φενεος

Ιησούς Σινά

Εγώ πατήρ, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος, παν όπερ αν θέλεις εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστείς. Εγώ δουλεύσω.

Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ.

Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σέ και αλήτης δια σέ, επι σταυρού δια σέ, άνω υπέρ σου εντυγχάνω τω Πατρί κάτω υπέρ σου πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός.

Πάντα μοι σύ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος.

Τι πλέον θέλεις;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Ψηγματα all

Δευτέρα 6 Αυγούστου 2012

Γιατί στενεύεις το πλάτος της αγάπης;



Τοποθέτησε ο Θεός και άλλο θεμέλιο  για συγγένεια. Αφού απαγόρευσε τους γάμους μεταξύ των συγγενών, μας οδήγησε προς τους ξένους, και εκείνους πάλι τους οδήγησε κοντά μας. Διότι, επειδή αυτοί δεν μπορούσαν να συνδεθούν μαζί μας με τη φυσική συγγένεια, μας ένωσε με το γάμο, και με τον τρόπο αυτόν ενώνει μεταξύ τους πολλά σπίτια με μια νύφη και ανακατεύει γένη με γένη.
Διότι λέγει, μη πάρεις για γυναίκα σου την αδελφή σου, ούτε την αδελφή του πατέρα σου, ούτε άλλην που να έχει μαζί σου τέτοια συγγένεια που εμποδίζει το γάμο, αφού ανάφερε τα ονόματα αυτών των συγγενών. Για εκείνους σου είναι αρκετή η διάθεση να αντιμετωπίσεις τους ίδιους πόνους , να δείχνεις τώρα διάθεση στις άλλες.
Γιατί στενεύεις το πλάτος της αγάπης; γιατί  ξοδεύεις άδικα δυνατότητα συνδέσμου στη συγγένεια που υπάρχει, με την οποία δυνατότητα μπορείς να κερδίσεις και άλλη αφορμή φιλίας παίρνοντας ξένη γυναίκα και με εκείνη σειρά από συγγενείς και μητέρα και πατέρα και αδέλφια και τους συγγενείς τους;

(Α'Κορινθίους, ΛΔ' ΕΠΕ 18 Α,430.PG 61 290)
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ελάτη



Ιερά Μονή Δοχειαρίου


Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου



Ιερά Μονή Οσίου Δαβίδ



Καρούλια. Αγιο Ορος



Προυσιώτισσα

Αγιο Ορος Ι.Μ Διονυσίου

Ψήγματα Ορθοδοξίας