ αν θέλεις εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστείς. Εγώ δουλεύσω.

Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ.

Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σέ και αλήτης δια σέ, επι σταυρού δια σέ, άνω υπέρ σου εντυγχάνω τω Πατρί κάτω υπέρ σου πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός.

Πάντα μοι σύ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος.

Τι πλέον θέλεις;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

Έχετε δίκιο που διαμαρτύρεσθε πρέπει να αποδεχθείτε το τέλειο σύστημα...

20372_108648869146981_100000056043841_217702_5400780_n.jpg
«Επέβαλαν (και θα επιβάλλουν) στη χώρα μας ένα πολύ μεγάλο εξωτερικό δημόσιο χρέος,τόσο μεγάλο που, όχι μόνον να μη μπορούμε να το ξεχρεώσουμε, αλλά ούτε τους τόκους αυτού του δανείου να μην προλαβαίνουμε" με αυτό καταφέρνουν με εύλογη δικαιολογία να επιβάλλουν στο λαό ένα οικονομικό πρόγραμμα εξόντωσης, έως εσχάτων.
Θα επιβάλλουν συνεχώς νέα οικονομικά μέτρα, δυσβάστακτα, φόρους ασήκωτους και πάρα πολλά άλλα μέτρα, έτσι ώστε να κάνουν το λαό να αγανακτήσει.
Και τι θα πετύχουν με αυτό; Ακούστε" Ο λαός καταπιεζόμενος από τα δυσβάστακτα οικονομικά μέτρα θα ζητάει κάποια στιγμή να ξανασάνει, αλλά αυτή τη στιγμή δεν πρόκειται να του τη χαρίσουν ποτέ, παρά μόνον έως ότου σκύψει το κεφάλι του εντελώς στο έδαφος, δηλώνοντας τέλεια υποταγή στο καινούργιο τους σύστημα.
Θα λένε: Έχετε δίκιο που διαμαρτύρεσθε, όμως έχετε μεγάλο εξωτερικό χρέος και αυτοί που έχουν πολλά λεφτά φοροδιαφεύγουν" για να μη σας επιβάλλουμε άδικα μεγάλους φόρους κτλ. πρέπει να αποδεχθείτε το τέλειο σύστημα ηλεκτρονικού οικονομικού ελέγχου.
Έτσι ώστε να βλέπουμε ποιοί είναι οι νομοταγείς πολίτες και ποιοί οι φοροφυγάδες. Ταυτόχρονα θα παρέχουν μέσω του ηλεκτρονικού οικονομικού συστήματος πολλές διευκολύνσεις.
π. παϊσιος


«Εκπτωση» στον ΦΠΑ για όσους θα αγοράζουν με κάρτα

Εισπράκτορες οι τράπεζες. Μείωση του συντελεστή κατά 3 μονάδες, το δέλεαρ για τους καταναλωτές

ΡΕΠΟΡΤΑΖ Έλενα Λάσκαρη

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011
 
Εισπράκτορες ΦΠΑ θα γίνουν οι τράπεζες στο σχέδιο άμεσης απόδοσης του φόρου προστιθέμενης αξίας στα ταμεία του Δημοσίου που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου για συναλλαγές μέσω πιστωτικών καρτών. Για να μπουν στο παιχνίδι δυναμικά και οι καταναλωτές, το δέλεαρ δεν είναι άλλο από τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ από το 23% στο 20% και από το 13% στο 10%.
Το σχέδιο είναι έτοιμο, έχει την έγκριση της τρόικας αλλά και τη σφραγίδα της συμβολής της ομάδας Ράιχενμπαχ στις τεχνικές πτυχές του. Προβλέπει ότι στις περιπτώσεις όπου οι συναλλαγές γίνονται μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών, όπως επίσης και στην περίπτωση χρήσης τραπεζικών επιταγών, δεδομένου ότι τα χρήματα αποδίδονται από τις τράπεζες στις επιχειρήσεις με τις οποίες έγινε η συναλλαγή, η ίδια η τράπεζα θα παρακρατά τον ΦΠΑ και θα τον αποδίδει στο Δημόσιο. Στη συνέχεια θα αποδίδει το ποσό της συναλλαγής, πλην ΦΠΑ, στις επιχειρήσεις.
Με τον τρόπο αυτό αποκλείεται κάθε δυνατότητα στις επιχειρήσεις να εισπράττουν τον ΦΠΑ και να μην τον αποδίδουν στο Δημόσιο όπως έχουν κάνει για παράδειγμα περίπου 200.000 επιχειρήσεις που δεν υπέβαλαν ούτε μία περιοδική δήλωση ΦΠΑ το τελευταίο εξάμηνο, συμβάλλοντας με τον τρόπο τους στην κατρακύλα των εσόδων του προϋπολογισμού και στη μαύρη τρύπα 1,8 δισ. ευρώ. Ωστόσο, έτσι δεν λύνεται ευρύτερα το πρόβλημα απόδοσης του ΦΠΑ στο Δημόσιο καθώς η συνταγή δεν αγγίζει συναλλαγές με χρήμα σε φυσική μορφή.
Δεδομένου ότι οι συναλλαγές μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών δεν είναι ευρέως διαδεδομένες στην Ελλάδα, το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να αυξήσει την αποτελεσματικότητα του μέτρου προωθεί την παράλληλη μείωση του ΦΠΑ για όσους πληρώνουν μέσω κάρτας.
Οπως λέει στα «ΝΕΑ» αρμόδιο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, «σκεφτόμαστε να δώσουμε ένα κίνητρο πληρωμής με κάρτα το οποίο θα αφορά σε μείωση του ΦΠΑ από το 23% στο 20% και από το 13% στο 10%».
Σύμφωνα με την ίδια πηγή μάλιστα, το σχέδιο είναι σε τέτοιο βαθμό έτοιμο που θα μπορούσε κάλλιστα να εφαρμοστεί και από την 1η Ιανουαρίου, εφόσον ληφθεί η πολιτική απόφαση για άμεση προώθησή του.
Το σχέδιο υποστηρίζεται και από την προοπτική μείωσης του ορίου συναλλαγών πάνω από το οποίο απαιτείται η πληρωμή μέσω καρτών ή τραπεζικών επιταγών από την 1η Ιανουαρίου 2012. Οπως προβλέπουν ισχύουσες διατάξεις νόμου, από την 1η Ιανουαρίου μειώνεται από τα 3.000 ευρώ σήμερα σε 1.500 ευρώ το όριο των συναλλαγών πάνω από το οποίο όλες οι συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών και επιχειρήσεων θα πρέπει να γίνονται υποχρεωτικά με χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών ή τραπεζικών επιταγών.
Μάλιστα, ο νομοθέτης έχει προβλέψει για τις περιπτώσεις όπου ορισμένοι συναλλασσόμενοι δεν έχουν κάρτες ή επιταγές ή κάνουν τις συναλλαγές τους σε ώρες που δεν λειτουργούν οι τράπεζες, επομένως δεν μπορούν να εκδώσουν επιταγή. «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις συναλλαγών που διενεργούνται σε ημέρες και ώρες μη λειτουργίας των τραπεζών ή με πρόσωπα ιδιώτες που για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι δυνατή η από μέρους τους εξόφληση με κάρτες ή τραπεζικές επιταγές, προβλέπεται ότι καταβάλλονται μετρητά ή παραδίδονται συναλλαγματικές οι οποίες εξοφλούνται εκτός τραπεζικού συστήματος με συγκεκριμένη διαδικασία» ορίζει η σχετική διάταξη.


ΑΠΟΔΕΙΞΗ. Συγκεκριμένα σε αυτές τις περιπτώσεις ο νόμος ορίζει ότι από τον επιτηδευματία - πωλητή εκδίδεται «απόδειξη είσπραξης μετρητών ή παραλαβής αξιόγραφων».
Η απόδειξη αυτή εκδίδεται αθεώρητη από διπλότυπο, τουλάχιστον, στέλεχος. Σ' αυτήν αναγράφονται το ποσό, ο τρόπος εξόφλησης, η αιτιολογία της είσπραξης (π.χ. προκαταβολή, τμηματική καταβολή, εξόφληση) και ο αύξων αριθμός του παραστατικού. Ο επιτηδευματίας υποχρεούται το ποσό των μετρητών που εισπράττει να το καταθέσει εντός δύο εργάσιμων ημερών από την έκδοση του παραστατικού σε τραπεζικό λογαριασμό που τηρεί σε οποιαδήποτε αναγνωρισμένη τράπεζα. Με τον τρόπο αυτό και οι συναλλαγές που διενεργούνται με μετρητά, παρά το όριο των 1.500 ευρώ, θα περνούν από τις τράπεζες αν δεν θέλουν οι επιχειρηματίες να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα.


ΠΗΓΗ
ΤΑ ΝΕΑ

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ - Δέν παίρνουμε τήν φοροκάρτα - δέν πληρώνουμε τά ληστρικά χαράτσια"


-"Ὀρθόδοξο Παρατηρητήριο": π. Σαράντη, τίς τελευταῖες ἡμέρες ὁ ἑλληνικός λαός δέχεται ἀπανωτά πλήγματα τόσο σέ οἰκονομικό ἐπίπεδο μέ τήν ἐπιβολή ἀπίστευτων "κεφαλικῶν φόρων", ὅσο καί ἐναντίον τῆς ἐλευθερίας του μέσῳ τῆς φοροκάρτας, τά "ἐγκαίνια " τῆς ὁπoίας ἔγιναν χθές. Θά θέλαμε ἕνα πρῶτο σχόλιό σας γιά αὐτά τά δύο ζητήματα.
-π.Σαράντης Σαράντος: Ἀνέκαθεν θεωροῦσα ὡς καθῆκον καί ὑποχρέωση πρός τήν πατρίδα τή φορολογική εἰλικρίνεια καί τήν πληρωμή τῶν φόρων. Μέ αὐτήν τήν πεποίθηση πλήρωσα ἀγόγγυστα ὅσα δίκαια ἤ ἄδικα ἐκτίμησε τό κράτος ὡς συμμετοχή μου στά βάρη τῆς χώρας .
Σήμερα ὅμως, αὐτό πού διαπιστώνουμε τόσον ἐμεῖς ὅσο καί οἱ εἰδικοί οἰκονομικοί ἐπιστήμονες, εἶναι ὅτι ἡ ἐπιβολή φόρων δέν ἔχει πλέον τόν χαρακτήρα ἑνός "συμμετοχικοῦ συστήματος προσφορᾶς γιά τό κοινό καλό" , ἀλλά ἔχει μεταμορφωθεῖ σέ ἕνα ὅπλο μαζικῆς οἰκονομικῆς ἐξόντωσης τοῦ λαοῦ, διά τοῦ ὁποίου θά ἐπιτευχθεῖ ἀφ΄ἑνός ἡ ἀπόλυτη ὑποδούλωσή του στά ἀντίχριστα κελεύσματα τῆς Νέας Ἐποχῆς ,καί ἀφ΄ἑτέρου θά ὁλοκληρωθεῖ ἡ ἀπώλεια τῆς ἐθνικῆς μας κυριαρχίας.
Μέσα σέ αὐτό τό κλῖμα ἐκφοβισμοῦ καί τρομοκρατίας ὁ ἑλληνικός λαός μέ τό πρόσχημα τῆς συμμετοχῆς σέ ἕνα "ἐπώδυνο πλήν ἀναγκαῖο " πρόγραμμα ... ἐθνικῆς σωτηρίας, καλεῖται νά συναινέσει ὄχι μόνο στή φυσική του ἐξόντωση ἀλλά καί στήν ὑφαρπαγή τοῦ Θεοσδότου δώρου τῆς ἐλευθερίας ὅπως αὐτή θά πραγματοποιηθεῖ μέσω τῆς φοροκάρτας καί σύντομα τῆς κάρτας τοῦ πολίτη .
Ὑπό αὐτήν τήν ἔννοια καί μέ αἴσθηση τῆς ποιμαντικῆς μας εὐθύνης , δέν μποροῦμε παρά νά ποῦμε εὐθαρσῶς , ὅτι κανείς δέν πρέπει νά παραλάβει τή φοροκάρτα , οὔτε ἀκόμα καί ὅταν θά καταστεῖ ὑποχρεωτική (ἀπό 1/1/2012), καθώς ἐπίσης ὅτι ἡ πληρωμή "χαρατσιῶν" πού κακῶς χαρακτήρισαν φόρους ἤ τέλη δέν εἶναι καθῆκον μας πρός τήν πατρίδα ἀλλά συναίνεση στή ληστεία καί στόν κατακερματισμό της.
(*) ΠΗΓΗ: Ὀρθόδοξο Παρατηρητήριο
http://orthodox-watch.blogspot.com/2011/10/blog-post_04.html
πηγη
http://www.orthros.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=306%3Aq-q&catid=36%3A2010-10-04-06-19-27&Itemid=154&lang=el

Ἡ ὑπερβολικὴ λύπη κρύβει μέσα της ὑπερηφάνεια.



Μέσα μας ἔχουμε ἀδυναμίες καὶ πάθη καὶ ἐλαττώματα βαθιὰ ριζωμένα, πολλὰ εἶναι καὶ κληρονομικά. Ὅλα αὐτὰ δὲν κόβονται μὲ μία σπασμωδικὴ κίνηση οὔτε μὲ τὴν ἀδημονία καὶ τὴ βαρειὰ θλίψη, ἀλλὰ μὲ ὑπομονὴ καὶ ἐπιμονή, μὲ καρτερία, μὲ φροντίδα καὶ προσοχή.

Ἡ ὑπερβολικὴ λύπη κρύβει μέσα της ὑπερηφάνεια. Γί’ αὐτὸ εἶναι βλαβερὴ καὶ ἐπικίνδυνη, καὶ πολλὲς φορὲς παροξύνεται ἀπὸ τὸ διάβολο, γιὰ ν’ ἀνακόψει τὴν πορεία τοῦ ἀγωνιστῆ.

Ὁ δρόμος ποὺ ὁδηγεῖ στὴν τελειότητα εἶναι μακρύς. Εὔχεστε στὸ Θεὸ νὰ σᾶς δυναμώνει. Νὰ ἀντιμετωπίζετε μὲ ὑπομονὴ τὶς πτώσεις σας καί, ἀφοῦ γρήγορα σηκωθεῖτε, νὰ τρέχετε καὶ νὰ μὴ στέκεστε, σὰν τὰ παιδιά, στὸν τόπο ποὺ πέσατε, κλαίγοντας καὶ θρηνώντας ἀπαρηγόρητα.

Ἀγρυπνεῖτε καὶ προσεύχεστε, γιὰ νὰ μὴν μπεῖτε σὲ πειρασμό. Μὴν ἀπελπίζεστε, ἂν πέφτετε συνέχεια σὲ παλιὲς ἁμαρτίες. Πολλὲς ἀπ’ αὐτὲς εἶναι καὶ ἀπὸ τὴ φύση τους ἰσχυρὲς καὶ ἀπὸ τὴ συνήθεια. Μὲ τὴν πάροδο τοῦ χρόνου, ὅμως, καὶ μὲ τὴν ἐπιμέλεια νικιοῦνται. Τίποτα νὰ μὴ σᾶς ἀπελπίζει.

Ἀπὸ τὴ σειρὰ τῶν φυλλαδίων «Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ» τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Παρακλήτου Ὠρωποῦ Ἀττικῆς

Είδη ρουχισμού προσφερονται από τη Μητρόπολη Νεαπόλεως

"Τράπεζα Ρουχισμού" εγκαινιάζει σήμερα η Μητρόπολη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως με σκοπό να εξυπηρετήσει κατά το δυνατό καλύτερα τους ενορίτες της.
Η τράπεζα θα λειτουργεί σε κατάστημα στην οδό Λαγκαδά 55 και θα προσφέρει ρούχα σε όσους χρειάζονται.
Κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να απευθυνθεί στην ενορία του και να προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Στη συνέχεια, από τη Μητρόπολη θα ετοιμάζονται δέματα που θα αποστέλλονται στις οικογένειες ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

"Αυτήν τη στιγμή η τράπεζα διαθέτει καινούργια ρούχα, από μια παρακαταθήκη που είχαμε, καθώς η Μητρόπολή μας έχει μια ανοιχτή δίοδο συνεργασίας με διάφορες βιοτεχνίες στο πλαίσιο των αποστολών ρουχισμού που διοργανώνουμε εδώ και χρόνια, για το σερβικό λαό", σημείωσε ο πατήρ Παναγιώτης Κωστούλας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η τράπεζα εγκαινιάζεται στις 18.30 το απόγευμα από τον μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβα.

Στην "Τράπεζα Ρουχισμού" θα συγκεντρώνονται ρούχα από προσφορές που γίνονται στις ενορίες. Τα ρούχα θα πρέπει να βρίσκονται σε καλή κατάσταση, όπως επεσήμανε ο πατήρ Παναγιώτης.
Η τράπεζα ήρθε να καλύψει τις ανάγκες ενοριτών με πιο οργανωμένο και λειτουργικό τρόπο, σε μια εποχή που οι ανάγκες αυξάνονται συνεχώς.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι τα συσσίτια στην ίδια Μητρόπολη έχουν φτάσει τα 2.500 ημερησίως και αντιστοιχούν σε περίπου 20 ενορίες.
Στα συσσίτια προσφέρουν τρόφιμα όσοι το επιθυμούν για εκείνους που έχουν ανάγκη.

Στο μεταξύ, ειδικά για τα παιδιά, στην ενορία του Αγίου Αθανασίου σε συνεργασία με τα σχολεία και με διακριτικό τρόπο, συνεχίζεται η προσπάθεια "κανένα παιδί χωρίς πρωινό στο σχολείο".
Κάθε Παρασκευή οι γονείς προμηθεύονται το πρωινό της εβδομάδας που αποτελείται από γάλα και κρουασάν, για να μη λείψει το πρόγευμα σε κανένα παιδί.

ΠΗΓΗ
ΡΟΜΦΑΙΑ

Γιατί είμαστε όλοι μικρές δυνάμεις τώρα, και για άλλη μια φορά η Ελλάδα πολεμάει στην πρώτη γραμμή του αγώνα για το μέλλον

Κι όμως η Ελλάδα ακόμη συγκινεί..

Το άρθρο στους NEW YORK TIMES, ο καθηγητής του Κολούμπια Μάρκ Μαζάουερ το έγραψε την επομένη της ψήφισης του Μεσοπρόθεσμου από την Ελληνική Βουλή.

Διαβάστε το προσεκτικά είναι συγκλονιστικό και τέτοιες φωνές τις έχει ανάγκη η δοκιμαζόμενη αυτή την περίοδο χώρα.



«Χθες, όλος ο κόσμος παρακολουθούσε την Ελλάδα καθώς το κοινοβούλιο της ψήφισε ένα διχαστικό πακέτο μέτρων λιτότητας το οποίο θα μπορούσε να έχει κρίσιμες επιπτώσεις στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα. Ίσως προκαλεί έκπληξη που αυτή η μικρή άκρη της χερσονήσου των Βαλκανίων συγκεντρώνει τόση προσοχή. Σκεφτόμαστε συνήθως την Ελλάδα ως την πατρίδα του Πλάτωνα και του Περικλή, με την πραγματική της σημασία να βρίσκεται βαθιά στην αρχαιότητα...


Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που για να κατανοήσεις το μέλλον της Ευρώπης χρειάζεται να στραφείς μακριά από τις μεγάλες δυνάμεις στο κέντρο της ηπείρου και να κοιτάξεις προσεκτικά όσα συμβαίνουν στην Αθήνα. Τα τελευταία 200 χρόνια η Ελλάδα ήταν στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης της Ευρώπης. Στη δεκαετία του 1820, στη διάρκεια του αγώνα για την ανεξαρτησία από την οθωμανική αυτοκρατορία, η Ελλάδα έγινε ένα πρώιμο σύμβολο δραπέτευσης από... τη φυλακή της αυτοκρατορίας.


Για τους φιλέλληνες, η παλιγγενεσία της αποτελούσε τον πιο ευγενή αγώνα. "Στο μεγάλο πρωινό του κόσμου", έγραψε ο Σέλεϊ στο ποίημά του "Ελλάς", "το μεγαλείο της Ελευθερίας τινάχθηκε και έλαμψε! "


Η νίκη θα σήμαινε τον θρίαμβο της ελευθερίας όχι μόνο επί των Τούρκων αλλά και επί όλων των δυναστών που κρατούσαν υπόδουλους τόσο πολλούς ευρωπαίους. Γερμανοί, Ιταλοί, Πολωνοί και Αμερικανοί έτρεξαν να πολεμήσουν υπό την γαλανόλευκη σημαία της Ελλάδας για χάρη της δημοκρατίας. Και μέσα σε μια δεκαετία, η χώρα κέρδισε την ελευθερία της...


Στη διάρκεια του 20ου αιώνα ο ριζοσπαστικός...
νέος συνδυασμός της συνταγματικής δημοκρατίας και του εθνικισμού που ενσάρκωσε η Ελλάδα εξαπλώθηκε στην ήπειρο και κορυφώθηκε στην "ειρήνη που τερμάτισε κάθε ειρήνη" στο τέλος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, όταν τρεις αυτοκρατορίες, η οθωμανική , εκείνη των Αψβούργων και η ρωσική, κατέρρευσαν και αντικαταστάθηκαν από έθνη-κράτη. Μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, η Ελλάδα άνοιξε και πάλι τον δρόμο για το μέλλον της Ευρώπης. Μόνο που τώρα ήταν η σκοτεινή πλευρά της δημοκρατίας που βγήκε στο προσκήνιο.


Σε έναν κόσμο εθνικών κρατών, εθνοτικές μειονότητες όπως ο μουσουλμανικός πληθυσμός της Ελλάδας και οι ορθόδοξοι χριστιανοί της Μικράς Ασίας ήταν μια συνταγή για διεθνή αστάθεια. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, έλληνες και τούρκοι ηγέτες αποφάσισαν να ανταλλάξουν τους μειονοτικούς πληθυσμούς τους, εκτοπίζοντας περί τα δύο εκατομμύρια χριστιανούς και μουσουλμάνους προς χάριν της εθνικής ομοιογένειας.


Η ελληνο - τουρκική ανταλλαγή των πληθυσμών ήταν η μεγαλύτερη οργανωμένη μετακίνηση προσφύγων στην ιστορία μέχρι τότε και μοντέλο που οι ναζιστές και άλλοι θα το επικαλούνταν αργότερα για να εκτοπίσουν ανθρώπους στην ανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ινδία. Είναι ειρωνικό, λοιπόν, που η Ελλάδα ήταν επίσης στην πρωτοπορία της αντίστασης στους ναζιστές. Τον χειμώνα του 1940-41, ήταν η πρώτη χώρα που αντεπιτέθηκε αποτελεσματικά κατά των δυνάμεων του Άξονα, ταπεινώνοντας τον Μουσολίνι στον ελληνο - ιταλικό πόλεμο ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη επευφημούσε την Ελλάδα.


Και πολλοί χειροκρότησαν πάλι λίγους μήνες αργότερα όταν ένας νεαρός αριστερός αντιστασιακός ονόματι Μανώλης Γλέζος σκαρφάλωσε στην Ακρόπολη ένα βράδυ με έναν φίλο και κατέβασαν τη σημαία με την σβάστικα που οι Γερμανοί είχαν πρόσφατα υψώσει. Σχεδόν 70 χρόνια αργότερα, η ελληνική αστυνομία θα έριχνε δακρυγόνα στον κ. Γλέζο ο οποίος διαδήλωνε κατά του προγράμματος λιτότητας. Αλλά στο τέλος, η Ελλάδα υπέκυψε στη γερμανική κατοχή.


Η κυριαρχία των ναζιστών έφερε μαζί της την πολιτική κατάρρευση, την μεγάλη πείνα, και μετά την απελευθέρωση, την βύθιση της χώρας σε έναν εμφύλιο πόλεμο ανάμεσα στις κομμουνιστικές και τις αντικομμουνιστικές δυνάμεις. Μόλις λίγα χρόνια μετά την ήττα του Χίτλερ, η Ελλάδα βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της ιστορίας, ως μέτωπο του Ψυχρού Πολέμου. Το 1947, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Χάρι Τρούμαν χρησιμοποίησε τον κλιμακούμενο εμφύλιο στην Ελλάδα για να πείσει το Κογκρέσο να στηρίξει το Δόγμα Τρούμαν και την ειρηνική δέσμευση αμερικανικών πόρων για τον αγώνα κατά του Κομμουνισμού και την ανοικοδόμηση της Ευρώπης.


Ανυψωμένη ξαφνικά σε έναν διατλαντικό αγώνα, η Ελλάδα συμβόλιζε τώρα μια πολύ διαφορετική Ευρώπη - μία Ευρώπη που είχε αυτοκαταστραφεί, και που ο μόνος δρόμος εξόδου από την ανέχεια των μέσων της δεκαετίας του 1940 ήταν ως μικρότερος εταίρος της Ουάσινγκτον. Καθώς τα δολάρια άρχισαν να ρέουν, αμερικανοί σύμβουλοι έλεγαν στους έλληνες πολιτικούς τι να κάνουν και αμερικανικές βόμβες ναπάλμ έκαιγαν τα ελληνικά βουνά καθώς οι κομμουνιστές αντάρτες τρέπονταν σε φυγή.


Η πολιτική και οικονομική ένωση της Ευρώπης υποτίθεται ότι θα έβαζε τέλος στις αδυναμίες και την εξάρτηση της διχοτομημένης ηπείρου. Και εδώ η Ελλάδα έγινε σύμβολο μιας νέας φάσης στην ευρωπαϊκή ιστορία. Η πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας το 1974 δεν έφερε στη χώρα μόνο την πλήρη ένταξη σε αυτό που θα γινόταν η Ευρωπαϊκή Ένωση. Προανήγγειλε επίσης (μαζί με τη μετάβαση της Ισπανίας και της Πορτογαλίας στη δημοκρατία την ίδια εποχή) το παγκόσμιο κύμα εκδημοκρατισμού της δεκαετίας του 1980 και του '90, πρώτα στη Νότια Αμερική και τη Νοτιοανατολική Ασία και μετά στην Ανατολική Ευρώπη.


Και έδωσε στην Ευρωπαϊκή Ένωση την όρεξη για διεύρυνση και τη φιλοδοξία να εξελιχθεί από ένα μικρό κλαμπ πλούσιων δυτικοευρωπαϊκών κρατών σε φωνή για ολόκληρη την προσφάτως εκδημοκρατισμένη ήπειρο, η οποία εξαπλώθηκε κατά πολύ στο νότο και την ανατολή. Και τώρα, σήμερα, αφότου έσβησε η ευφορία της δεκαετίας του '90 και μια νέα ταπεινοφροσύνη χαρακτηρίζει τους Ευρωπαίους, ο κλήρος πέφτει και πάλι στην Ελλάδα ως χώρας η οποία θα προκαλέσει τους μανδαρίνους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα θέσει το ερώτημα: "ποιο θα είναι το μέλλον της ηπείρου;".


Η Ευρωπαϊκή Ένωση υποτίθεται ότι θα ένωνε μια κατακερματισμένη Ευρώπη, ότι θα ενίσχυε τις δημοκρατικές της δυνατότητες και ότι θα μεταμόρφωνε την ήπειρο σε μια ανταγωνιστική δύναμη στην παγκόσμια σκηνή. Είναι ίσως ταιριαστό που ένα από τα αρχαιότερα και πιο δημοκρατικά έθνη - κράτη της Ευρώπης βρίσκεται στην καινούργια εμπροσθοφυλακή, όσων θέτουν εν αμφιβόλω όλα αυτά τα επιτεύγματα.


Γιατί είμαστε όλοι μικρές δυνάμεις τώρα, και για άλλη μια φορά η Ελλάδα πολεμάει στην πρώτη γραμμή του αγώνα για το μέλλον.»


Ανάρτηση από siglitiki στο eglimatikotita.gr  

πηγη