φενεος

Ιησούς Σινά

Εγώ πατήρ, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ οικία, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιος, παν όπερ αν θέλεις εγώ. Μηδενός εν χρεία καταστείς. Εγώ δουλεύσω.

Ήλθον γαρ διακονήσαι, ου διακονηθήναι. Εγώ και φίλος και ξένος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μήτηρ. Πάντα εγώ.

Μόνον οικείως έχε προς εμέ. Εγώ πένης δια σέ και αλήτης δια σέ, επι σταυρού δια σέ, άνω υπέρ σου εντυγχάνω τω Πατρί κάτω υπέρ σου πρεσβευτής παραγέγονα παρά του Πατρός.

Πάντα μοι σύ και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος.

Τι πλέον θέλεις;

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Ψηγματα all

Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Ονομαστές εικόνες της Παναγίας

normal_panagia-glikofilousa.jpg
Ονομαστές εικόνες της Παναγίας -Παναγία η «Επίσκεψις». Η εικόνα αυτή, με την επωνυμία «Η Επίσκεψις» είναι από την Τρίγλεια της Βιθυνίας και είναι ότι πολυτιμότερο έφεραν μαζί τους οι πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία.
Πρόκειται για μία ψηφιδωτή εικόνα, της οποίες οι ψηφίδες είναι σφηνωμένες στο ξύλο.
-Παναγία η «Γλυκοφιλούσα». Η Παναγία δεξιοκρατούσα ασπάζεται το μονογενή της. Ο τύπος της «Γλυκοφιλούσας» ενισχύει την εικόνα της μάνας και είναι ήδη γνωστός από την  πρωτοβυζαντινή τέχνη. Η συγκεκριμένη εικόνα είναι του 12ου αιώνα και προέρχεται από τη Θεσσαλονίκη.
-Παναγία η «Οδηγήτρια». Κρατά το Χριστό με το αριστερό χέρι ενώ με το δεξί τον επιδεικνύει ότι αυτός είναι ο Σωτήρας. Την έφεραν μαζί τους οι πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία και χρονολογείται από τον 13ο. -Παναγία MADRE DELLA CONSOLAZIONE. Η εικόνα αυτή ανήκει στην ιταλοκρητική σχολή (15ος αιώνας)  και προέρχεται από το εργαστήριο του Νικολάου Τζαφούρη από το Χάνδακα. Ο μικρός Χριστός με το δεξί του χέρι ευλογεί και με το αριστερό κρατεί χρυσή σφαίρα με σταυρό στην κορυφή. -Η Παναγία του Πάθους . Ο τύπος της εικόνας αυτής συχνά επιγράφεται και ως «Αμόλυντος» και παρουσιάζει την Παναγία λαμπροντυμένη, με ιδιαίτερο βλέμμα, 
-Παναγία η Λαμποβίτισσα. εικόνα αυτή συγκαταλέγεται στα αριστουργήματα του 17ου αιώνα. Τη ζωγράφισε ο Κωνσταντίνος Τζάνες, στην Κέρκυρα, το 1654.
-
Ένθρονη Παναγία: Η εικόνα αυτή ζωγραφίστηκε στις αρχές του 18ου αιώνα. Είναι πολύχρωμη, με πολλά διακοσμητικά, έντονα χρώματα, στοιχεία που προδίδουν τεχνοτροπία από αστικό περιβάλλον.Την εικόνα αυτή την φιλοτέχνησε ο κερκυραίος ζωγράφος Εμμανουήλ Τζάνες, τα χρόνια που ζούσε στη Βενετία, το 1664. Πρόκειται για μία παραγγελία που έδωσε στον αγιογράφο ο Ιωάννης Σολδάκης, αντιπρόσωπος  των συμφερόντων  της οικογένειας Μπενιζέλων, κόρη της οποίας ήταν η οσία Φιλοθέη.
-
Παναγία, «Ρόδον το αμάραντον και ρίζαι ιεσσαί». Τη ζωγράφισε το 1786 ο ιερέας Αντώνιος Σιγάλας, γνωστός από τις εικόνες του σε ναούς της Θήρας, της Νάξου, της Ίου και της Μυκόνου. Η εικόνα πρόκειται  για ένα πολύμορφο εικονογραφικό σύνολο, με πολλές αναφορές και θεολογικά μηνύματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ελάτη



Ιερά Μονή Δοχειαρίου


Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου



Ιερά Μονή Οσίου Δαβίδ



Καρούλια. Αγιο Ορος



Προυσιώτισσα

Αγιο Ορος Ι.Μ Διονυσίου

Ψήγματα Ορθοδοξίας