Ιησούς Σινά

Τι πλέον θέλεις;

Εγώ πατήρ, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος, παν όπερ αν θέλεις εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστείς. Εγώ δουλεύσω.

Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ.

Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σέ και αλήτης δια σέ, επι σταυρού δια σέ, άνω υπέρ σου εντυγχάνω τω Πατρί κάτω υπέρ σου πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός.

Πάντα μοι σύ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος.

Τι πλέον θέλεις;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Τρίτη 31 Μαΐου 2022

Παιδικά & εφηβικά βιβλία με Χριστιανικά Ορθόδοξα θέματα.



 

 

 ***********************************************************************************

 



 

 Όλοι θέλουν να Σε κάνουν δικιά τους μάνα. Κι Εσύ τους χαρίζεσαι ανεπιφύλακτα. Τους ακούς κρυφά και τους φανερώνεσαι. Τους συμμερίζεσαι και τους καλοδέχεσαι όλους στο μεγάλο Σου σπίτι. Θέλουν να Σ’ αγγίξουν, να Σε νιώσουν, να τους νιώσεις, κι Εσύ τους στέλνεις τη δροσιά της Χάρης Σου, τους σκουπίζεις το δάκρυ του πόνου τους, τους χαϊδεύεις στοργικά μ’ εκείνη τη στοργή που μόνο Εσύ ξέρεις να δίνεις Μάνα μου, δικιά μου, δικιά σου, δικιά τους, δικιά μας Μάνα.

 

 

Εκδόσεις Σαϊτη

 



Με το μικρό ηρωικό πουλμανάκι τους, όπως το έλεγε ο πατέρας της οικογένειας, μια 6μελής οικογένεια ταξιδεύει σε μέρη γεμάτα κτίρια, εκκλησίες, μονές, πράσινο, γαλάζιο και Θεό! Ζουν ευλογημένες μέρες, με χαρά, παιχνίδια, πειράγματα, ανταμώματα με το βουνό και τη θάλασσα. Ζουν ένα γλυκό καλοκαιράκι, αγαπημένο… πανέμορφο, που δεν θέλουν να τελειώσει ποτέ!

Μοιραστείτε κι εσείς τις εμπειρίες τους και ταξιδέψτε μαζί τους!

Ένα ταξίδι σε μια βαλίτσα! Μια βαλίτσα τόσο όμορφη! Περικλείει όλες τις αναμνήσεις και τις φωτογραφίες που απαθανάτισαν ταξιδεύοντας στη γραφική Ελλάδα! Είναι πάντα έγχρωμη, ζηλευτή, μα και ασήκωτη. Είναι τόσο βαριά που όλη η οικογένεια και κυρίως τα παιδιά την έχουν βάλει στη γωνιά της καρδιάς τους και την ανοίγουν όταν θέλουν να ξεκουραστούν, μεταφέροντας εικόνες και στιγμές που έζησαν ως μια πολύτεκνη οικογένεια!

 

Εκδόσεις ΝΑΜΑ

 

 


 

 Ένα υπέροχο καλοκαιρινό ταξίδι για τα μικρά παιδιά, τα οποία γνωρίζουν διάφορες εκκλησιαστικές εορτές του καλοκαιριού και παίρνουν όμορφα μηνύματα για τις ημέρες αυτές.
Το βιβλίο αυτό είναι ιδανικό για «καλοκαιρινή συντροφιά» των παιδιών, καθώς περιέχει μεγάλη ποικιλία από δραστηριότητες, χειροτεχνίες, παιχνίδια και άλλα.

 

 

Εκδόσεις ΕΑΡ

 

 
 





Η ιστορία δύο νέων που επισκέφτηκαν το Άγιον Όρος.
Τα μοναστήρια κατανυκτικά, οι γέροντες λες και ξεκόλλησαν από τις Αγιογραφίες και περπατούν δίπλα σου… τους αγγίζεις, σου μιλούν! Μα κι αν δε μιλούν, η σιωπή τους κάνει θόρυβο κι ανακουφίζει την ψυχή σου… Κομποσκοίνια στα χέρια, βιβλία πολλά, σταυρουδάκια και λιβάνια αρκετά, πρόσωπα όμορφα, ήρεμα, γαληνεμένα… Οι ακολουθίες απλές, λιτές, ξεχειλίζουν την ψυχή σου από τα συναισθήματα που δεν περιγράφονται, αλλά βιώνονται. Το βλέπεις! Το αισθάνεσαι! Κάτι σε ακουμπάει, κάτι χαμηλώνει…
Χαμηλώνει ο ουρανός και γίνεται η μεγάλη συνάντηση Θεού κι ανθρώπου, μυστική, προσωπική, αγαπητική…
Κι ο διάλογος γίνεται μακρύς, ατελείωτος με την Παναγία και τους Αγίους…
 
 





Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν και είναι η κυρία Αδαµαντία που έγραφε και γράφει όµορφα παραµύθια. Από µικρή, µεγάλωσε ακούγοντας παραµύθια για την Ωραία Κοιµωµένη, τη Σταχτοπούτα, τη Χιονάτη και τους επτά νάνους.
Αυτά τα κλασικά παραµύθια, η κυρία Αδαµαντία που είναι πολύτεκνη µητέρα, δασκάλα και συγγραφέας, σκέφτηκε να τα γράψει ξανά και να τα παρουσιάσει, να τα χαρίσει στα παιδιά της και τα εγγόνια της και σ΄ όλα τα παιδιά του κόσµου µε µια άλλη µορφή, µ’ ένα άλλο γράψιµο που δε θα τα φοβίζει, αλλά θα οµορφύνει τις ώρες τους, θα τις γεµίσει εποικοδοµητικά και θα τα κάνει χαρούµενα.
Με δραστηριότητες.





Παρασκευή 27 Μαΐου 2022

Καλοκαιρινή συντροφιά! Παιδικά βιβλία απο τις εκδόσεις ΕΑΡ

 







 Εκδόσεις ΕΑΡ

 

 


Εφηβική λογοτεχνία.Τα βήματά μου στους Αγίους Τόπους

 


«Εκεί στο κέντρο της Γης που οι αποστάσεις σε μεταφέρουν, σε συγκλονίζουν και  σε σημαδεύουν. Εκεί που ακούγεται ο ψίθυρος της καρδιάς σου, εκεί  που  αισθάνεσαι το δάκρυ της ψυχής σου να στάζει αβίαστα, εκεί που τα Ουράνια…χαμηλώνουν!

Εκεί στην Αγία Γη η Μαρία πατά για πρώτη φορά στη ζωή της τα Άγια χώματα, ακολουθώντας τα βήματα του Χριστού και μας μοιράζει όμορφες εικόνες γεμάτες ζωή και συναισθήματα.

Μας συνοδεύει  σ’ένα ταξίδι ονείρου και μας ακουμπά στην πραγματικότητα, σε μια γέφυρα Ζωής, που αγγίζει την παιδική και εφηβική ψυχή. Μας δημιουργεί την επιθυμία και την ανάγκη   να βρεθούμε και εμείς  Εκεί, προσκυνητές της αγάπης Του!».

Υ.Γ Ένα μικρο απόσπασμα από το βιβλίο που σκέφτηκα  να το μοιραστώ μαζί σας…

 

 

 Εκδόσεις Αθως

 

 

 

 

Παιδική λογοτεχνία. Σμύρνη μου παραμυθένια

 

 

 

 


 

 

Έζησα κοντά σε Μικρασιάτισσα γιαγιά. Κοντά της έμαθα πολλές και όμορφες συνήθειες απ’ την ευλογημένη ζωή της και ζεστάθηκα απ’ τα όλο νόημα παραμύθια που μου έλεγε. Μεγαλώνοντας τα κατέγραψα και τα παραδίδω στις επόμενες γενιές παιδιών για να ευφρανθούν κι αυτά.

Αυτά τα παραμύθια είναι ένας κρυμμένος θησαυρός

τ’ οποία η γιαγιά μου τ’ άκουγε απ’ τη γιαγιά της εκεί στα αγιασμένα χώματα της Σμύρνης. Έτσι μετά την μικρασιατική καταστροφή τα μετέφερε σε μας. Είναι απλά, λιτά, προσιτά και πλούσια από αισθήματα και συναισθήματα βγαλμένα απ’ την ίδια την ευλογημένη ζωή που ζούσαν, Εκεί στη Μ. Ασία.

Υ.Γ Ένα μικρο απόσπασμα από το βιβλίο που κάποιος μας δώρισε και είπα να το μοιραστώ μαζί σας…

 

 

Εκδόσεις ΕΑΡ

 

 

Σάββατο 5 Μαρτίου 2022

Τα κλειδιά του εμπνευσμένου Δάσκαλου

 


Ανατρέχοντας στις σελίδες του blog που χρόνια τώρα υπάρχει στο διαδίκτυο κάποια στιγμή «έπεσα» σε ένα παλιό του άρθρο που επιγραφόταν «Σχολείο και ο εμπνευσμένος δάσκαλος».

Έλεγε λοιπόν αυτό το μικρό άρθρο…

«Ποιος θα εμπνεύσει την κοινωνία, ποιος θα εμπνεύσει τον Δάσκαλο, ιδιαίτερα τον Δάσκαλο του Δημοτικού που παίρνει ένα παιδάκι  τυφλό στη γνώση και του ανοίγει τον δρόμο στα γράμματα;

‘Βουτάει’ το το παιδί ο Δάσκαλος μέσα  από την αγκαλιά της μάνας του, το καθίζει υπομονετικά στο θρανίο και εκεί γύρω στα Χριστούγεννα σαν ‘δώρο’ των κόπων του προσωπικό, ακούει το ‘βουβό και αόμματο’ παιδί στη γνώση να συλλαβίζει την πρώτη λέξη…

-Να ένα τόπι, να ένα μήλο.

Συγκλονιστικό σαν θαύμα. Η γλώσσα λύθηκε. Η έκρηξη στην ψυχή του παιδιού έγινε!

Ένα νέο παιδάκι μετέχει πλέον στη γνώση.

Απ’ εκεί και πέρα με την βοήθεια άλλων   δασκάλων και ιδιαίτερα  οι προσπάθειες του ίδιου του παιδιού  θα το οδηγήσουν στα υψηλότερα μονοπάτια της γνώσης.

Η πόρτα της γνώσης όμως άνοιξε! Δεν ξανακλείνει πλέον αυτό το μονοπάτι.

Ο Δάσκαλος την άνοιξε, έχοντας βοηθό, την πίστη στην οικογένεια, στην πατρίδα, στο σχολειό και πάνω απ’ όλα στο Θεό. 

Να τα κλειδιά του εμπνευσμένου Δάσκαλου.»

Τότε σκέφτηκα να φιλοξενήσω στις σελίδες του Blog μια συνέντευξη με μια δασκάλα. Έψαξα στο διαδίκτυο και βρήκα μια δασκάλα αλλά και συγγραφέα πολλών βιβλίων. Διάβασα μερικά, μου άρεσε πολύ το γράψιμό της, ο λόγος της απλός και λιτός, αλλά πολύ βαθύς και περιεκτικός  και ενθουσιάστηκα!

Έτσι αποφάσισα να της ζητήσω μια συνέντευξη και με χαρά με δέχτηκε.

Όλα τα καλά τα μοιράζομαι μαζί σας, έτσι σκέφτηκα  να μοιραστούμε και αυτή την συνέντευξη.

Αδαμαντία Αλατάρη λέγεται η δασκάλα, η συγγραφέας, η πολύτεκνη μητέρα που μας χάρισε τις πιο κάτω όμορφες σκέψεις της που ακολουθούν…

********************

Ψ.Ο  Αγαπητή κ. Αδαμαντία ,υπάρχουν σήμερα εμπνευσμένοι δάσκαλοι. Αν ,ναι πώς είναι ένας εμπνευσμένος δάσκαλος;

Αδ.Α Αγαπητά Ψήγματα Ορθοδοξίας ,ευχαριστώ πολύ γι’αυτό το κάλεσμα στο blog σας που πραγματικά προσφέρει στην ψυχή μας χρυσάφι… Με ρωτάτε αν υπάρχουν σήμερα εμπνευσμένοι δάσκαλοι .Και βέβαια υπάρχουν, αλίμονο αν σβήσει η σπίθα που κρύβεται μέσα στην κοινωνία. Στην κοινωνία που σήμερα ακροβατεί μεταξύ του κακού στοιχείου που πληθαίνει συνεχώς και του καλού που δυστυχώς μειώνεται,  δάσκαλος καλείται να γίνει ο στυλοβάτης που   ακούραστα εκτός από γνώσεις ,θα μοιράσει ήθος ,γαλήνη , αγάπη και έμπνευση ώστε το κάθε παιδί να ανακαλύψει τα ταλέντα του .

Εμπνευσμένος δάσκαλος σημαίνει να δίνεις νόημα στο σημερινό κενό του μαθητή με το παράδειγμά σου , να διαπαιδαγωγείς καλλιεργώντας μία στάση ζωής δείχνοντας εσύ σαν φωτεινό αστέρι τον τόπο της αρετής στον κόσμο παρέχοντας εφόδια που οδηγούν σε πνευματικά μονοπάτια ελευθερίας .

Η έμπνευση είναι προσωπικό στοιχείο ενός καλλιεργημένου χαρακτήρα με πνευματικά στοιχεία που μαθαίνεται ,αλλά περισσότερο ξεχειλίζει από το ταλέντο και την προσωπική προσπάθεια του καθενός μας.

Απλά πράγματα ,αν αγαπάς τη δουλειά σου ,αν αγαπάς τον άνθρωπο ,δηλ. τον μαθητή  τότε ενθουσιάζεσαι ,νιώθεις ένα σκίρτημα διαφορετικό που προσφέρει  ζωντάνια και χαρά  που αυτή μεταδίδεται από ψυχή σε ψυχή ,από παιδί σε παιδί . Ο δάσκαλος ό,τι έχει θα δώσει ,αν δεν έχει δε θα δώσει.

Αν η ζωή του δασκάλου είναι γεμάτη Χριστό τότε συνέχεια θα δίνει με όραμα και μεράκι και θα κάνει μαθητές ευτυχισμένους και όχι μόνο.

Έλεγε ο άγιος Πορφύριος  σε έναν δάσκαλο:  «Πριν  μπεις στην τάξη να σταθείς δύο λεπτά έξω από την πόρτα και σαν τον ιερέα που «παίρνει καιρό» να παρακαλέσεις τον Χριστό να σε δυναμώσει για να βοηθήσεις το κάθε παιδάκι που έχει την ανάγκη σου. Να πεις την ευχούλα μερικές φορές και έπειτα να αρχίσεις το έργο σου» .

Τον εμπνευσμένο δάσκαλο  τον έχουμε ανάγκη. Ειδικά σήμερα που κάποιοι προσπαθούν να ξεριζώσουν την Πίστη και την Πατρίδα από το λεξιλόγιο των Ελλήνων, ο εμπνευσμένος δάσκαλος έχει χρέος να ανάψει τη σπίθα για να φουντώσει και να μεταφέρει αξίες , να μεταφέρει φιλία ,στοργή ,σεβασμό ,εμπιστοσύνη. Τα παιδιά, έχουν ανάγκη από ελπίδα , αλήθεια ,από υπομονή και αγάπη.

Στη δύσκολη εποχή που ζούμε ο εμπνευσμένος δάσκαλος είναι το αντίδοτο που ενεργεί καταλυτικά .

Ψ.Ο  Η κοινωνία  ή η πολιτεία προσφέρει κάτι σε αυτούς τους ξεχωριστούς ,θα λέγαμε δασκάλους ;

Αδ.Α  Η πολιτεία δεν προσφέρει τίποτα .Η κοινωνία καταλαβαίνει πιο πολύ ,αισθάνεται ποιος ΄΄δίνει ΄΄ και ποιος ΄΄δίνεται ΄΄ .

Μακάρι η κοινωνία να δίνει το ΄΄ευχαριστώ ΄΄ της και να στέκεται δίπλα  στον δάσκαλο που ΄΄δίνεται΄΄ , γιατί δυστυχώς σήμερα υπάρχουν κάποιοι γονείς που μάλλον ζηλεύουν το επάγγελμα του δασκάλου ή φοβούνται μην ακούσουν κάποια΄΄ κουβέντα΄΄ για το καμάρι τους  και στέκονται με το πιστόλι έτοιμο να τον πυροβολήσουν .

Ας μην γελιόμαστε το παιδί μας είναι ο καθρέφτης μας . Κι εμείς σαν γονείς ,πολλές φορές όταν μας πουν καλά λόγια γι’αυτό ΄΄ φουσκώνουμε ΄΄,ακόμα κι αν είναι ψεύτικα. Αντίθετα αν μας πουν κάτι άσχημο που είναι όμως αληθινό ,μας ενοχλεί και εναντιωνόμαστε στον εκπαιδευτικό που μπορεί τόσο πολύ να βοηθήσει σαν ειδικός .

Ψ.Ο  Τι θα προτείνατε στους νέους γονείς όσον αφορά τη συμπεριφορά τους προς τον δάσκαλο;

Αδ.Α  Οι γονείς να σταθούν πλάι στον δάσκαλο και να αγωνιστούν παράλληλα, ώστε να χτιστεί ένας δυνατός χαρακτήρας στο παιδί τους . Γονιός και δάσκαλος δεν είναι αντίπαλοι, γιατί έχουν αναλάβει να διαφυλάξουν ψυχές και σώματα .

Αν και οι δύο μεριές θέλουν να παραδώσουν στην κοινωνία ευτυχισμένα παιδιά πρέπει να συνεργαστούν με αγάπη για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της ζωής .

Ψ.Ο  Πώς μπορεί ένας γονιός ή ένας δάσκαλος ή ένας συγγραφέας  να βοηθήσει τα παιδιά να αγαπήσουν τα βιβλία;

Αδ.Α Για να αγαπήσει το παιδί το καλό  βιβλίο είναι τέχνη τεχνών , δεν είναι όμως δύσκολο .Το καλό βιβλίο πρέπει να το διακρίνουμε ανάμεσα σε πολλά…. Με ένα καλό βιβλίο  την ημέρα την κατάθλιψη και την κακία την κάνεις πέρα. Γιατί έτσι ανοίγεις ένα παράθυρο  και παίρνεις οξυγόνο και παίρνεις  Ουρανό.

Αν ο γονιός διαβάζει θα διαβάζει και το παιδί του. Οι επισκέψεις σε βιβλιοπωλεία και εκθέσεις βιβλίων πρέπει να πραγματοποιούνται συχνά .

 Ο γονιός , ο δάσκαλος , ο συγγραφέας  ο καθένας από το δικό του μετερίζι να αγωνιστεί για παιδιά χαρούμενα , για παιδιά με αξίες ,για αγωνιζόμενα παιδιά και μέσω ενός εκλεκτού βιβλίου ή περιοδικού.

Αν ο δάσκαλος αγαπά το διάβασμα θα το αγαπήσουν και οι μαθητές του.

Να μερικές φράσεις που θα μπορούσε να χρησιμοποιεί ο δάσκαλος στην καθημερινότητα στην τάξη.

  • Παιδιά ξέρετε ποιο βιβλίο άρχισα να διαβάζω αυτές τις μέρες ;
  •  Θέλετε να φέρετε από ένα βιβλίο να φτιάξουμε δανειστική βιβλιοθήκη , θα ανταλλάσσουμε βιβλία μεταξύ μας θα τα διαβάζουμε , θα γράφουμε μια περίληψη και θα την παρουσιάζουμε στους συμμαθητές μας  . Όποιος διαβάσει τα περισσότερα θα πάρει δώρο ένα βιβλίο.
  • Μέσα στην τάξη όταν έχουμε ελεύθερο χρόνο θα διαβάζουμε λίγο λίγο ένα καλό βιβλίο έστω μια φορά την εβδομάδα.
  • Θα επισκεφτούμε μία τοπική βιβλιοθήκη ,
  • Αυτές τις μέρες θα καλέσουμε και έναν συγγραφέα .Ένας συγγραφέας μπορεί να μεταδώσει  πολιτισμό!

Τα βιβλία μιλάνε , έχουν φωνή ,αρκεί να αφουγκραστούμε αυτό που μας λένε . Οι ταξιδιάρικες γραφές  θα μας οδηγήσουν …Όλοι έχουμε ευθύνη μπροστά στην παιδική , ευαίσθητη  ηλικία . Είναι στο χέρι μας να στρέψουμε την προσοχή  των παιδιών μακριά από την άσχημη πλευρά του διαδικτύου στο ατέλειωτο ταξίδι ενός καλού βιβλίου .

Ψ.Ο  Μιλήστε μας για τα βιβλία σας. Πείτε μας κάποιους τίτλους που αγαπάτε ιδιαίτερα.

Αδ.Α  Όλα τα βιβλία μου είναι αγαπημένα . Ένας δημιουργός δεν μπορεί να τα ξεχωρίσει ,επειδή όλα έχουν βγει από την ψυχή του . Έχουν γραφεί με ΄΄πόνο΄΄ και χαρά  στο χαρτί ..

Θα αναφέρω μερικά:

  1. Τα βήματά μου στους Αγίους Τόπους ( Εκδόσεις Αθως)
  2.  Η γιαγιά μου …η Μ . Ασία (Εκδόσεις Σαΐτη ) 
  3.  Άγιοι Τόποι ,εκεί που ο Ουρανός χαμηλώνει  (Εκδόσεις Σαΐτη ) 
  4. Στο Αγιον Όρος προσκυνητής ή επισκέπτης (Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική ) 
  5.  Με μια βαλίτσα όνειρα  (Εκδόσεις Νάμα ) 
  6. Καλοκαιρινή Συντροφιά (Εκδόσεις Εαρ ) 

Υ.Γ Ευχαριστούμε θερμά για την όμορφη συνέντευξη, για τα ωραία βιώματα αλλά και για τα διδακτικά μηνύματα που αντλούν και που μεταλαμπαδεύουν στην κοινωνία οι εμπνευσμένοι άνθρωποι, οι εμπνευσμένοι δάσκαλοι, οι εμπνευσμένοι συγγραφείς, οι εμπνευσμένοι γονείς έχοντας βοηθό, την πίστη στην οικογένεια, στην πατρίδα, στο σχολειό και πάνω απ’ όλα στο Θεό! 

Από τα Ψήγματα Ορθοδοξίας