Ιησούς Σινά

Τι πλέον θέλεις;

Εγώ πατήρ, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος, παν όπερ αν θέλεις εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστείς. Εγώ δουλεύσω.

Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ.

Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σέ και αλήτης δια σέ, επι σταυρού δια σέ, άνω υπέρ σου εντυγχάνω τω Πατρί κάτω υπέρ σου πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός.

Πάντα μοι σύ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος.

Τι πλέον θέλεις;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017

Αφυλα παιχνίδια! Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά απο το Υπουργείο Παιδείας



Η εκστρατεία για τα «άφυλα» παιχνίδια έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στην 'Δύση' (από όπου όλα τα νέα πολιτιστικά «φρούτα» μας έρχονται). Στην Βρετανία π.χ. έγινε διάσημη μια μαμά που προκειμένου να «προστατεύσει» την κόρη της από την «ροζ πανούκλα», όπως την έλεγε, έκρυβε τα ροζ παιχνίδια της και της έβαζε μπλε «αγορίστικες» πάνες!
  Την «εκστρατεία»  για τα «άφυλα» παιχνίδια στην χώρα μας κάλυψε το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε συνεργασία με την Παιδαγωγική Σχολή και το Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) Και συγκεκριμένα «Πως περιμένουμε να υπάρχει καταμερισμός των οικιακών ευθυνών και της ανατροφής των παιδιών και να επιτευχθεί στην πράξη η συμφιλίωση της οικογενειακής και εργασιακής ζωής αν αυτό δεν αφορά άνδρες και γυναίκες;
Πως θα ενθαρρυνθούν οι άνδρες να συμμετέχουν στη καθημερινότητα της φροντίδας των παιδιών, να κάνουν χρήση των μέτρων εναρμόνισης της οικογενειακής και εργασιακής ζωής -ιδιαίτερα σε μια περίοδο με σημαντικές κοινωνικοπολιτισμικές αλλαγές στον κόσμο και μεταβολές στην οικογένεια που επιβάλλουν επανεξέταση του νοήματος και του τρόπου παροχής φροντίδας, της μητρότητας και ιδιαίτερα της πατρότητας;».

«Κατά συνέπεια, οι διαχωρισμοί των παιχνιδιών με έμφυλα κριτήρια στερούν τα παιδιά από την απόκτηση ενός μεγαλύτερου εύρους εμπειριών, μπορεί να οδηγήσουν σε εκφοβισμό των παιδιών που υπερβαίνουν τις κοινωνικές προδιαγραφές του κυρίαρχου ανδρισμού και της θηλυκότητας, αποτρέπουν την αποδοχή της πολλαπλότητας και πολυμορφίας στο εσωτερικό του κάθε φύλου και τη δυνατότητα ελεύθερης συγκρότησης της έμφυλης υποκειμενικότητας των παιδιών.»
«Τα αγόρια αποκλείονται πιο συχνά από παιχνίδια που απευθύνονται σε κορίτσια και εδώ ο αποκλεισμός είναι πολύ πιο αυστηρός καθώς υπάρχει μεγαλύτερη πίεση να αρνηθούν όψεις του χαρακτήρα τους που μπορεί να μοιάζουν ''κοριτσίστικες'' σύμφωνα με το πρότυπο του ηγεμονικού ανδρισμού. Για παράδειγμα, πολύ δύσκολα τα αγόρια μπορούν να βρεθούν στη ροζ πτέρυγα ή στον όροφο με τα παιχνίδια ''για κορίτσια'' και να αγοράσουν ένα ''κοριτσίστικο'' παιχνίδι, από ότι το αντίστροφο καθώς και μέχρι την εφηβεία επιτρέπεται στα κορίτσια να είναι αγοροκόριτσα.»
******
Γιατί είναι σημαντικό να πάψει ο αυστηρός διαχωρισμός ανάμεσα σε αγορίστικα και κοριτσίστικα παιχνίδια;
Πρέπει ως κοινωνία να αποδομήσουμε  έμφυλα στερεότυπα,  όπως, ότι τα κορίτσια και τα αγόρια έχουν τελείως διαφορετικές ανάγκες και ενδιαφέροντα στο παιχνίδι. Σε μερικά αγόρια αρέσουν οι κατασκευές και άλλα θα ενθουσιάζονταν να παίζουν «σπιτάκια» αν τους δινόταν η ευκαιρία. Σε μερικά κορίτσια αρέσουν οι πριγκίπισσες αλλά και σε άλλα αρέσουν  οι υπερ-ήρωες. Υπάρχουν πολύ περισσότερες διαφορές μεταξύ των κοριτσιών  και μεταξύ των αγοριών  και ελάχιστες μεταξύ των δύο φύλων.  Είναι σημαντικό, επιπλέον, να προσέξουμε ότι πέρα από τα διαφορετικά μηνύματα που δίνουν διαφορετικοί τύποι παιχνιδιών για τους έμφυλους ρόλους, έχουν και διαφορετικό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, γεγονός που έχει σχέση με την εκπαιδευτική επιτυχία και τις επαγγελματικές επιλογές αργότερα.
Υπάρχει ανάγκη για περισσότερα παιχνίδια σε ένα ευρύ φάσμα των χρωμάτων και με ποικιλομορφία θεμάτων,  τόσο για τα αγόρια, όσο και για τα κορίτσια. Επιπλέον, υπάρχει ανάγκη για δημιουργία καινοτόμων παιχνιδιών που θα ανατρέπουν τα έμφυλα στερεότυπα  και θα προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις, όπως, επίσης, και οργανώσεων που θα προσπαθήσουν να αλλάξουν την υπάρχουσα κατάσταση και να προωθήσουν ουδέτερα ως προς το φύλο παιχνίδια. 
* Δήμητρα Κογκίδου, Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ




Στην Ευρώπη αλλά και στον Καναδά υπάρχουν γονείς οι οποίοι μεγαλώνουν τα παιδιά τους σαν μην έχουν συγκεκριμένο φύλο


ΣΟΚ προκαλεί η είδηση ότι στην Ευρώπη αλλά και στον Καναδά υπάρχουν γονείς οι οποίοι μεγαλώνουν τα παιδιά τους σαν μην έχουν συγκεκριμένο φύλο ... προκειμένου όπως οι ίδιοι λένε να τους δώσουν την δυνατότητα να αποφασίσουν μόλις μεγαλώσουν ποιο δρόμο θέλουν να ακολουθήσουν. Πρόκειται για μία νέα τεχνική μεγαλώματος στην οποία πολλοί αντιτίθενται καθώς όπως λένε οι παιδοψυχολόγοι, κανείς δεν έχει δικαίωμα να καθορίζει τη μοίρα ενός παιδιού.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ένα ζευγάρι από το Τορόντο που μεγαλώνει το παιδί του σαν να μην έχει συγκεκριμένο φύλο προκειμένου να μη γίνει επιθετικό!
Το μωρό, το οποίο ονομάζεται Στορμ Στόκερ και είναι μόνο 5 μηνών, σίγουρα θα έχει να αποφασίσει για πολλά πράγματα μεγαλώνοντας, όπως για παράδειγμα, αν θέλει να συμπεριφέρεται σαν αγόρι ή κορίτσι!Απ" ό,τι φαίνεται, το να στραφεί στ" αδέλφια του για βοήθεια μάλλον δεν θα έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα, καθώς ο 5χρονος Τζαζ έχει μακριές κοτσίδες, φοράει ροζ σκουλαρίκια και φανταχτερά ροζ φορέματα, ενώ ο 2χρονος Κίο έχει μανία με τα κολάν, με αποτέλεσμα να τους περνάνε όλοι για κορίτσια.
Οι γονείς τους, ωστόσο, αποφάσισαν να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα με το τρίτο τους παιδί και να κρατήσουν μυστικό το φύλο του - οι μαίες που ήταν παρούσες στη γέννα του μωρού, επιβεβαιώνουν ότι δεν είναι ερμαφρόδιτο - μέχρι να φτάσει στην κατάλληλη ηλικία όπου θα μπορεί να επιλέξει το ίδιο αν προτιμά να ζήσει τη ζωή του ως αγόρι ή κορίτσι.Πέρα από τους γονείς, τα αδέλφια, έναν στενό οικογενειακό φίλο και τις 2 μαίες, κανένας άλλος δεν γνωρίζει το πραγματικό φύλο του ή της Στορμ.
Οι υπόλοιποι φίλοι και συγγενείς - ακόμα και οι παππούδες - έλαβαν ένα email από το ζευγάρι, το οποίο λέει: «Αποφασίσαμε να μην αποκαλύψουμε το φύλο του μωρού μας ως φόρο τιμής στην ελευθερία και το δικαίωμα της επιλογής».
Η Κάθι και ο σύζυγός της, Ντέιβιντ Στόκερ, επιμένουν ότι δίνουν στα παιδιά τους την ελευθερία να εκφραστούν.
Άλλο παράδειγμα είναι ο 2χρονος Μαξ από τη Βρετανία ο οποίος το πρωί φορά καρό πουκάμισο και κλωτσάει μπάλες, το απόγευμα όμως φορώντας ένα μπλε φόρεμα παίζει με τις κούκλες ενώ η μαμά του, του βάφει και τα νύχια! Η Λίζα και ο Μάρτιν Μπράις, οι γονείς του Μαξ, θέλουν να του διδάξουν να είναι αυτό που θέλει και όχι να μπει σε καλούπι..

πηγή
Πενταπόσταγμα


                                           και   το Υπουργείο Παιδείας

29-12-16 Επιμορφωτική Ημερίδα «Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά» και «Τα Φύλ(λ)α του Περιβάλλοντος»
Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση πραγματοποιεί επιμορφωτική ημερίδα για την υποστήριξη των Πανελλήνιων Μαθητικών Διαγωνισμών  Ψηφιακής Δημιουργίας με τίτλο  «Όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά», για την Πρωτοβάθμια και «Τα Φύλ(λ)α του Περιβάλλοντος»  για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που διοργανώνει μαζί με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων.
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι στις 16/1/2017. απευθύνεται στους/στις Υπεύθυνους/ες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας Πολιτιστικών Θεμάτων, Σχολικών Δραστηριοτήτων και τους/τις ενδιαφερόμενους/ες εκπαιδευτικούς.
Οι ενδιαφερόμενοι/ες παρακαλούνται να ενημερώσουν για τη συμμετοχή τους στο edutv@minedu.gov.gr δηλώνοντας το όνομα και το σχολείο ή ιδιότητά τους. Στους/στις εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν στην ημερίδα θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.


Υ.Γ Εκεί στο Υπουργείο Παιδείας  τα πνεύματα είναι πολύ...ανήσυχα.
Μετά την φασαρία με τα θρησκευτικά και τα νέα βιβλία  που βάλθηκαν να εκβιάζουν τους δασκάλους μας πως θα διδάξουν τις τρελές μεθόδους της Arigatou ( βουδιστικής προέλευσης ) αποφάσισαν να διαλύσουν ότι ιερότερο τους έχουμε αναθέσει να εκπαιδεύσουν. Τα παιδιά μας!
Ποιος σας είπε εκεί στο Υπουργείο  της Παιδείας ότι το αγοράκι μου θα το κάνεις κοριτσάκι και το αντίθετο; Ποιος σου είπε ότι στο αγοράκι μου θα δίνεις κούκλες να παίζει και στο κοριτσάκι μου θα δίνεις αυτοκινητάκια και σπαθιά; Από που αντλείς το δικαίωμα αυτό;
ΜΕ ΡΩΤΗΣΕΣ;;;
Αν όντως αυτό επιθυμείς κάντο στα δικά σου παιδιά, αν έχεις, και όχι στα παιδιά των άλλων.
Με αυτά τα προγράμματα αυτό δεν είναι   Υπουργείο Παιδείας  αλλά Διαφθορείο Παιδείας.
Ειλικρινά λυπάμε για την κατάντια της χώρας μας. Δεν της αξίζει να πέσει τοσο χαμηλά, να γίνει τοσο διεφθαρμένη απο μια ομάδα...τυχάρπαστων γυρολόγων. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου